Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Dacia se ukázala v úplném základu. Nenabízí ani dva stěrače, ač není levná
18.4.2021 | Petr Miler
Zatím proslula jako nejpomalejší auto v prodeji, které přitom zdaleka není tím nejlevnějším. V případě poměru výbavy a celkového provedení k ceně též neboduje, nezbylo ani na základní prvky.
Dacia po léta platily za nejlevnější auta na trhu, která vychází vstříc lidem toužícím obsloužit nejnutnější osobní mobilitu novým autem se všemi výhodami, které s tím souvisí. Asi to není cesta, kterou bychom se jako nadšenci vydali, za ceny kolem 250 tisíc korun, za které se dá koupit hned několik modelů značky, lze pořídit o dost zajímavější ojetiny s relativně malým rizikem poruch, ale proč ne, v tomto ohledu mají rumunské vozy náš respekt.
Ani tedy nekřivíme ústa nad podobou nového Sandera v úplném základu, třebaže je to fantasticky oholené auto, do kterého si nemůžete ani nic přikoupit. Holobyt je zde to správné slovo, ale bavíme se o už docela praktickém kompaktu za cenu, za níž vám dnes třeba Škoda neprodá lautr nic. Pohled na nový model Spring ale takto smířlivý být nemůže.
Auto, které po nějaký čas platilo za nejlevnější elektromobil Evropy (tím už je dnes jiný vůz) se jako výhra nejevilo ani v této pozici, neboť se pořád prodává za sumy kolem půl milionu Kč. V Česku svou cenu zatím nemá, v Německu ale startuje na 21 790 Eur, tedy asi 565 tisících Kč. Tolik peněz za vůz, který dynamikou nevyrovná ani Škodu 120 a na dálniční stotřicítku se nerozjede nikdy, ani z kopce? To je troufalá nabídka.
V nabídce českého zastoupení Dacie model Spring, kterému někteří začali sarkasticky přezdívat Sprint, skutečně pořád chybí, objevil se ale v prodeji v Nizozemsku, kde je teprve k mání v úplně základním provedení. Německá Dacia se Springem startuje u provedení Comfort Plus, Nizozemci si musí vystačit s úplným základem, ovšem také levnějším. Vůz začíná na 17 890 eurech, což je asi 464 tisíc korun. Co za ně dostanete?
Skoro nic, i když je to více než u Sandera. Auto nepůsobí od pohledu tak ošizeně, vnitřek skýtá aspoň elementární výbavu, krom elektrických oken, manuální klimatizace a základního rádia ale nedostanete vůbec nic. Vůz pochopitelně nepostrádá povinné prvky jako airbagy a některé jízdní asistenty, kde se ale mohlo šetřit, tam se šetřilo. Například dva stěrače jsou dvakrát dražší než jeden stěrač, a tak si čelní okno musí vystačit s jedním.
Dalo by se to snést, jít o vůz za 264 tisíc Kč, ale 464 tisíc? Za to u dnes relativně drahé Škody dostanete Scalu 1,5 TSI se 150 koňmi a to je oproti Springu úplně úplně jiné auto. Nejede 120, ale 220 km/h, ostatně má o 106 koní víc. Na jedno doplnění energie ujede až 926 km, nikoli 230, navíc ji nedoplňujete hodiny. Stovka za 8,2 sekundy místo 19,1 s zní raketově a byť výbava Ambition má daleko k bohaté, aspoň na dva stěrače se můžete spolehnout.
Tohle je na poměry Dacie velmi nezajímavá nabídka a nedokážeme si představit, že by po takovém autě někdo z jejích typických zákazníků vůbec sáhl. A že by dokázalo oslovit jiné? Uvidíme, poměr výkonu a ceny je ale velmi nepřesvědčivý.








Nová Dacia Spring vstoupila v Nizozemsku do prodeje v základní specifikaci od v přepočtu 464 tisíc Kč. Dostanete za ně jeden stěrač a jednu manuální klimatizaci, to je v podstatě vše. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejčtenější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva