Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely

Říkalo se o něm, že už se nevrátí a v jeho původní podobě jej už skutečně nečekejme. V poněkud modifikovaném ztvárnění, které současně zaskočí i za MPV a dodávku, je ale Dacia Logan MCV zpět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely

3.9.2021 | Petr Miler

Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely

/

Foto: Dacia

Říkalo se o něm, že už se nevrátí a v jeho původní podobě jej už skutečně nečekejme. V poněkud modifikovaném ztvárnění, které současně zaskočí i za MPV a dodávku, je ale Dacia Logan MCV zpět.

Dacia prožívá vzhledem k aktuální situaci na trhu velmi dobré časy, však její Sandero se poprvé od svého debutu v roce 2008 stalo v červenci nejprodávanějším autem Evropy. Z úspěchu jednoho „multitypu” (protože Sandero a Logan jsou v podstatě stejná auta) a SUV Duster se ale nedá žít věčně a v jiných segmentech se Rumunům už tolik nedaří. Tedy v některých se jim ani nemá jak dařit, neboť po konci kombíku Logan MCV a MPV Lodgy v jiných důležitých částech trhu s osobními auty ani nepůsobí.

Mluvilo se dlouho o tom, že tyto modely nedostanou nástupce a pokud ano, půjde o crossover. Čekali jsme tedy něco jako SUV, ale výsledkem je něco jiného - vůz, který Dacia označuje za „čtvrtý pilíř“ své nabídky vedle Sandera, Loganu a Dusteru, zcela nový model Jogger. V portfoliu automobilky pak nahradí nejen Logan MCV a Lodgy, ale postupem času i užitkový Dokker.

Crossover, tedy kříženec aut více typů, to je, akorát se jedná spíše o slepenec kombíku a MPV. Vůz má stále nejblíže k tomu prvnímu a k dispozici bude v pěti- a sedmimístném uspořádání nabízejícím údajně nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty na evropském trhu. Název Jogger má odkazovat na „sport, přírodu a pozitivní energii“, což nevypadá jako typické vlastnosti Dacií, automobilka ale dále hovoří také o praktičnosti, robustnosti a cenové dostupnosti. To už je nám povědomější.

I když je Jogger označován za zcela nový model, úplně tak nevypadá. Příď je dokonale stejná jako u Sandera Stepway, až od B-sloupku se vůz stává 40 milimetrů vyšším kvůli schodu vytvářejícímu dodatečný prostor vzadu. S 4,547 metru délky je Jogger také podstatně delší - jedná se o bezpečně nejdelší současnou Dacii.

Vnější rozměry podpořené rozvorem prodlouženým oproti Sanderu o 300 mm oceníte i uvnitř - auto pojme až 708 litrů nákladu v pětimístné konfiguraci, ve dvoumístné pak až 1 819 litrů. Naopak při obsazení sedmi lidmi zbude vzadu jen 160 litrů místa pro náklad, v kabině ovšem vždy najdeme na různých místech dalších 24 litrů úložného prostoru všeho druhu.

Interiér Joggeru krom toho nepřináší mnoho překvapení. Má známé rozložení s obrazovkou infotainmentu ve stylu tabletu a třemi kulatými ovladači klimatizace pod ním. Základní verze bude ovšem dodávána jen s držákem telefonu místo dotykové obrazovky. Mezi další standardní funkce ovšem patří automatické světlomety a stěrače, omezovač rychlosti a ovládací tlačítka na volantu.

Stejně jako nové modely Sandero a Logan bude i Jogger nabízen jen s motory na benzin a LPG. Diesely tedy opět nedorazí, náročnější zákazníky by ale mohl uspokojit nový litrový tříválec s výkonem až 110 koní, který bude pro novinku nejsilnější motorizací. Alternativou k benzinu bude obdobný motor na LPG s výkonem 100 koní a dojezdem přibližně 1 000 kilometrů díky 40litrové nádrži na LPG a další 50litrové benzinové nádrži. Převodovka bude vždy šestistupňová manuální, pohon kol pochopitelně přední.

V roce 2023 má do nabídky přibýt i hybridní pohon kombinující atmosféricky plněný motor 1,6 se dvěma elektromotory a akumulátorem o kapacitě 1,2 kWh, to je ale hudba vzdálené budoucnosti. Dříve se Jogger začne prodávat, na tuto chvíli si ale vzhledem k aktuální situaci chvíli počkáme - dříve než v roce 2022 patrně nedorazí. Ceny se dozvíme až blíže k momentu začátku prodejů.


Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 1 - Dacia Jogger 2021 prvni 01Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 2 - Dacia Jogger 2021 prvni 02Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 3 - Dacia Jogger 2021 prvni 03Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 4 - Dacia Jogger 2021 prvni 04Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 5 - Dacia Jogger 2021 prvni 05Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 6 - Dacia Jogger 2021 prvni 06Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 7 - Dacia Jogger 2021 prvni 07Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 8 - Dacia Jogger 2021 prvni 08Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 9 - Dacia Jogger 2021 prvni 09Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 10 - Dacia Jogger 2021 prvni 10Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 11 - Dacia Jogger 2021 prvni 11Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 12 - Dacia Jogger 2021 prvni 12Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 13 - Dacia Jogger 2021 prvni 13Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 14 - Dacia Jogger 2021 prvni 14Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 15 - Dacia Jogger 2021 prvni 15Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 16 - Dacia Jogger 2021 prvni 16Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 17 - Dacia Jogger 2021 prvni 17Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 18 - Dacia Jogger 2021 prvni 18
Nová Dacia Jogger je nepřímým nástupcem Loganu MCV, v nabídce zaskočí i za MPV Lodgy a dodávku Dokker, všechny tyto typy tak nějak kříží v jeden vůz. Foto: Dacia

Zdroj: Dacia

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše