Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR

Levný ruský hatchback nevypadá jako auto se sportovními ambicemi, ale jak je vidno, všechno jde, když se chce. Pro nás je tento stroj o to zajímavější, že veřejně má debutovat v Česku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR

15.10.2020 | Petr Prokopec

Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR

/

Foto: MR Motorsport

Levný ruský hatchback nevypadá jako auto se sportovními ambicemi, ale jak je vidno, všechno jde, když se chce. Pro nás je tento stroj o to zajímavější, že veřejně má debutovat v Česku.

V roce 2018 se Lada Kalina stala minulostí. Ruská automobilka tento typ sloučila s modelem Granta a vytvořila tak opravdu rozsáhlou rodinu levných aut, kde si svůj ideální karosářský styl může vybrat snad každý. Zároveň s tím došlo i na facelift, který sedany, liftbacky, hatchbacky či kombíky vizuálně více přiblížil moderní Ladě Vesta. Ta se vlivem všech zmíněných rošád na nějaký čas usadila na ruském prodejním trůnu, letos je však znovu králem Granta, které se do konce září prodalo 84 410 kusů.

Zákazníci u tohoto modelu musí akceptovat jediný nabízený 1,6litrový motor, na výběr však mají různé výkonnostní verze. Základem je 87 koní, které na přední kola přenáší pětistupňový manuál, vrcholem pak 106 koní, jenž jsou spárované s toutéž převodovkou. Mimo ni je ovšem k dispozici také čtyřstupňový automat, jenž pro změnu dostal na starosti koní 98. Bez ohledu na zvolené provedení je nicméně jisté, že s nízkou základní cenou (od 435 tisíc rublů, tj. pouhých 131 tisíc Kč) rozhodně není spárována opojná jízdní dynamika.

Nyní tu ovšem máme zajímavou novinku, neboť Granta se dočkala 1,75litrového motoru. A co více, ten již nepočítá s atmosférickým plněním, nýbrž s turbodmychadlem. Výkon tak vzrostl na nemalých 340 koní v 5 600 otáčkách, přičemž navíc míří na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím šestistupňové sekvence Samsonas. O bezchybnou komunikaci mezi jednotlivými komponenty hnacího ústrojí se pak stará elektronika Motec.

Tuto Grantu totiž stvořila firma MR Motorsport, která rodinný hatchback přetvořila na rallyový speciál a alespoň virtuálně jej představila veřejnosti. Vůz kromě přeplňovaného motoru dostal také aerodynamický bodykit či upravený podvozek počítající mimo jiné s tlumiči Öhlins. Dovnitř se pak nastěhovala ochranná klec, stejně jako dvojice závodních sedadel, vícebodové pásy či vyjímatelný volant a specifický LCD displej.

Zároveň došlo také na odstranění všech tlumicích materiálů, Granta tak na vahách ukáže pouze 1 254 kilo. V kombinaci s oněmi 340 koňmi tak lze očekávat opravdu působivé zrychlení, zatímco maximálka bude záviset na konkrétním nastavení. Konkrétní data nicméně v této chvíli nezazněla. MR Motorsport totiž už jen dodal, že vůz poprvé veřejně vyjede do akce příští rok, a to v České republice v rámci místního rallyového mistrovství.


Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR - 1 - Lada Granta MR Motorsport 2020 prvni sada 01Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR - 2 - Lada Granta MR Motorsport 2020 prvni sada 02Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR - 3 - Lada Granta MR Motorsport 2020 prvni sada 03Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR - 4 - Lada Granta MR Motorsport 2020 prvni sada 04Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR - 5 - Lada Granta MR Motorsport 2020 prvni sada 05Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR - 6 - Lada Granta MR Motorsport 2020 prvni sada 06Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR - 7 - Lada Granta MR Motorsport 2020 prvni sada 07Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR - 8 - Lada Granta MR Motorsport 2020 prvni sada 08
Lada Granta se dočkala 340 koní, s nimiž příští rok zamíří na česká rallyová kolbiště. Foto: MR Motorsport

Zdroj: MR Motorsport

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše