Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně
1.7.2024 | Petr Prokopec
Renault se tváří, že Číňany považuje za ryzí hrozbu a jako jeden z mála evropských výrobců volá po vysokých clech i celkově nekompromisním zacházení. Spolu s kázáním vody ale pije víno, tohle auto ani není pořádně jeho.
Luca de Meo, generální ředitel skupiny Renault, je jedním z těch, kteří nemají problém vymezovat se proti čínským automobilkám a horovat za uvalení vysokých cel na jejich vozy. Má k tomu prostý důvod - na rozdíl od řady ostatních výrobců Renault v Číně mnoho neznamená a myslí si, že na případných oboustranně vysokých clech víc vydělá než ztratí, Evropa je pro něj mnohem důležitějším trhem. Ani francouzská automobilka ale nestojí sama jako kůl v plotě.
Nakonec dobře víme, že založila společný podnik s čínským Geely na výrobu spalovacích motorů. A nejde o nic malého, pod hlavičkou společnosti Horse Powertrain totiž obě automobilky hodlají ročně vyrábět pět milionů agregátů na benzin i naftu. Uzpůsobeny navíc nebudou jen konvenčním pohonným hmotám, ale vypořádat se zvládnou rovněž s etanolem či vodíkem. Už to by mohl být pro Francouze důvod nedráždit příliš, nyní se ale ukazuje, jejich spolupráce s Číňany má daleko větší rozměry, jak se začalo proslýchat už před pár dny.
Teď je to oficiální, neboť tento týden byl na autosalonu v jihokorejském Busanu představen nový Renault Grand Koleos. SUV dlouhé 4 780 milimetrů se v nabídce francouzské značky postaví nad Koleos, který sice z evropského prodeje zmizel, ovšem v Koreji je dál k mání jako Renault Samsung QM6. Pod čistě francouzským názvem ho ovšem lze pořídit v Mexiku, Africe či Jižní Americe.
Grand Koleos nicméně není úplně nový, i když tak díky oficiální premiéře může působit. A vlastně to ani pořádně není Renault, byť to logo na přídi, zádi a volantu naznačuje. Ve skutečnosti jde o Geely Xingyue L známé také jako Monjaro, které je na trhu od konce roku 2021. Francouzi ovšem nezůstali jen u nalepení odlišných log a reálný původ vozu maskují docela důsledně.
Rozvor náprav byl oproti výchozímu Xingyue L zkrácen z 2 845 na 2 820 mm. Kromě toho zatím Francouzi ani nenabídnou 1,5litrový motor DHE15, za kterým stojí přímo Číňané a který se chlubí působivou termální účinností 43,32 procenta. Dorazit by ale měla stejně objemná hybridní jednotka, která navzdory názvu E-Tech používá komponenty Geely a má nabídnout až 245 koní.
Základ nabídky nicméně počítá s dvoulitrem od Volva (které též ovládá Geely) naladěným na 211 koní. Tento agregát bude možné spojit s dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol či s osmistupňovým klasickým automatem a pohonem 4x4. Uvnitř pak Grand Koleos i přes svou délku nabídne jen dvě řady sedadel, což vedlo k maximalizaci zavazadelníku. Ve standardu je tak možné počítat s 633 litry, po sklopení zadní řady však kapacita narůstá na 2 034 l.
Uvnitř Grand Koleos svůj původ už ani moc neskrývá, ono logo na volantu je tedy pomalu jedinou změnou. Třeba palubní deska se třemi 12,3palcovými displeji byla komplet převzata ze zmíněného Geely. Nejinak je tomu v případě středové konzole, voliče převodovky či veškerých ovládacích prvků. V multimédiích se pak znovu měnil jen název automobilky. Tenhle nový Renault je prostě čínské auto, vyhýbá se nanejvýš nejvíce viditelným spojitostem.









Grand Koleos působí na první pohled čistě francouzsky. Už na ten druhý je ale zjevné, že jde o sofistikovanější klon SUV Monjara od Geely. Foto: Renault
Zdroje: Renault, Auto Mail.ru
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 7 minutamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 2 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 4 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva