Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny
19.7.2025 | Petr Prokopec
Rádi bychom vám řekli, že se díváte na nějaký šílený koncept, který nepozná sériovou výrobu, ale opak je pravdou. Tohle už je sériové auto a dokonce se teď začíná prodávat. Kdyby aspoň bylo levné, dá se u něj leccos přehlédnout, ale není, první ceny začínají opravdu vysoko.
V polovině února představila Kia svůj nový elektromobil EV4. Ten bude k dispozici jako klasičtěji pojatý hatchback a bizarně střižený sedan či fastback, jak chcete. Nás zaujala hlavně druhá zmíněná verze, protože je ošklivá jako noc. Pokud se takové auto má postavit i stále dražší a dražší Škodě Octavia, opravdu nevíme, čím chce zaujmout. Je to naprosto nekonkurenceschopná nabídka, samo auto je navíc tak ošklivé, že byste všechny alternativy museli nenávidět z hloubi duše, abyste si vybrali zrovna Korejce. Vyloženě hezký není ani hatchback, byť tomu by k úspěchu mohla pomoci o něco nižší cena. Problém je v tom, že za ni nedostanete skoro nic.
U nás se EV4 pořád neprodává, na webu Kie dokonce skončíte ve snaze si o ní aspoň něco přečíst na stránce 404. V Německu je to jen o málo lepší, vůz ale už dorazil na britský trh. Budeme se věnovat hlavně fastbacku, ale aby se neřeklo, i hatchback zmíníme.
Ten s bateriemi o kapacitě 58,3 kWh vychází ve výbavě Air na 34 630 liber, tedy na 986 tisíc korun. To není zrovna málo, když uvážíme, co s autem dostanete. Akumulátory odpovídající asi 15litrové nádrži na naftu v dieselovém autě jsou směšné, stejně jako maximální rychlost 170 km/h. A stovka za 7,5 sekundy ve světě těchto aut také neohromí.
Dojezd na nabití byl vypočítán na 440 km, sami si ale asi představíte, jakým stylem budete muset s danou „nádrží” jet. Navíc ani Kia nepočítá s využitím 100 procent kapacity, udává časy dobíjení z 10 na 80 procent, pak pracujete už jen s ekvivalentem 10,5 litru v nádrži. Tuhle kapku energie pak máte u obtížně dostupných stojanů s 350 kW doplňovat 29 minut, při 50 kW už to bude skoro hodina. Tady je mimochodem vidět, jak ani oněch 350 kW neumí baterie pořádně využít, jinak by oněch doplňovaných 40,8 kWh muselo být „dotankováno” v řádu minut. Bída.
Posunout se můžeme o úroveň výš, tedy k paketu o kapacitě 81,4 kWh. S tím je spojen udávaný dojezd až 630 km, na stovku se ovšem hatchback dostane až za 7,7 sekundy, neboť jeho baterie jsou o poznání těžší (470 kg místo 375 kg), nejvyšší rychlost se pochopitelně nemění. Obě verze totiž pohání stejný 204koňový elektromotor roztáčející přední kola.
U vyšší verze znovu 70 procent kapacity akumulátoru u dobíječky s 350 kW doplníte skoro stejně pomalu (31 minut), s 50 kW už jste na 79 minutách nejméně. Pokud byste pak chtěli „plnou nádrž“ a elektrickou Kiu připojili k běžné domácí zásuvce, rázem ji nemůžete využívat přes 32 hodin, tedy den a třetinu dalšího. Rok 2026 je za rohem, to je vidět. Tohle auto pak stojí 37 630 GBP, tedy 1 070 000 Kč.
Největší vtip je ale ten modrý krasavec na fotkách kolem. Za fastback je totiž třeba za platit přinejmenším 40 830 liber, tedy přes 1,16 milionu Kč. Baterie má znovu 81,4 kWh, dojezd 612 km na plné nabití je znovu vtípek, vlastně stejně jako zbylé parametry. Auto je dodáváno pouze ve verzi GT-Line, ale ta nepřidává víc než pár vizuálních... no změn, nechceme říci vylepšení. Motor má pořád 204 koní a 283 Nm, maximálka je pořád 170 km/h a stovka padne za 7,9 sekundy. Dobíjení trvá stejně dlouho, samozřejmě.
Jsme vážně zvědavi, koho chce Kia s něčím takovým ulovit. Taková Škoda Octavia 2,0 TDI se 150koňmi a automatem dnes začíná v Británii na 32 790 GBP, tedy na 930 tisících korunách. Je tedy o 230 tisíc levnější, přitom nevypadá jako největší designový omyl dekády, jede 228 km/h (+58 km/h), stovku udělá jen nepatrně pomaleji za 8,5 sekundy (+0,6 sekundy) a ujede 1 136 km na „dobití”, které navíc trvá pár desítek sekund kdykoli a kdekoli klidně z 0 na 100 procent. Nebude spíš tohle ta automobilová budoucnost? Více za méně? Říká to ještě někomu něco?






Korejští designéři se nejspíše snažili EV4 odlišit od veškeré nabídky na trhu, jejích touha šokovat se ale zjevně vymkla kontrole. A ceny EV4 zejména jako fastbacku jejich snahy opravdu nenapravují, hodnota za peníze je prachbídná. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
včeraPožár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
před 4 hodinamiNejnovější Kia spíš než pohonem odrazuje vzhledem, který mohou milovat jen její tvůrci, však pak zabíjí cenou
před 6 hodinamiVrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
před 7 hodinamiPorsche říká, že hledá cesty, jak nabídnout víc 911 s manuálem hned poté, co ho vzalo téměř všem verzím
před 9 hodinamiČínský soupeř Škody Octavia se ukázal v nové generaci. Na ještě větší auto za 250 tisíc Kč působí až magicky krásně
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva