Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Škoda vypadá na prvních oficiálních ilustracích lákavě, jen design jí ale úspěch nezajistí
10.9.2024 | Petr Prokopec
Po nemastných a neslaných, navíc polovičatých nových generacích Superbu a Kodiaqu je nový designový jazyk Škody osvěžující. Jenže pod kabátem se skrývá stejná marnost, s jakou koncern VW zkouší prorazit již pět let a momentálně ho akorát táhne ke dnu.
Koncern Volkswagen působí jako člověk, který se nepoučil ani z několika bolestivých nárazů a znovu a znovu se rozebíhá proti té samé tvrdé zdi. Již v říjnu se totiž dočkáme debutu Škody Elroq, tedy elektrického SUV, které má v nabídce značky doplňovat spalovací Karoq. Vůbec poprvé u toho bude nový designový jazyk Modern Solid, stejně jako nová čelní maska Tech-Deck Face.
Jelikož venku jsou první oficiální ilustrace, nemusíme ani spekulovat, co toto označení znamená. Přičemž lze souhlasit i s tím, že Elroq působí (aspoň takto idealizovaně) opravdu dravě a vlastně do jisté míry i lákavě. Máme tu totiž úzká světla, protáhlou masku či patřičně agresivní nárazník. Boky pak mohou zdobit 19- či 20palcová litá kola, zatímco na záď se nastěhoval jak střešní spoiler, tak výrazný difuzor a dramatické vstupy vzduchu.
Jenže co naplat, když pod tím vším bude platforma MEB, tedy elektrická architektura, která nebyla konkurenceschopná ani v době svého debutu, na který došlo před pěti lety. A VW se s ní od té doby neprosadil prakticky nikde na světě. Ani v případě dojezdu, ani v rámci dynamiky nenabízí víc než konkurence, spíš je na tom hůř. Po stránce cenově je ovšem velmi sebevědomý.
Když si pak uvědomíme, že zájem klesá jak o Enyaq, tak třeba o VW ID.4 či ID.5, vážně se nedá počítat s tím, že by Elroq náhle začal prodejní statistiky válcovat. Škoda jej totiž hodlá nabídnout s pakety o kapacitě 55, 63 a 82 kWh, přičemž ten největší je spojen s teoretickým dojezdem 560 km. Verze s pohonem zadních kol nabídnou 170 až 285 koní, u čtyřkolek lze čekat 299 koní.
Lze ale něčím z toho dnes ohromit? Ani ne, jsou to víceméně stejné parametry, s jakými je spojena stávající koncernová nabídka. Nový designový směr pak možná pár lidí osloví, jenže to bude vše. Aby totiž Elroq skutečně mohl zabodovat, musel by být podstatně levnější než Karoq. Lidem totiž primárně nejde o výkon či dynamiku, nýbrž o to, aby s vozem vůbec někam dojeli.
Základní Elroq ale rozhodně nebude stát méně než 700 tisíc korun, přitom disponovat bude ekvivalentem 14litrové nádrže na naftu. S tou toho ale vážně mnoho nezvládnete, na pohyb jen ve městě je ale 4,5metrové SUV vlastně až příliš zbytečné. A protože letos třeba v Praze končí parkování zdarma, budou problémy s tím spojené mnohem větší, než byly u Škody Citigo.
Když si uvědomíme, že mladoboleslavská automobilka v posledních dekádách zařízla několik novinek těsně před dokončením, pak se nelze zbavit myšlenky, že do téže řeky měla vstoupit rovněž. Zvláště když taková Fabia Combi padla za oběť pouhému záměru prosadit velmi přísnou emisní normu Euro 7, která nakonec nic zásadního nemění. V případě Elroqu je zřejmě pořád ta samá zeď příliš lákavá, než aby si do ní škodovka ještě jednou hlavou nebouchla.


Elroq je vyveden v designovém jazyce Modern Solid, kterému lze ukázat palec vzhůru. Jenže je to prakticky jediná oblast, za kterou elektrické SUV může získat podstatné body k dobru. Technikou nepřekonávající konkurenci nemá při očekávané ceně žádnou šanci oslovit masy. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 32 minutamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 2 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 3 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 6 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva