Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu

Život je otázkou priorit, říká se. Pokud je pro někoho v případě automobilu prioritou maximální možný komfort na palubě, který nemusí doprovázet vrcholná technika, může dost ušetřit i na luxusní limuzíně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu

27.4.2021 | Petr Prokopec

Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu

/

Foto: Mercedes-Benz

Život je otázkou priorit, říká se. Pokud je pro někoho v případě automobilu prioritou maximální možný komfort na palubě, který nemusí doprovázet vrcholná technika, může dost ušetřit i na luxusní limuzíně.

Nejspíše nikomu neuniklo pořekadlo, že ti nejbohatší si často pro korunu nechají koleno vrtat. Dost ušetřit se v jejich případě dá na všemožných odvodech státu, a tak se nelze divit té či oné firmě, že v legislativě hledá skulinky, jak se s určitým produktem části odvodů vyhnout a oslovit tak více zákazníků. Jednou z takových společností zjevně i Mercedes, který tak trochu vyzrál na čínskou daňovou legislativu. Ta totiž neskutečným způsobem prodražuje auta, která mají větší motory.

Pro třícípou hvězdu se pochopitelně nejedná o novou strategii, se stejnou značka počítala již v případě minulé generace třídy S, a tedy došlo pouze k oprášení osvědčených praktik. Zatímco tedy zbytek světa si v nejbližší době bude moci nový Maybach pořídit jen v osmiválcové či dvanáctiválcové verzi, Číňané mohou volit i variantu S480. Tedy provedení osazené třílitrovým šestiválcem, který produkuje 367 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.

Tato čísla nepůsobí v kontextu s 5,5metrovou délkou německé limuzíny bůhvíjak impozantně, vůz nicméně dostal do vínku také elektrickou podporu, načež stovku zvládá za 5,8 sekundy a elektronický omezovač v jeho případě zasahuje ve stejných 250 km/h, jako u výkonnějších sourozenců. Podstatné je však hlavně to, že majitelé limuzín se nehrnou za volant, nýbrž volí soukromého řidiče, který je navíc povětšinou vozí pomaleji.

Prioritou tedy v těchto případech není ani tak motorový prostor, jakožto výbava. A právě v tomto ohledu novinka nikterak nezaostává, neboť bude taktéž spojena se dvěma nezávislými a elektronicky ovládanými zadními křesly. Ta stejně jako zbytek kabiny počítají s koženým čalouněním, které je spárováno s dřevěnými dekory. Mimo to jsou opatřena podnožkou či podavačem bezpečnostních pásů, stejně jako polštářky navyšujícími komfort.

Počítat lze rovněž s plejádou displejů, které se objevují vpředu i vzadu, přičemž řidič bude mít k dispozici i většinu asistenčních a bezpečnostních systémů. K ústupkům tedy skutečně dochází jen pod kapotou, čehož si pochopitelně zvenčí jen málokdo všimne. I proto ostatně třícípá hvězda hodlá počet šestiválcových verzí rozšířit, a to o plug-in hybridní provedení, jenž onen třílitr a 367 koní spáruje se 150koňovým elektromotorem. Čekat tak lze i jízdu čistě na elektřinu.

Němci nicméně zatím s touto variantou nepřišli, přičemž není jisté ani tolik, zda bude opětovně k mání pouze v Číně. Stejně tak ostatně nebylo ani rozhodnuto, zda by se aktuálně odhalené provedení S480 nakonec nemohlo podívat i do Evropy. Nestalo by se tak ale pochopitelně kvůli daním, nýbrž kvůli emisím. Pokud by ale na tuto expanzi došlo, pak šestiválcový model máme čekat pod označením S450. I zde by šlo tak trochu o auto pro chudé bohaté, neboť i když finální cenu zatím neznáme, rozdíl ve prospěch šestiválce bude hlavně díky odlišnému daňovému zatížení enormní. Levnější Maybach v prodeji určitě nečekejte.


Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 1 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 01Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 2 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 02Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 3 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 03Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 4 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 04Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 5 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 05Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 6 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 06Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 7 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 07Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 8 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 08Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 9 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 09Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 10 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 10Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 11 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 11Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 12 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 12Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 13 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 13Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 14 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 14Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 15 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 15Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 16 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 16
Nový Maybach se představil i v šestiválcovém provedení, jenž aktuálně míří pouze na čínský trh. Tamní úřady totiž vozy s většími motory zatěžují obrovskými daněmi, které se mnoha milionářům nechce platit. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.