Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvíce a nejméně žádané barvy kupci Škod: Některé se prodají jen jednou za rok
19.8.2019 | Petr Prokopec
Při objemu produkce škodovky byste asi nečekali, že se s pomocí jejího standardního vzorníku barev dá koupit unikátní auto. Jenže ono to skutečně jde.
Stejně tak, jako je subjektivní názor na design, vnímáme každý jinak i barvu, kterou jsou lakovány karoserie aut. I když v tomto směru prakticky celá planeta táhne jen za několik málo provazů. Již hezkých pár let je totiž s největší popularitou spojena černá, šedá či stříbrná a bílá. A protože použité auto před prodejem málokdo nechá přelakovat, platí velmi podobný stav i u ojetin.
Dnes se ale v případě popularity barev nebudeme zabývat celým světem a dokonce ani mnohem menším českým trhem. Místo toho si posvítíme na žebříček nejoblíbenějších odstínů mezi zákazníky Škody. Na první pohled to nepřináší mnoho zajímavého, neboť lidé v případě mladoboleslavské značky nejčastěji volí černou Magic s perleťovým efektem, po které následuje šedá metalíza Quarz, bílá Candy, stříbrná metalíza Brilliant a bílá metalíza Moon.
Jakkoliv jde tedy o pětici odstínů, základní rozdělení na tři barvy - černou, šedou/stříbrnou a bílou - tu zůstává. A změna vlastně nepřichází ani na následujících příčkách, kde najdeme modrou, respektive v případě Škody metalízu Modrá Race, a červenou Corrida. Zatímco však mladoboleslavská automobilka svou nejlepší desítku uzavírá světlemodrým lakem, motoristé ve zbytku světa ve velkém rovněž sahají ještě po zelené a hnědé. Tyto barvy však již u české značky hrají podružnější roli.
Škoda pak dodává, že v základní nabídce sice drží 15 barev, nicméně pokud se sečtou všechny laky na přání pro jednotlivé modely, dostaneme se k číslu 67. Takový Superb je pak možné nalakovat šedesáti, mezi něž patří i mediálně proslavená Dračí kůže alias odstín Dragon Skin určený pro variantu SportLine. Zákazníci si přitom za něj musí připlácet nemalých 22 900 Kč, tedy nejvyšší sumu, jakou si Škoda v této oblasti účtuje.
Nicméně ani vyšší cena klientelu neodrazuje, neboť Dračí kůže je na Superbech na silnicích či v bazarech docela pravidelně k vidění. To ovšem neplatí o nejvýjimečnějších barvách, které zákazníci vybírají. Člověk by čekal, že u značky prodávající více jak milion aut za rok si každá barva ze standardní palety najde minimálně desítky zákazníků, ale není tomu tak, některé se za celý loňský rok prodaly jednou jedinkrát.
Platí to o fialové Lilac a zelených Machite a Mint. Ty si vždy pořídil skutečně jen jeden člověk, a to ještě navíc u různých modelů. Růžová Pink se pak v požadavcích zákazníků objevila dvakrát, a to pokaždé v případě Škody Octavia. I naprosto výjimečnou škodovku tedy lze jen volbou „té správné” barvy získat, dokonce celosvětově, nejen v rámci České republiky.
Mladoboleslavská automobilka pak v závěru své statistiky zmiňuje ještě několik zajímavých faktů, z nichž lze vypíchnout třeba nejrychlejší linku v rámci koncernu. Jednu karoserii tak lze nalakovat již za 37 sekund, protože jich ale Škoda má několik, zvládne v obou českých továrnách „nabarvit” až 3 200 aut za den. Každý vůz je přitom po výjezdu z lakovny spolu s PVC a voskem obtěžkán téměř 30 kilogramy ochranných nátěrů.
Po stránce kvalitativní je kontrolován každý vůz, pro různé prohřešky jsou přitom používána slova jako dolíčky či vyvařeninky a za pojmem škrába máme hledat škrábanec. Drobné závady jsou opravovány ihned na místě, automobilka pak navíc v Mladé Boleslavi v používá speciální skener, který vnější povrch karoserií sleduje přes světelný paprsek 36 kamerami. Zbývá pak jen dodat, že Škoda nenabízí jen příplatkové laky, ale rovněž i dvoubarevné lakování s kontrastní střechou, barevně unikátní tedy může být slušná řádka vyrobených škodovek.







Škoda osvětlila, po kterých barvách sahají zákazníci nejčastěji a po kterých nejméně
Dračí kůže, do které lze oháknout Superb SportLine, je i navzdory své ceně poměrně žádaná
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejnovější články
Mercedes je nepoučitelný. Takto jeho poslední novinka „falšuje osmiválec”. A „kůže” uvnitř má ke kůži ještě dál
před 2 hodinamiDěje se to. Číňané si připsali rekordně vysoký podíl na evropském trhu s auty. Už nejde o drobné, bez nich by prodeje šly dolů
před 3 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis