Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci si mohou nový Mercedes C objednat i s výbavou, o níž Češi mohou jen snít
30.3.2021 | Petr Prokopec
Když se nová třída C představila světu, ukázala interiér je v provedení, které jako by z oka vypadlo Teslám. Jak se ale nyní ukazuje, vůz je v Německu k mání také s interiérem s klasickými tlačítky, český importér ale tuto verzi nenabízí.
Nová generace Mercedesu třídy C již dorazila do prodeje. Připravit si na ni musíte minimálně 1 049 700 Kč, za které můžete počítat s variantou C180. To na první pohled nezní zrovna špatně, ovšem jakmile nakouknete do technických parametrů, úsměv na rtech vám poněkud ztuhne. Základní provedení pohání jen benzinová jedna-pětka, která sice produkuje 170 koní, ovšem stále to znamená, že si kupujete Mercedes střední třídy za více než milion korun, který pohání menší motor, než má lecjaká Škoda.
Pokud se s tím nehodláte smířit, můžete samozřejmě postoupit o stupeň výše, třeba k variantě C300, u které se již počítá právě s dvoulitrem, jenž byl naladěn na 258 koní. Navíc se stejně jako jedna-pětka dočkal i mild-hybridizace a tedy dodatečného elektrického výkonu, přičemž dle českého konfigurátoru vychází na 1 321 320 Kč. Nás ovšem v této chvíli zajímá spíše konfigurátor německý, který odhalil něco, s čím tuzemská klientela značky do kontaktu nepřijde, a to ani u základního modelu.
Řeč je o středové konzoli, kterou zdobí výškově orientovaná obrazovka multimediálního systému MBUX. Ta má v Česku vždy 11,9palcový rozměr, zatímco Němci u méně výkonných motorizací počítají s 9,5palcovým provedením. Mohlo by se tak zdát, že dostávají méně za více, neboť varianta C180 je přijde na 41 138,30 Eur (cca 1 074 000 Kč). Nicméně záleží na úhlu pohledu, přičemž dle našeho názoru jde spíše o pravý opak. S menší obrazovkou jsou spojené i výhody.
Součástí většího displeje je totiž i digitální ovládání klimatizace, zatímco u menšího lze najít po stranách tlačítka. Ta sice působí, jako kdyby byla součástí dotykového panelu, ovšem to je opravdu jen pouhé zdání - jde zkrátka o klasické fyzické ovladače, které jsou mnoha lidem bližší, než ty digitální. Němcům tedy opravdu lze závidět, neboť jednu z nejužívanějších funkcí mohou mít snáze pod kontrolou. Naši sousedé se na druhou stranu musí v té chvíli spokojit s 10,25palcovým přístrojovým štítem namísto 12,3palcového, který je v Česku standardem.



Nová generace Mercedesu třídy C v základu počítá i s tlačítkovým ovládáním klimatizace. Čeští zákazníci však o tuto volbu přišli, na tuzemském trhu je k mání pouze plně digitální konzole. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
před 10 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB