Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprestižnější značky aut oznámily své výsledky za kvartál, je to zjevně jiný svět
22.4.2021 | Petr Prokopec
Většina automobilek nezažívá zrovna nejlepší časy, o to více může překvapit, jak si vedou ty úplně nejprestižnější značky světa. Ty řeší jiné problémy, Bugatti dokonce za chvíli nebude mít co prodávat.
Rok 2020 velkou měrou ovlivnil koronavirus. Většina lidí ještě loni na jaře jistě počítala s tím, že pandemie bude během několika málo měsíců minulostí, realitu znáte nejlépe sami. Lockdowny jsou i dnes na denním pořádku, stejně jako ekonomická nejistota zákazníků nakupujících u mainstreamových značek. U prestižních automobilek je nicméně situace diametrálně odlišná, ostatně jejich klientela v mnoha případech patří mezi vítěze koronavirové krize. A kdo vyhrává, ten pochopitelně prahne po odměně.
Svědčí o tom obchodní výsledky za první letošní čtvrtletí, jimiž se pochlubilo hned několik nejprestižnějších značek aut. Před pár dny se jako první pochlubil svou bilancí Rolls-Royce, který za první kvartál prodal 1 380 aut, o 61,8 % více než za stejné období loňského roku a vůbec nejvíce ve 116leté historii značky. Tomu se říká těžké časy.
Rolls-Royce v tom ale není sám, nyní se k němu přidaly Bugatti a Lamborghini a jsou na tom úplně stejně. Obě hlásí o vůbec nejlepší čtvrtletí v jejich historii, což je s ohledem na celosvětovou situaci opravdu překvapivé. Automobilka z Molsheimu sice nepublikovala přesná čísla, nicméně uvádí, že objednávky překonaly veškerá očekávání. Z toho důvodu je má dispozici už pouze 50 Chironů, neboť 300 značka dodala a na 150 má závazné objednávky.
„Jsem pln radosti i pýchy, že navzdory pandemii jsme odstartovali tento rok velmi dobře a přijali jsme více objednávek než kdy dříve,“ uvedl šéf značky Stephan Winkelmann. Přitom dodal, že i klientela Bugatti se přizpůsobila době a namísto osobních schůzek volí digitální kontakt. Letos se pak „přátelé značky mohou těšit na Chiron Super Sport 300+, jenž byl dynamicky optimalizován“. Kromě toho Bugatti začne dodávat i verzi Centodieci, která bude vyrobena jen v 10 exemplářích. Stejně tak ale musí být šéf značky pln obav - jakmile rozprodá zbylých 50 Chironů, prodávat nebude mít co, žádný nástupce tohoto modelu ani druhý model v portfoliu neexistuje.
Přesunout se můžeme k Lamborghini, jehož otěže taktéž drží v rukou Winkelmann. Ten v tomto případě konkrétní čísla zmínil, načež víme, že Italové od začátku ledna do konce března dodali 2 422 aut. To je o 25 procent více než v loňském prvním čtvrtletí a oproti prvnímu kvartálu 2019, kdy koronavirus ještě netrápil ani Čínu, vzrostly o 22 procent. I Lamborghini tedy míří strmě vzhůru.
Zásluhu na tom pochopitelně má především Urus, který je firemním bestsellerem. A zatímco loni za celý rok Lamborghini dodalo 4 391 aut, za první letošní čtvrtletí již má značka na kontě 1 382 prodaných vozů. Našlápnuto tak nejspíše má k novému celoročnímu rekordu, přičemž možná vůbec poprvé překoná metu devíti tisíc aut. V roce 2019 se přitom jednalo o 8 205 vozů, loni se však kvůli 70dennímu uzavření továrny prodalo „jen“ 7 430 kusů.
Můžeme pak už jen dodat, že za Lamborghini Urus je na druhém místě Huracán se 753 registracemi a na třetím pak Aventador, který byl dodán v 287 kusech. Většina exemplářů z celé trojice přitom zamířila do Spojených států, Číny a Německa, kde se bohatá klientela nejvíce odměňovala za své úspěchy. Jaký byl ale přesně podíl jednotlivých trhů, Winkelmann neupřesnil.



Bugatti má k dispozici už jen posledních 50 kusů modelu Chiron, na který nejsou objednávky. Jiné auto přitom nenabízí. Zájem za první letošní čtvrtletí je nejvyšší v historii, stejně jako u Rolls-Roycu. Foto: Bugatti
Stejnou radost dělá mateřskému koncernu VW i Lamborghini. Největším tahounem italské značky je nepřekvapivě SUV Urus. Foto: Lamborghini
Zdroje: Rolls-Royce, Bugatti, Lamborghini
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 45 minutamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan