Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto v Evropě se poprvé ukázalo v novém, nabídne toho ještě zásadně víc
22.8.2024 | Petr Prokopec
S tímhle modelem se Číňanům podařilo trefit desítku, neboť s ním dokázali relativně velké, designově přijatelné a prakticky téměř neomezeně použitelné auto nabídnout za dobré peníze. Jak na tuto tradici naváže nová generace MG ZS, je otázkou, vypadá ale líp a nabídne toho celkově podstatně víc.
Z českého úhlu pohledu nové MG3 není tím pravým ořechovým. Lze jistě kvitovat jeho design, stejně jako bohatou základní výbavu a z hlediska výkonu dokonce propukat v jásot, neboť 4 113 milimetrů dlouhý hatchback pohání 195 koní. Jenže cena startuje až na 489 900 Kč.
S přihlédnutím k tomu, co za tyto peníze dostáváte, je to dobrá nabídka. Jenže to samo o sobě nestačí, bez příznivější základní ceny spojené s klidně mnohem skromnější technikou budou Číňané masy v Evropě lovit marně. Je přitom smutné, že takové auto vyrábí a nabízí ho třeba třeba i v Austrálii, kde „trojka” k dispozici také s ryzí atmosférickou jedna-pětkou v přepočtu od 300 tisíc Kč. Této verze jsme se ale v Evropě nedočkali, tedy aspoň prozatím.
Již za týden bude debutovat další klíčová novinka značky, druhá generace SUV ZS. U nás i Evropě jde o prodejně vůbec nejúspěšnější čínský vůz, za čímž stojí poměr hodnoty a ceny, který spojuje - auto dlouhé 4 323 mm je v Česku k dispozici od 399 900 Kč. V případě ZS přední kola pohání zmíněný 1,5litrový čtyřválec, který disponuje 106 koňmi. To je pro většinu lidí dostačující výkon, neboť s ním dosáhnou jak maximálky 175 km/h, tak spotřeby 6,6 l/100 km.
Nové ZS nicméně přejde na stejnou techniku, jakou disponuje i MG3. Znamená to tedy, že spalovací agregát bude doplněn elektrickým, stejně jako třístupňovým automatem a baterií o kapacitě 1,83 kWh. Již to samo o sobě pohne s cenou směrem vzhůru, druhá generace má ovšem ještě nabrat co do rozměrů. Startovat tak dost možná bude až někde okolo 600 tisíc korun, což bude sice znovu znamenat dobrý poměr hodnoty a ceny, ale ne nízkou cenu jako takovou.
Pokud MG neplánuje vrátit i v Evropě do nabídky základní motory, jeho strategie nás nutí nadzdvihnout obočí. Číňané nemají důvod to neudělat, neboť při svých cenách prodávají dost elektromobilů na to, aby si mohlo dovolit ponechat v nabídce i čistě benzinová auta. Protože ale Česko není až tak významný trh, místní názor asi málokoho v Říši středu zajímá. Je to ale škoda, neboť nové ZS od hatchbacku přejímá nejen techniku, ale i drahý vizuální styl, který je v jeho případě ještě působivější, ostatně posuďte sami z prvních publikovaných snímků.
V duchu menšího sourozence se pak zřejmě ponese také interiér, na jeho odhalení je ale zřejmě třeba vyčkat do 28. srpna, kdy proběhne premiéra. Během ní pak má MG sdělit, kde bude k dispozici jen hybridní technika a kde je možné očekávat i čistě benzinový agregát. Vedle toho pak má dorazit ještě ryzí elektromobil, který by pro změnu měl techniku převzít od MG4. To je ale pro tuto chvíli vše, víc si řekneme už za necelý týden.








Nové ZS vypadá po stránce designové opravdu lákavě, 195 koní pod kapotou pak rozhodně také nebude k zahození. Ještě na ceny startující na 399 900 Kč bude nutné zapomenout. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
před 52 minutami
Ford dál dojíždí na pekelnou nekvalitu svých aut. Jen na Halloween rozjel další 3 svolávačky, letos je jich už 134
před 2 hodinami
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
před 4 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 5 hodinami
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
