Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci srovnali BMW 1 s Volkswagenem Golf, výsledek zaskočil i je samotné
28.5.2021 | Petr Prokopec
Výsledky podobných srovnání by měly být jasné předem, neboť proti sobě nastupují vůz mainstreamové značky na straně jedné a prémiové auto na straně druhé. Jenže BMW sešlo z cesty tak moc, že už ani v takovém klání na soupeře nestačí.
Uběhlo jen pár dnů od chvíle, kdy Mat Watson z Carwow srovnal novou Škodu Octavia Combi RS TDI s Volkswagenem Golf GTD a BMW 120d. I když byl český zástupce nejtěžší, na posledním místě neskončil. Místo toho nelichotivou pozici zaujal mnichovský hatchback, který byl ve všech srovnáních nejpomalejší a ještě se ukázalo, že při tom má největší spotřebu. Pro BMW je to potupa - nikoli jen proto, že je výrazně dražší než Octavia, ale také kvůli sportovnímu kreditu značky. Bavorská předokolka je totiž již jen stínem aut, které BMW jeho slávu přinesly. A nemyslí si to pouze Britové, ale i samotní Němci.
Momentálně totiž došlo na souboj řady 1 generace F40 a Golfu VIII v testu Auto Bildu. Do klání ale již nezamířily jedny z vrcholných variant, byť to v případě Volkswagenu tak může vypadat. Ovšem jím vyrobený hatchback jen dostal do vínku paket R-Line, s nímž vypadá na trhače asfaltu. K dispozici ovšem má pouze 130 koní, což je uspokojivé jen v případě, že nemáte výrazné ambice. Totéž ale platí také o BMW 118i, které se taktéž dočkalo 1,5litrové jednotky, ovšem již pouze tříválcové místo čtyřválce. Na druhé straně ale disponuje až 136 koňmi.
Jakmile se nicméně s BMW dáte do pohybu, zjistíte, že důvodů k pochvalám mnoho neexistuje. Vůz je sice v přímém směru rychlejší, ovšem jeho řízení je méně čitelné. To by nás nemělo překvapit, neboť značka dosud v tomto ohledu profitovala právě z toho, že výkon mířil na zadní nápravu a ta přední mohla reagovat přímočařeji. Nyní ovšem v nízkých rychlostech budete mít pocit, že řídíte spíše starý Mercedes třídy G, zatímco v případě Golfu působí vše mnohem lineárněji a tedy přirozeněji.
Ohňostroj marnosti pokračuje pod kapotou, neboť tříválec je sice výkonný, ovšem jeho koncepce mu neumožňuje dosáhnout kýžené jemnosti. Tu pak ostatně budete postrádat i u podvozku, který má blíže spíše k prkennosti. Vyřešit vše navíc ani nemůžete objednáním adaptivních tlumičů, neboť ty jsou dostupné až od verze 120i. Pokud si ovšem odpustíte paket M-Sport, jehož součástí je snížení podvozku o 10 mm, pak můžete počítat s vyšším komfortem. Ovšem také s nižší přitažlivostí a ještě horším jízdním projevem.
Němci pochopitelně zmiňují kritiku i u Volkswagenu, v jeho případě však nedostatky jsou již delší dobu známé a vlastně dobře zmapované. Uvnitř na vás totiž čekají plasty trochu horší kvality, palubní systém je matoucí a zpomalený a sedadla nenabízejí takovou oporu či pohodlí, s jakými můžete počítat u BMW. O to tu ale ve výsledku až tak nejde. Všichni totiž víme, že Němci nový Golf tak trochu upozadili na úkor elektromobility. Přesto je však lepší než řada 1, což je zkrátka překvapivé a pro bavorskou značku nepochybně dehonestující.
BMW tak sice toužilo zapadnout do davu, což by mu navýšilo prodeje, ovšem jak se ukazuje, onen dav zkrátka umí ve svých prošlapaných botách chodit lépe. Na prodejích se to sice zatím ještě tolik neprojevuje, ovšem na reputaci mnichovské značky nevyhnutelně musí. Takto se musí spokojit s tím, že v klání s autem obyčejné značky, které by dříve strčila do kapsy, kdykoli by si zamanula, získala jen 532 bodů z 800 možných; Golf je se skóre 555 bodů o dost jinde.






Pokud pošlete do křížku BMW 118i a VW Golf 1,5 eTSI, překvapivě to bude lidový vůz, kdo získá zlaté vavříny. Sázka mnichovské automobilky na pohon předních kol tedy znovu nevychází, přistoupila na pravidla hry jiných, kteří ji zvládají podstatně lépe. Foto: BMW/Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva