Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny

Rádi bychom vám řekli, že se díváte na nějaký šílený koncept, který nepozná sériovou výrobu, ale opak je pravdou. Tohle už je sériové auto a dokonce se teď začíná prodávat. Kdyby aspoň bylo levné, dá se u něj leccos přehlédnout, ale není, první ceny začínají opravdu vysoko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny

19.7.2025 | Petr Prokopec

Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny

/

Foto: Kia

Rádi bychom vám řekli, že se díváte na nějaký šílený koncept, který nepozná sériovou výrobu, ale opak je pravdou. Tohle už je sériové auto a dokonce se teď začíná prodávat. Kdyby aspoň bylo levné, dá se u něj leccos přehlédnout, ale není, první ceny začínají opravdu vysoko.

V polovině února představila Kia svůj nový elektromobil EV4. Ten bude k dispozici jako klasičtěji pojatý hatchback a bizarně střižený sedan či fastback, jak chcete. Nás zaujala hlavně druhá zmíněná verze, protože je ošklivá jako noc. Pokud se takové auto má postavit i stále dražší a dražší Škodě Octavia, opravdu nevíme, čím chce zaujmout. Je to naprosto nekonkurenceschopná nabídka, samo auto je navíc tak ošklivé, že byste všechny alternativy museli nenávidět z hloubi duše, abyste si vybrali zrovna Korejce. Vyloženě hezký není ani hatchback, byť tomu by k úspěchu mohla pomoci o něco nižší cena. Problém je v tom, že za ni nedostanete skoro nic.

U nás se EV4 pořád neprodává, na webu Kie dokonce skončíte ve snaze si o ní aspoň něco přečíst na stránce 404. V Německu je to jen o málo lepší, vůz ale už dorazil na britský trh. Budeme se věnovat hlavně fastbacku, ale aby se neřeklo, i hatchback zmíníme.

Ten s bateriemi o kapacitě 58,3 kWh vychází ve výbavě Air na 34 630 liber, tedy na 986 tisíc korun. To není zrovna málo, když uvážíme, co s autem dostanete. Akumulátory odpovídající asi 15litrové nádrži na naftu v dieselovém autě jsou směšné, stejně jako maximální rychlost 170 km/h. A stovka za 7,5 sekundy ve světě těchto aut také neohromí.

Dojezd na nabití byl vypočítán na 440 km, sami si ale asi představíte, jakým stylem budete muset s danou „nádrží” jet. Navíc ani Kia nepočítá s využitím 100 procent kapacity, udává časy dobíjení z 10 na 80 procent, pak pracujete už jen s ekvivalentem 10,5 litru v nádrži. Tuhle kapku energie pak máte u obtížně dostupných stojanů s 350 kW doplňovat 29 minut, při 50 kW už to bude skoro hodina. Tady je mimochodem vidět, jak ani oněch 350 kW neumí baterie pořádně využít, jinak by oněch doplňovaných 40,8 kWh muselo být „dotankováno” v řádu minut. Bída.

Posunout se můžeme o úroveň výš, tedy k paketu o kapacitě 81,4 kWh. S tím je spojen udávaný dojezd až 630 km, na stovku se ovšem hatchback dostane až za 7,7 sekundy, neboť jeho baterie jsou o poznání těžší (470 kg místo 375 kg), nejvyšší rychlost se pochopitelně nemění. Obě verze totiž pohání stejný 204koňový elektromotor roztáčející přední kola.

U vyšší verze znovu 70 procent kapacity akumulátoru u dobíječky s 350 kW doplníte skoro stejně pomalu (31 minut), s 50 kW už jste na 79 minutách nejméně. Pokud byste pak chtěli „plnou nádrž“ a elektrickou Kiu připojili k běžné domácí zásuvce, rázem ji nemůžete využívat přes 32 hodin, tedy den a třetinu dalšího. Rok 2026 je za rohem, to je vidět. Tohle auto pak stojí 37 630 GBP, tedy 1 070 000 Kč.

Největší vtip je ale ten modrý krasavec na fotkách kolem. Za fastback je totiž třeba za platit přinejmenším 40 830 liber, tedy přes 1,16 milionu Kč. Baterie má znovu 81,4 kWh, dojezd 612 km na plné nabití je znovu vtípek, vlastně stejně jako zbylé parametry. Auto je dodáváno pouze ve verzi GT-Line, ale ta nepřidává víc než pár vizuálních... no změn, nechceme říci vylepšení. Motor má pořád 204 koní a 283 Nm, maximálka je pořád 170 km/h a stovka padne za 7,9 sekundy. Dobíjení trvá stejně dlouho, samozřejmě.

Jsme vážně zvědavi, koho chce Kia s něčím takovým ulovit. Taková Škoda Octavia 2,0 TDI se 150koňmi a automatem dnes začíná v Británii na 32 790 GBP, tedy na 930 tisících korunách. Je tedy o 230 tisíc levnější, přitom nevypadá jako největší designový omyl dekády, jede 228 km/h (+58 km/h), stovku udělá jen nepatrně pomaleji za 8,5 sekundy (+0,6 sekundy) a ujede 1 136 km na „dobití”, které navíc trvá pár desítek sekund kdykoli a kdekoli klidně z 0 na 100 procent. Nebude spíš tohle ta automobilová budoucnost? Více za méně? Říká to ještě někomu něco?


Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny - 1 - Kia EV4 Sedan Fastback Liftback 2025 ceny prvni 01Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny - 2 - Kia EV4 Sedan Fastback Liftback 2025 ceny prvni 02Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny - 3 - Kia EV4 Sedan Fastback Liftback 2025 ceny prvni 03Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny - 4 - Kia EV4 2025 US verze 08Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny - 5 - Kia EV4 2025 US verze 09Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny - 6 - Kia EV4 2025 US verze 11
Korejští designéři se nejspíše snažili EV4 odlišit od veškeré nabídky na trhu, jejích touha šokovat se ale zjevně vymkla kontrole. A ceny EV4 zejména jako fastbacku jejich snahy opravdu nenapravují, hodnota za peníze je prachbídná. Foto: Kia

Zdroj: Kia

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.