Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejrychlejší BMW se jinde prodává skoro o polovinu levněji než v EU, někdo nás bere na hůl
28.1.2021 | Petr Prokopec
Na rozdíly mezi cenami na různých trzích jsme zvyklí, ale aby se někde platilo za úplně to samé dvakrát víc? To je krajně neobvyklé i při rozdílech mezi cenami v Evropě a USA.
Jednou ze zajímavých automobilových novinek tohoto týdne je BMW M5 CS. Mnichovská automobilka do útrob svého über-sedanu napěchovala 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který byl naladěn na 635 koní a 750 Nm točivého momentu. Rázem tu tedy máme nejvýkonnější silniční vůz značky v celé její historii, který je zároveň i tím nejrychlejším. Zrychlení z klidu na stovku zvládne za rovné tři sekundy, zatímco dvojnásobku dané mety dosáhne za 10,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla elektronicky omezena na 305 km/h.
Jakkoliv jsou tato čísla nadmíru zajímavá, ta, která přijdou na řadu nyní, je snadno přebijí. Spolu s technickými parametry byly oznámeny také ceny a přestože jsme si již zvykli na to, že výrobci své produkty prodávají v různých zemích různě draze, BMW všemu nasazuje skutečně obří korunu. Ve své domovině si za M5 CS účtuje 180 400 Eur (cca 4,71 mil. Kč), nicméně v sousední Francii již cena vyskočila na 199 900 Eur (5,22 mil. Kč). To je na pár kilometrů opravdu nemalý rozdíl, ten se ale dá snadno vysvětlit odlišným daňovým zatížením.
Pokud přitom vzdálenost natáhnete ještě více a budete s evropskými trhy porovnávat Spojené státy, dočkáte se doslova propasti. V USA přijde úplné ten samý vůz na 142 tisíc dolarů, tedy asi 3 miliony Kč. To v podstatě znamená, že Francouzi by si v USA mohli dovolit pomalu dva exempláře stejného za tutéž sumu, jakou by u domácího dealera platili za jeden.
Proč tomu tak je, BMW nevysvětlilo a jen na daně či odlišnou konkurenci to svést nelze. Obrovské rozdíly se totiž týkají pouze s varianty CS, nikoliv standardního BMW M5. To je v Německu k dispozici od 91 900 Eur (2,4 mil. Kč), zatímco v Americe za něj zaplatíte 103 500 USD (2,24 mil. Kč), což je obvyklý rozdíl. Vlastně bychom se tak vůbec nedivili, kdyby mnichovská automobilka cenu nového provedení poslala v Evropě do výšin záměrně, a to i proto, aby ho lidé příliš nekupovali. A pokud jej opravdu tak vehementně chtějí, musí si zkrátka připlatit za vyšší CO2.
Nakonec ale můžeme být rádi, že tu vůz je vůbec nabízen, některé jiné ze stejných důvodů to štěstí nemají. M5 CS totiž oproti provedení Competition nenabralo jen vyšší výkon, ale díky rozsáhlé karbonové dietě také shodilo podstatných 70 kilogramů. Technici značky dále sáhli po odlišných pružinách a jiném nastavení tlumičů, stejně jako po 20palcových odlehčených kolech. M5 CS je standardně vybaveno okruhovým obutím Pirelli P Zero Corsa o rozměru 275/35 vpředu a 285/35 vzadu, stejně jako s karbon-keramickými brzdovými kotouči.
Exteriér zvýrazňuje karbonový paket, který ideálně kontrastuje s jedním ze tří volitelných odstínů karoserie (šedé barvy Brands Hatch a Frozen Brands Hatch, zelená Frozen Deep Green). Uvnitř na majitele čekají karbonová sedadla zdobená červenými švy a mapkou Nürburgingu. Individuální sedadla s výrazným bočním vedením a kůží Merino pak nechybí ani vzadu, nad vším pak trůní strop potažený Alcantarou. Zmínit můžeme ještě dva 12,3palcové displeje, čtyřzónovou klimatizaci či audio systém Harman Kardon.
Málo toho tedy BMW M5 CS nenabízí, ovšem je škoda, že starý kontinent za to musí platit výrazně více než ten Američané. Za 3 miliony je to zajímavé auto, za 5 a více spíše drahý rozmar.






































Spíše než výkonem či dynamikou zaujme nové BMW M5 CS rozdíly v cenách na jednotlivých trzích. Francouzi totiž musí za 635 koní a třísekundový sprint na stovku zaplatit skoro dvakrát takovou sumu co Američané. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
