Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Koenigsegg potěší Clarksona, řeší problém jeho oblíbeného sporťáku
5.3.2020 | Petr Prokopec
Švédská novinka nepřestává fascinovat. Nejenže světově nejrychlejší auto pro čtyři vzniklo v naprosté tajnosti, ale ještě dostala interiér navržený člověkem od Bugatti, ve kterém je hned osm držáků na pití.
Není žádným tajemstvím, že Jeremy Clarkson nadevše miluje Lexus LFA. Japonský supersport léta považoval za vůbec nejlepší vůz, jaký kdy řídil, přičemž mu nevadil ani digitální displej, ani automatická převodovka. Tedy prvky, které s tímto segmentem dříve nebyly automaticky spojované. S jednou věcí se ale Jezza nikdy nesmířil, a to je poměrně tragické opomenutí ze strany automobilky. Ta totiž interiér osadila vším možným, na držáky na nápoje ale zapomněla. Něco takovému může řadě lidí připadat ve sporťáku jako zbytečnost, po pár jízdách ale bude většina lidí mluvit jinak.
Přesunout se můžeme do současnosti, kdy celý svět překvapil Koenigsegg s novým modelem Gemera, jenž byl vyvinut v naprosté tajnosti. To je působivější o to více, že malosériový švédský výrobce je díky svým extrémně rychlým strojům soustavně pod drobnohledem odborné i laické veřejnosti. Navíc se nezdálo, že by měl takové zdroje, aby mohl mít větší portfolio než takové Bugatti, za který přitom stojí pomalu všemocný koncern VW. Přesto dokázal modelům Jesko a Regera nadělit sourozence, ze kterého hlavně Clarkson může začít skákat nadšením.
Proč, ptáte se? Mimo jiné právě kvůli oněm držákům na nápoje. Švédové totiž kabinu neosadili jedním, ani dvěma a dokonce ani čtyřmi. Místo toho jich má Gemera osm, přičemž polovina slouží dvěma předním a polovina dvěma zadním cestujícím. Ti si pak mohou vybrat, zda chtějí nápoj chladit či naopak zahřívat, což Koenigsegg pasuje i nad řadu konvenčních vozů, jakými jsou třeba Nissan Qashqai, Mazda CX-5 nebo Toyota RAV4. Když jsme tedy o novince během premiéry mluvili jako o rodinném voze, vůbec jsme nepřeháněli.
Jen držáky na nápoje ovšem praktičnost švédského Mega-GT, jak je vůz svými tvůrci nazýván, nekončí. Jak bylo zmíněno již během premiéry, pohon dostalo na starosti hybridní ústrojí složené z dvoulitrového tříválce a tří elektromotorů. Baterie pak nemají velkou kapacitu a jsou navíc usazené v podlaze. To znamená, že Gemera má jak přední, tak zadní zavazadelník, pročež umožňuje každému z cestujících, aby si sebou vzal kufr. Jeden se přitom vejde před posádku, zbývající trojice pak za její hlavu.
Ani to ale není konec prvkům, jenž nemají za úkol umocnit sprint na stovku, ale spíše váš komfort. Zmínit proto rovněž můžeme bezdrátové dobíjení telefonů, které má k dispozici opět každý pasažér, dále pak třízónovou klimatizaci či třeba multimédia s funkcí Apple CarPlay. Vše přitom dohromady rámuje design, o který se postaral Etienne Salomé. Na starosti měl právě působivý interiér, zatímco zevnějšek je hlavně dílem designového šéfa Koenigseggu Sashi Selipanova.
Obě tato jména nejsou v automobilové branži neznámá, spojována však byla s již zmíněným Bugatti. To však Selipanov loni opustil ve prospěch Švédů. Salomé pak sice v Molsheimu zůstává, ovšem ani přes stále větší počet speciálních sérií Chironu zjevně není plně vytížen. A jeho kontrakt mu nejspíše i povoluje, aby pomohl svému bývalému kolegovi, který pracuje pro jednu z největších konkurencí Bugatti. I to jen umocňuje výjimečnost nového Koenigseggu.

Nový Koenigsegg Gemera má o osm držáků na nápoje více než Lexus LFA, který poněkud tristně nedostal jediný
Inspirace: Motor1, Foto: Koenigsegg
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 3 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 5 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 6 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva