Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejúspěšnější čínská automobilka v Česku i v Evropě odhaluje další novinku, po krku půjde hned dvěma Škodám
3.7.2024 | Petr Prokopec
Ne všechny čínské automobilky v Evropě sklízí úspěch, zrovna tato je tu ale už pomalu jako doma. A výrazně boduje také v Česku. MG v tom chce pokračovat a chystá HS druhé generace, které začalo odhalovat.
Přijde vám Škoda Karoq až příliš drahá? Tomu se opravdu nedivíme, při délce 4 382 milimetrů je české SUV jen o chlup větší než Dacia Duster třetí generace. Jenže zatímco rumunská novinka je k mání od 429 900 Kč, za morálně už víc než sedmiletého soupeře z Kvasin je třeba vysázet na dřevo minimálně 715 900 Kč. Je pak sice pravdou, že Duster startuje na 100 koních a ani v nejsilnějším provedení nemá na kontě takový výkon jako Karoq v základu (150 koní), nicméně pro řadu lidí se cena stala rozhodujícím faktorem.
Dacia navíc není jedinou konkurencí českého výrobce. Již nějaký ten pátek je totiž také u nás činná britsko-čínská značka MG Motor, v jejíž nabídce figuruje SUV HS. To na délku měří 4 574 mm, je tedy větší než Karoq. Pod kapotou pak sice je třeba na všech úrovních výbavy počítat s přeplňovanou jedna-pětkou jako u Škody, ta ovšem produkuje 162 koní. HS je tedy rovněž i výkonnější, a asi nepřekvapí, že disponuje rovněž bohatší výbavou. Jeho cena přitom startuje na 569 900 Kč.
Už jen díky tomu by stávající verze britsko-čínského SUV mohla pokračovat několik let bez jediného změny. Mateřský koncern SAIC nicméně dospěl k názoru, že usnout na vavřínech se nevyplácí. Proto aktuálně ve větší míře láká na příchod druhé generace, která bude debutovat 11. července letošního roku na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Vycházet bude z čínského Roewe RX5 třetí generace, což znamená další posun v rozměrech - toto SUV totiž na délku měří 4 655 mm.
O jak moc identické vozy půjde, zjistíme příští týden. Nicméně už z aktuálně publikovaných náznaků je patrné, že nové HS nepřevezme čelní partie vyloženě čínského originálu. Místo toho půjde vlastní cestou, přičemž naváže na styl zcela nového MG3. Očekávat tedy evidentně můžeme hodně agresivně působící čelní partie. Vzadu se ovšem HS bude držet oproti Roewe trochu víc na uzdě, neboť mimo jiné vyfasuje jednodílný střešní spoiler namísto dvojitého.
Spíš než vzhledově by ale novinka mohla zaujmout tím, co nabídne pod kapotou. MG sice zatím nic neupřesnilo, SUV by nicméně mělo navázat na svého čínského sourozence. Základem nabídky tedy zjevně bude nadále přeplňovaná jedna-pětka, její výkon by ale mohl narůst na 191 koní. Kromě toho pak bude součástí hybridního a plug-in hybridního provedení, kdy nabídne 150 a 188 koní, přičemž jí doprovodí různě silné elektromotory (208 a 245 koní).
Vyjma toho MG počítá i s ryzím elektromobilem, o tom se ale značka zatím detailněji nezmiňuje. Ostatně letos mají do prodeje zamířit jen spalovací a plug-in hybridní verze. Druhá zmíněná má nabídnout dojezd až 113 km čistě na elektřinu, což je v daném segmentu rekord. Dá se ale předpokládat, že takové provedení se po stránce cenové bude pohybovat okolo milionu korun. Benzinová varianta by ale i přes nárůst rozměrů měla být dále levná.








HS druhé generace dorazí s benzinovým, hybridním, plug-in hybridním a elektrickým pohonem. V porovnání s konkurencí bude v každé verzi podstatně levnější. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1