Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejzajímavější Kia dneška končí bez nástupce, nahradit ji má úplně jinak pojatý vůz
20.11.2021 | Petr Prokopec
Celkem chápeme, že automobilka nechce jasně říci, že její mnohými uznávaný model skončí a místo něj nebude nic. Ovšem, když už chtěla vykreslit jiný model jako nepřímého pokračovatele, měla si vybrat něco jiného než elektrický crossover.
V roce 2011 Kia na autosalonu ve Frankfurtu ohromila konceptem GT. Za tímto názvem se skrýval sedan se zadními „sebevražednými“ dveřmi, pohonem zadních kol a přeplňovaným 3,3litrovým šestiválcem pod kapotou. Korejci tehdy naznačili, že následovat by mohla sériová verze, v důsledku čehož se značka rázem ocitla v hledáčku nadšenců. Nicméně ti se museli obrnit trpělivostí, neboť produkční Stinger GT dorazil až v roce 2017. Dveře otevírané proti směru jízdy pak sice postrádal, výkonná jednotka i roztáčená zadní náprava mu však zůstaly.
Kia loni Stinger modernizovala, byť jen na korejském trhu. Letos jsme se dočkali i vylepšení v Evropě, stejně jako nový modelový rok dorazil také do Států. Největší změnou je zcela nové logo na přídi, výkon šestiválcového motoru pak vzrostl jen nepatrně, a to z 370 na 373 koní. Nabídku dále rozšířilo nové 2,5litrové provedení, jenž disponuje 304 koňmi, tím ale práce korejské značky skončila. Místo dalších modifikací již dorazily jen poněkud smutné zprávy, které zmiňovaly možný konec tohoto modelu bez jakéhokoli nástupce.
Teď už je bohužel jasné, že Kia s žádným nástupcem skutečně nepřijde. Potvrdil to šéfdesignér značky Karim Habib a otázkou zůstává už jen to, kdy přesně Stinger skončí. Korejská média zmiňují již druhý kvartál příštího roku, britský Autocar spojuje zastavení montážních linek s lety 2023 či 2024. To se zdá být pravděpodobnější, finální slovo ale pochopitelně bude mít samotná automobilka. Zajímavější ale je, jak se Habib k samotnému konci vozu postavil.
Podle něj se jeho nástupcem stane model EV6, tedy elektrický crossover, který nemá se sportovním sedanem s motorem V6 a pohonem zadních kol společného vůbec nic. „Duch Stingeru s námi zůstává a zůstane. Rád říkám, že EV6 má v sobě geny GT. Uděláme z něj verzi GT a to má Stinger v sobě,“ uvedl poněkud odvážně Habib. Ten pak dodal, že pro Kiu „šlo o přelomový model, který nám otevřel zcela nové perspektivy. Kia tak nyní může být vnímána jako značka vyrábějící sportovní a precizní řidičská auta. A EV6 v současné době dělá něco podobného.“ To nám zní skutečně absurdně.
Je sice hezké, že EV6 GT disponuje 585 koňmi a zvládá stovku za 3,5 sekundy, což je hodnota, od které je 4,9sekundová akcelerace Stingeru GT značně vzdálená. Nicméně schopnosti vozu nikdy neurčovala pouze jediná disciplína, charakterově jde o úplně jiné stroje. Otázkou je pak navíc její cena, která zatím není známa, neboť provedení GT dorazí až v příštím roce.
Momentálně EV6 startuje na 1 180 980 Kč, nicméně v té chvíli má pod kapotou jen 170 koní. Stávající vrchol v podobě verze GT-Line jich pak do vínku dostal 325, za které si české zastoupení účtuje 1 481 980 Kč. Stovku ale takové provedení zvládne až za 5,2 sekundy, přičemž maximum činí 188 km/h. To je na duchovního nástupce Stingeru GT, jenž vychází na 1 449 980 Kč a maximálně zvládne 270 km/h, pořád málo.






Šéfdesignér Kie Karim Habib má dojem, že EV6 GT bude nástupcem Stingeru GT. S tím nelze souhlasit snad ani v nejrůžovějších snech. Foto: Kia
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejčtenější články
Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14.4.2025Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch