Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti
1.4.2024 | Petr Prokopec
V evropské nabídce značky je trochu přehlížený, přece jen je na místní poměry už docela velký, tím spíš se mu ale chceme věnovat. V motorovém prostoru se Crafter nezměnil vůbec, zvenčí lehce, uvnitř ale pomalu nezůstal kámen na kameni.
První generace Volkswagenu Crafter byla ve své podstatě Mercedesem Sprinter s odlišným logem a motory „lidového vozu“. Jedenáct let po jejím debutu, tedy v roce 2017, přišel VW s nástupcem, za jehož vývojem stál už on sám. Nyní se Němci rozhodli přijít s faceliftem, jehož si ovšem zvenčí všimnou jen opravdoví experti - maska se dvěma chromovými příčnými lamelami se totiž nezměnila, stejně jako hranatá světla. Podobně je na tom i záď, kde lze najít vertikálně stylizované lampy a rozměrné křídlové dveře.
Co je tedy vlastně nového? V podstatě pouze logo, které kráčí ruku v ruce s novou firemní identitou. Za dalšími změnami ovšem již musíme dovnitř, kde jich pro změnu již najdeme požehnané množství. Přepracován byl totiž digitální přístrojový štít, který může doplnit volně stojící displej multimédií v 10,3palcovém či 12,9palcovém rozměru. Jeho součástí jsou permanentní ovládací dotykové lišty, zároveň pak lze počítat se zkratkami k nejužívanějším funkcím.
Pro verze osazené osmistupňovou automatickou převodovkou je k dispozici také elektronická ruční parkovací brzda. Volič automatu na sebe navíc vzal podobu páčky, která se nachází na sloupku řízení. Díky tomu na palubce přibyl další držák nápojů. V případě manuálních variant se ale již nic nemění, ovládání převodovky totiž zůstává na svém místě. Bezdrátové dobíjení mobilů či porty na USB jsou nicméně již určené všem variantám po faceliftu.
Změnami prošla i samotná multimédia, u nichž lze počítat s hlasovým ovládáním či ChatGPT. Automobilka zapracovala také na asistenčních systémech, pročež lze nově počítat s nouzovým brzděním, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem. Motorový prostor ale již zůstává bez změn, pročež dvoulitrový turbodiesel i nadále produkuje 140, 163 či 177 koní. Prostřední varianta je přitom zadokolkou, obě krajní pak předokolkou.
Důvodů, proč se VW pod kapotou držel zkrátka, je hned několik. Tím prvním je, že žádná modernizace nebyla zapotřebí. Facelift Crafteru navíc přichází o trochu později, než se očekávalo. A Němci předpokládají, že již za dva roky dorazí třetí generace. Do inovací tedy nechtěli investovat více, než by bylo zapotřebí. Kromě toho nehodlají otálet se zahájením prodeje, jenž proběhne již příští měsíc. A právě proto nejsou celkové změny tak rozsáhlé.
![Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti - 1 - VW Crafter 2024 facelift prvni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti - 2 - VW Crafter 2024 facelift prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti - 3 - VW Crafter 2024 facelift prvni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti - 4 - VW Crafter 2024 facelift prvni foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Crafter druhé generace se proměnil hlavně uvnitř, kam se nastěhoval volně stojící displej multimédií. Automatické verze pak užívají volič přesunutý na sloupek řízení, díky čemuž disponují dodatečným držákem na nápoje. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha