Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily
17.5.2024 | Petr Prokopec
Nejedna významná automobilka už své ambiciózní elektrické strategie přehodnotila, Jaguar nikoli. Ten stále počítá s tím, že příští rok skončí se spalovacími motory a nahradí je elektrickými. Přejeme hodně zdaru, modelu F-Pace nezbývá než smutně vyhlížet poslední dny.
Jak se zdá, stále více výrobců začíná chápat, že přesun k elektromobilitě nebude tak snadný, jak si mysleli. Na čem přesně stavěli své strategie, není jasné, neboť jak iluze rychlého technického vývoje směrem k dostupné a použitelné elektromobilitě, tak představa o tom, že politici konečně poručí větru a dešti, byly nekonečně naivní.
Pozdě, ale přece si to uvědomily Mercedes-Benz či Volkswagen. U takového Jaguaru nicméně vedení došlo k názoru, že když už zdravému rozumu dal padáka, zpátky ho brát nebude. Britská automobilka proto nadále trvá na svém sebezničení a aktuálně přišla s modelem F-Pace ve verzi 90th Anniversary. Ten je nejen oslavou 90. výročí vzniku automobilky, jenž připadá na příští rok, ale zároveň také rozlučkou s tímto typem jako takovým. Jaguar tak hází přes palubu jeden z nejúspěšnějších modelů ve své 90leté historii a svůj aktuálně nejprodávanější vůz.
F-Pace byl představen v roce 2015, přičemž od té doby značka prodala 328 tisíc kusů. To je na automobilku této velikosti úspěch, o to více lze ovšem nad jejím rozhodnutím vydat se již od příštího roku ryze elektrickým směrem kroutit hlavou. Zvláště když tu nejde jen o samotný pohon. Britové totiž mají pocit, že když léta nedokázali konkurovat značkám jako Audi, BMW či Mercedes, nově uspějí jakožto soupeři Bentley, Porsche či Rolls-Roycu. Posunout se totiž chtějí také do luxusnější sféry.
Něco takového ve světle klesajícího zájmu o elektromobily již nemůže uspět ani na papíře, Jaguar však jako kdyby neviděl a neslyšel, co se všude kolem děje. F-Pace je tedy mrtvou větví vývoje, pročež si v rychlosti projdeme onu finální edici, která se oproti standardu až tak neliší. Máme tu pouze specifická litá kola, panoramatickou střechu, sportovní sedadla, kontrastní prošívání či třeba hliníkové dekory. Spojit tyto prvky pak lze s všemi čtyřválcovými i šestiválcovými motory.
Výjimkou je provedení SVR, které se dočkalo vlastní rozlučky. Výkon osmiválcového motoru totiž narostl o 25 koní na 575 koní. Díky tomu se sprint na stovku odehraje za rovné 4 sekundy. Mimo to i v tomto případě došlo na příchod jiných kol (kované dvaadvacítky), stejně jako lze počítat s pár doplňky uvnitř a zvenčí navíc. To je ale vše, zmínit lze už jen otevření objednávkových knih. V případě zájmu je ale rozhodně třeba si pospíšit, neboť za několik málo měsíců tu již bestseller Jaguaru nebude. A za pár let tu možná nebude ani celý Jaguar.







F-Pace alias firemní bestseller se loučí edicemi 90th Anniversary... Foto: Jaguar
...a SVR 575 Edition. Že mu příští novinky nebudou prodejně sahat ani po kotníky, je kupodivu nezajímá. Takovou snahu o sebezničení člověk aby pohledal. Foto: Jaguar
Zdroj: Jaguar
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Joe Roberts (American Racing): „Věk je blbost!“ včera 17:13
- Statistiky MotoGP 2025: Čísla nelžou včera 10:55
- Arona Caneta (25) lákají jak Ducati tak BMW včera 10:00
- Agostini chválí Márqueze – kritika fanoušků Rossiho včera 03:27
- Jezdci MotoGP od Ducati testovali na Balaton Ringu 6.8.2025
Nejnovější články
Honda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
před 2 hodinamiStellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
před 3 hodinamiVW si musí připravit šrajtofli v nejnevhodnější moment, jeho miláček mezi akvizicemi právě prodělal 23 miliard za kvartál
před 5 hodinamiBugatti postavilo pro jednoho ze svých nejlepších zákazníků auto, které už nikomu neprodá, pod kapotou má jinak zaříznutý motor
před 6 hodinamiRodinná tragédie stojí za tímto opuštěným dealerstvím Alfy Romeo. Auta dál stojí uvnitř, jako by se v něm zastavil čas
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva