Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár
6.4.2024 | Petr Prokopec
Nic proti retru, tohle auto ale vypadá nejen jako posel minulosti, nýbrž také jako posel ošklivosti. Mitsuoka Ryugi je nově pojatý stroj na bázi dvanáct let staré Toyoty. A skoro nechápeme, co na něm kdo může vidět.
Malá japonská automobilka Mitsuoka před dvěma měsíci oslavila 56. výročí svého založení. Za tu dobu si získala pověst výrobce aut, která neoplývají zrovna čarokrásným designem, většina z nich je navíc postavena na existujících modelech ostatních výrobců, což rozporuplnost její nabídky jen umocňuje. Originály totiž v nejhorším případě vypadají tuctově či nudně. Jakmile však k prefektuře Toyama projdou modifikacemi, je často zapotřebí opravdu odolný žaludek, abyste své poslední jídlo neviděli podruhé.
Aktuálně Mitsuoka vyrukovala s novým provedením svého modelu Ryugi. Sedan i kombi přitom vychází z Toyoty Corolla jedenácté generace, jenž byla představena před dvanácti lety. Dárcovský vůz ale skoro nemáte šanci v nové kreaci rozpoznat. Kde totiž originál disponuje úzkou čelní maskou, na kterou navazují podobně velká světla zasahující až do boků, tam Mitsuoka přišla s „chrámem“ připomínajícím čelní partie britských limuzín. Společnost mu pak dělají kulaté lampy.
Japonci pochopitelně upravili i zbytek karoserie, v případě boků jde ovšem jen o drobné detaily, zatímco v případě zádě lze mluvit o vertikálních světlometech a přepracovaném víku zavazadelníku. Jako celek to příliš nefunguje, oba konce vozu působí nejen jako od jiného výrobce, ale rovněž z odlišného století. Není tedy ani zdaleka překvapivé, že Mitsuoka zvládá prodávat jen pár desítek aut měsíčně. Nejde přitom o registrace tohoto modelu, ale celkový výsledek společnosti.
Co se hnacího ústrojí týče, zde již vše zůstává beze změn. Klientela se tedy může rozhodnout mezi čistě benzinovou či hybridní jedna-pětkou, kdy v prvém případě dostal 110 koní na povel pětistupňový manuál, zatímco v tom druhém lze počítat s převodovkou CVT. Spalovací ústrojí přitom v takovém případě produkuje 75 koní, zatímco to elektrické dává k dobru dalších šedesát. Celkově je pak možné od systému očekávat 100 koní a udávanou spotřebu 3,1 l/100 km.
Zmínit lze už jen interiér, kde se veškeré úpravy soustředí pouze na implementaci vlastního loga na volant a sedadla. Jinak tu nicméně máme již letitou architekturu, která ale vlastně ve finále koresponduje s retro vzhledem vozu. Pro letošek se tak Mitsuoka alespoň rozhodla navýšit standardní výbavu, která nově zahrnuje samozatmavovací zpětné zrcátko či přední a zadní parkovací senzory. Tím nám ale proměna 4,4metrového vozu definitivně končí.
Ryugi v přepočtu startuje na 475 tisících korun, což na letitý model s prapodivným designem není zrovna málo. Pokud navíc zákazníci zatouží po hybridním kombíku v plné palbě, musí si připravit dokonce 635 000 Kč. Opravdu tedy není divu, že se prodejci značky musí opravdu snažit, aby firmě vydělali alespoň na katalogy.











Ryugi opravdu nepůsobí přitažlivě, letitou techniku navíc Japonci nenabízí zrovna levně. Je tak vlastně malý zázrak, že vůbec zvládají něco prodat. Foto: Mitsuoka
Zdroj: Mitsuoka
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 2 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Číňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 37 minutamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 2 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 3 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 5 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch