Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejslavnější autosalon světa je definitivně mrtvý, organizátoři vzdali snahu o další pokračování
1.6.2024 | Petr Miler
Kimera? Shenzer? S takovými značkami na hlavní ploše to nemohlo fungovat. Poslední pokus vrátit kdysi nepominutelné dostaveníčko na automobilovou mapu světa skončil fiaskem a stejně končí i celý autosalon v Ženevě. Je to smutné, ale zřejmě nevyhnutelné finále.
Svět se mění a někdy se to děje až nepříjemně rychle. Nemáme pocit, že bychom byli až tak staří, přesto dobře pamatujeme chvíle, kdy automobilové žurnalistice poznávali sílu ženevského autosalonu naplno ze všech stran. Pro automobilového novináře bylo nemyslitelné nemít nejméně o půl roku dříve v kalendáři vyhrazený obvykle březnový termín jen pro tuto událost, automobilky investovaly miliony do svých stánků a s úsměvem říkaly, že v době, kdy vystavují v Ženevě své aktuální novinky, už jiný tým pracuje na tom, jak bude vypadat jejich účast v roce následujícím. A natěšení čtenáři byli tou dobou schopni pokládat servery zájem o novinky všeho druhu.
To všechno odnesl čas. Ale fofrem a do absolutního zapomnění.
Autosalony, svého času významné milníky pro pořádání automobilových premiér, dnes neznamenají prakticky nic. Nezajímají automobilky, nezajímají zákazníky, a tak logicky nezajímají ani novináře. A situace zašla tak daleko, že naživu nezůstane ani ten nejslavnější z nich, tedy právě ten ženevský zvaný oficiálně Geneva International Motor Show. Právě jeho organizátoři s posledním květnovým dnem oznámili, že po poslední neúspěšné snaze o resuscitaci tohoto podniku „Ženeva” definitivně končí.
Nemůžeme mluvit o překvapení, vše k tomu směřovalo už od loňského roku a letošní „vydání” bylo víc než čím jiným živoucím náhrobním kamenem celé show. Bylo by snadné vše svézt na covid a smutné události roku 2020, faktem ale je, že tohle dění jen urychlilo proces, který započal mnohem dřív. My jsme vám poslední velké zpravodajství z tohoto autosalonu nabídli v roce 2017, pak už nikoli. A naší leností to nebylo - to všichni okolo zřetelně ztráceli zájem.
I když tedy Ženeva má opravdu neskutečnou historii a až do první dekády a půl nového milénia skoro nenajdeme světově významné auto, které by tam nedebutovalo, skoro nenajdeme redakci, která by se jí nezúčastnila, a skoro nenajdeme automobilového nadšence, který by dění na této akci nesledoval, vše se rozpadlo jako domeček z karet. Bylo to několik faktorů dohromady - automobilky musely stále více šetřit, chtěly stále více pozornosti jen pro sebe a digitální média jim dovolila získat ji i v jiných termínech. Spirála zmaru se rozjela a dnes opravdu neexistuje důvod, proč by automobilky měly do této události investovat miliony, proč by redakce měly na místo vysílat své týmy, proč by lidé měli jen během pár březnových dnů sledovat, co se v automobilovém světě chystá.
Jakýsi „pseudoženevský” autosalon se bude dál na přelomu léta konat v Kataru, ale to už prostě není ono, je to něco jako šampaňské z Moravy nebo debrecínka z Kostelce u Jihlavy. Příběh, který ženevský autosalon začal začal psát už v roce 1905, je tak po 119 letech nachýlil ke svému konci. Je to svým způsobem škoda, vyhnout se tomu ale za popsaných okolností zřejmě nedalo.



Už nadobro poslední autosalon v Ženevě byl smutným odvarem toho, čím kdysi býval. Nepomohla ani nová Kostka alias The Cube, jedinou opravdu významnou premiérou bylo odhalení nového MG3. A to opravdu nestačí. Foto: Geneva International Motor Show, tiskové materiály
Zdroj: Geneva International Motor Show
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 58 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
