Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti
1.4.2024 | Petr Prokopec
V evropské nabídce značky je trochu přehlížený, přece jen je na místní poměry už docela velký, tím spíš se mu ale chceme věnovat. V motorovém prostoru se Crafter nezměnil vůbec, zvenčí lehce, uvnitř ale pomalu nezůstal kámen na kameni.
První generace Volkswagenu Crafter byla ve své podstatě Mercedesem Sprinter s odlišným logem a motory „lidového vozu“. Jedenáct let po jejím debutu, tedy v roce 2017, přišel VW s nástupcem, za jehož vývojem stál už on sám. Nyní se Němci rozhodli přijít s faceliftem, jehož si ovšem zvenčí všimnou jen opravdoví experti - maska se dvěma chromovými příčnými lamelami se totiž nezměnila, stejně jako hranatá světla. Podobně je na tom i záď, kde lze najít vertikálně stylizované lampy a rozměrné křídlové dveře.
Co je tedy vlastně nového? V podstatě pouze logo, které kráčí ruku v ruce s novou firemní identitou. Za dalšími změnami ovšem již musíme dovnitř, kde jich pro změnu již najdeme požehnané množství. Přepracován byl totiž digitální přístrojový štít, který může doplnit volně stojící displej multimédií v 10,3palcovém či 12,9palcovém rozměru. Jeho součástí jsou permanentní ovládací dotykové lišty, zároveň pak lze počítat se zkratkami k nejužívanějším funkcím.
Pro verze osazené osmistupňovou automatickou převodovkou je k dispozici také elektronická ruční parkovací brzda. Volič automatu na sebe navíc vzal podobu páčky, která se nachází na sloupku řízení. Díky tomu na palubce přibyl další držák nápojů. V případě manuálních variant se ale již nic nemění, ovládání převodovky totiž zůstává na svém místě. Bezdrátové dobíjení mobilů či porty na USB jsou nicméně již určené všem variantám po faceliftu.
Změnami prošla i samotná multimédia, u nichž lze počítat s hlasovým ovládáním či ChatGPT. Automobilka zapracovala také na asistenčních systémech, pročež lze nově počítat s nouzovým brzděním, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem. Motorový prostor ale již zůstává bez změn, pročež dvoulitrový turbodiesel i nadále produkuje 140, 163 či 177 koní. Prostřední varianta je přitom zadokolkou, obě krajní pak předokolkou.
Důvodů, proč se VW pod kapotou držel zkrátka, je hned několik. Tím prvním je, že žádná modernizace nebyla zapotřebí. Facelift Crafteru navíc přichází o trochu později, než se očekávalo. A Němci předpokládají, že již za dva roky dorazí třetí generace. Do inovací tedy nechtěli investovat více, než by bylo zapotřebí. Kromě toho nehodlají otálet se zahájením prodeje, jenž proběhne již příští měsíc. A právě proto nejsou celkové změny tak rozsáhlé.




Crafter druhé generace se proměnil hlavně uvnitř, kam se nastěhoval volně stojící displej multimédií. Automatické verze pak užívají volič přesunutý na sloupek řízení, díky čemuž disponují dodatečným držákem na nápoje. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva