Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vybrali nejlepší auta roku, SUV mezi nimi kupodivu nenajdete ani jedno
24.10.2019 | Petr Prokopec
S ohledem na současnou popularitu SUV a množství nových aut právě této třídy by člověk čekal, že se to jimi v kláních o nejlepší auta roku bude jen hemžit. V německém autu roku jsou ale všechna ze hry.
Již druhým rokem se koná anketa Německé auto roku (GCOTY neboli German Car of the Year). A stejně jako loni můžeme i letos mluvit o nemalém překvapení, jakkoliv ještě nedošlo na volbu absolutního vítěze. Tím se loni stal elektrický Jaguar I-Pace, což asi jen málokdo čekal. Nikoliv proto, že by britské SUV bylo pojízdnou tragédií, ale zejména s ohledem na vlastenectví Němců. U našich sousedů bylo totiž léta nemyslitelné, aby vítězství v jakékoliv anketě bralo jiné auto než to z domácí produkce. I-Pace však dokázal pokořit jak Volkswagen Touareg, tak třeba Audi A6.
Je přitom otázkou, z jaké země bude pocházet letošní vítěz, neboť prozatím si můžeme představit pět nejlepších. Za třemi stojí německé automobilky, jakkoliv ryze německé jsou spíše jen dva modely, a sice BMW řady 3 a Porsche Taycan. Opel Corsa je ale již do značné míry francouzský, neboť velkou měrou čerpá techniku z Peugeotu 208. Ten se kupodivu objevuje mezi pěticí kandidátů na titul taktéž, koncern PSA tak může počítat s bratrovražedným soubojem. Posledním „pánem na holení“ je pak poslední generace Mazdy 3.
Právě pohled na tuto pětici je velmi překvapivý, neboť do finálního výběru se nedostalo jediné SUV. Vozů s vyšší stavbou karoserie přitom mezi nominovanými bylo více než dost, mimo jiné i česká Škoda Kamiq. Ta však nakonec ostrouhala, stejně jako takové BMW X7, Jeep Wrangler, Range Rover Evoque nebo Seat Tarraco. Asi nejhůře se ovšem musí cítit u Mercedesu, neboť porotu nezaujalo ani elektrické SUV EQC, ani běžná SUV GLE a GLS. A aby toho nebylo málo, ostrouhala i třída B a CLA.
Je přitom otázkou, co za tímto výběrem stojí, nicméně jelikož jde o Německo, vůbec bychom se nedivili, kdyby odrážel současné nálady ve společnosti. Ty jsou proti SUV značně zaměřené zejména od chvíle, kdy na počátku září došlo v Berlíně k tragické nehodě, při které řidič Porsche Macan usmrtil čtyři lidi. Za tím by dle všeho měla stát jeho náhlá zdravotní indispozice, nicméně i tak se již volá po zákazu SUV, které nejsou prezentovány pouze jako nebezpečné vozy, ale také jako ničitelé klimatu. A novináři často neradi kráčí proti proudu.
Pravý důvod se ale stěží kdy dozvíme, a tak aktuálně dodáme jen tolik, že porotu nyní čeká poslední kolo testování, během kterého se bude přesedat z jednoho auta do druhého. Hodnocen přitom bude výkon, jízdní projev, design, komfort, hodnota a samozřejmě také ekologie a udržitelnost. Až na cenu jde přitom vše na ruku elektrickému Porsche Taycan, ovšem zda získá titul či nikoliv, to bude jasné až 30. října.


O titul Německé auto roku 2020 se utká BMW řady 3...
Zdroj: GCOTY
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 17 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
