Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvíce a nejméně žádané barvy kupci Škod: Některé se prodají jen jednou za rok
19.8.2019 | Petr Prokopec
Při objemu produkce škodovky byste asi nečekali, že se s pomocí jejího standardního vzorníku barev dá koupit unikátní auto. Jenže ono to skutečně jde.
Stejně tak, jako je subjektivní názor na design, vnímáme každý jinak i barvu, kterou jsou lakovány karoserie aut. I když v tomto směru prakticky celá planeta táhne jen za několik málo provazů. Již hezkých pár let je totiž s největší popularitou spojena černá, šedá či stříbrná a bílá. A protože použité auto před prodejem málokdo nechá přelakovat, platí velmi podobný stav i u ojetin.
Dnes se ale v případě popularity barev nebudeme zabývat celým světem a dokonce ani mnohem menším českým trhem. Místo toho si posvítíme na žebříček nejoblíbenějších odstínů mezi zákazníky Škody. Na první pohled to nepřináší mnoho zajímavého, neboť lidé v případě mladoboleslavské značky nejčastěji volí černou Magic s perleťovým efektem, po které následuje šedá metalíza Quarz, bílá Candy, stříbrná metalíza Brilliant a bílá metalíza Moon.
Jakkoliv jde tedy o pětici odstínů, základní rozdělení na tři barvy - černou, šedou/stříbrnou a bílou - tu zůstává. A změna vlastně nepřichází ani na následujících příčkách, kde najdeme modrou, respektive v případě Škody metalízu Modrá Race, a červenou Corrida. Zatímco však mladoboleslavská automobilka svou nejlepší desítku uzavírá světlemodrým lakem, motoristé ve zbytku světa ve velkém rovněž sahají ještě po zelené a hnědé. Tyto barvy však již u české značky hrají podružnější roli.
Škoda pak dodává, že v základní nabídce sice drží 15 barev, nicméně pokud se sečtou všechny laky na přání pro jednotlivé modely, dostaneme se k číslu 67. Takový Superb je pak možné nalakovat šedesáti, mezi něž patří i mediálně proslavená Dračí kůže alias odstín Dragon Skin určený pro variantu SportLine. Zákazníci si přitom za něj musí připlácet nemalých 22 900 Kč, tedy nejvyšší sumu, jakou si Škoda v této oblasti účtuje.
Nicméně ani vyšší cena klientelu neodrazuje, neboť Dračí kůže je na Superbech na silnicích či v bazarech docela pravidelně k vidění. To ovšem neplatí o nejvýjimečnějších barvách, které zákazníci vybírají. Člověk by čekal, že u značky prodávající více jak milion aut za rok si každá barva ze standardní palety najde minimálně desítky zákazníků, ale není tomu tak, některé se za celý loňský rok prodaly jednou jedinkrát.
Platí to o fialové Lilac a zelených Machite a Mint. Ty si vždy pořídil skutečně jen jeden člověk, a to ještě navíc u různých modelů. Růžová Pink se pak v požadavcích zákazníků objevila dvakrát, a to pokaždé v případě Škody Octavia. I naprosto výjimečnou škodovku tedy lze jen volbou „té správné” barvy získat, dokonce celosvětově, nejen v rámci České republiky.
Mladoboleslavská automobilka pak v závěru své statistiky zmiňuje ještě několik zajímavých faktů, z nichž lze vypíchnout třeba nejrychlejší linku v rámci koncernu. Jednu karoserii tak lze nalakovat již za 37 sekund, protože jich ale Škoda má několik, zvládne v obou českých továrnách „nabarvit” až 3 200 aut za den. Každý vůz je přitom po výjezdu z lakovny spolu s PVC a voskem obtěžkán téměř 30 kilogramy ochranných nátěrů.
Po stránce kvalitativní je kontrolován každý vůz, pro různé prohřešky jsou přitom používána slova jako dolíčky či vyvařeninky a za pojmem škrába máme hledat škrábanec. Drobné závady jsou opravovány ihned na místě, automobilka pak navíc v Mladé Boleslavi v používá speciální skener, který vnější povrch karoserií sleduje přes světelný paprsek 36 kamerami. Zbývá pak jen dodat, že Škoda nenabízí jen příplatkové laky, ale rovněž i dvoubarevné lakování s kontrastní střechou, barevně unikátní tedy může být slušná řádka vyrobených škodovek.







Škoda osvětlila, po kterých barvách sahají zákazníci nejčastěji a po kterých nejméně
Dračí kůže, do které lze oháknout Superb SportLine, je i navzdory své ceně poměrně žádaná
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva