Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci se odvázali, vrcholnému Mercedesu nadělili nesmyslnou funkci, ze které jeho typické klienty asi trefí
14.3.2023 | Petr Miler
Když se němečtí technici odvážou, jde nevyhnutelně do tuhého. Tentokrát vzali ryze praktickou funkci jeho off-roadů, navlékli ji na techniku vrcholné třídy S a naučili ji dělat nesmysly. Podívejte se, jak umí vůz rozpohybovat.
Současná generace Mercedesu třídy S je v prodeji už třetím rokem a není problém na některé z prodaných exemplářů narazit v provozu. Vůz nabízí všechno, co lze od moderního Mercedesu očekávat, tedy i systém označený E-Active Body Control. Jeho podstatou je 48voltový elektrický obvod kombinovaný se vzduchovým odpružením Airmatic a aktivními tlumiči s elektromotory u každého kola. Ty umí nezávisle na sobě měnit polohu kola vůči karoserii, což se u třídy S pochopitelně stará hlavně o maximální komfort jízdy.
Možnost rychle měnit pozici jednotlivých kol mimo jiné ruší potřebu osadit podvozek klasickými stabilizátory, což chování na silnici zpříjemňuje na úroveň jiným aut zapovězenou - přejet s třídou S příčný práh je skoro jako nepřejet nic. Dosud Mercedes E-Active Body Control využíval hlavně u svých off-roadů, kterým dovoluje efektně i efektivně vysvobodit se při zapadnutí v terénu pomocí funkce zvané Free Drive. Její podstatou je, že v případě úplného uvíznutí se díky jakémusi „poskakování” dostane překážející materiál pod kola. V té chvíli vzorek otáčejících kol zabere a dojde k uvolnění vozu, který následně může i díky pohonu všech kol 4Matic opustit past.
U třídy S je něco takového k ničemu, protože ale systém E-Active Body Control funguje v principu pořád stejně, dokáže auto také stejně rozpohybovat. Skákání eSka kvůli snaze opustit písečnou dunu by asi bylo hodně mimo realitu, vůz ale může díky témuž systému i s koly na zemi létat nahoru a dolů, jak to dělají vozy v rapperských klipech. A přesně takovou možnost mu nyní němečtí technici dali.
Zatím nevíme, zda se objeví i v sériových autech, nebo jde jen o následek toho, že technici značky nevěděli co s volným časem, o výsledek se ale na každý pád podělil na LinkedInu šéf komunikace značky. Video níže nejlépe ukazuje, jak mimořádně flexibilní systém Mercedesu je, neboť i velké a těžké eSko se díky němu kroutí za zvuku hudby jako tanečnice u tyče.
Je to jistě zajímavé, ale jinak naprosto nesmyslné. Čest výjimkám, typickými klienty třídy S jsou ovšem starší byznysmeni, které by z toho, že se jejich auto začne podobným způsobem vykrucovat na ulici, leda trefilo. Na pozoruhodnosti celého řešení to ale nic nemění, nakonec se na to podívejte sami.
E-Active Body Control od Mercedesu v akci s hudebním doprovodem vám na videu níže ukáže, jak umí zahýbat s třídou S. Jestli tuto funkci dostanou i sériové vozy, zatím nevíme, v tuto chvíli ji ale nemají. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Tobias Just@LinkedIn
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva