Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf

Za srovnání s Volkswagenem by za normálních okolností mohla být Škoda ráda, v tomto případě tomu tak ale není. VW se pokusil do nejrychleji dohnat softwarový náskok Tesly a selhal u každého nového modelu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf

12.4.2021 | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf

/

Foto: Škoda Auto

Za srovnání s Volkswagenem by za normálních okolností mohla být Škoda ráda, v tomto případě tomu tak ale není. VW se pokusil do nejrychleji dohnat softwarový náskok Tesly a selhal u každého nového modelu.

Co většina lidí potřebuje od automobilu? Aby je bezpečně dovezl na místo určení a pokud vše zvládne i rychle, úsporně či komfortně, tím lépe. Něco takového ale dnes umí naprostá většina aut, a tak se výrobci pokouší odlišit v jiných ohledech. Byly časy, kdy rozhodující byla technika, dnes se ale stále více snaží z aut udělat jakési počítače na kolech. A nedá se říci, že by v tom byli vždy úspěšní.

Asi nejznámější jsou na tomto poli potíže koncernu VW, který se snaží dotáhnout na Teslu v oblasti softwaru. Kde ovšem americká automobilka odstartovala své snahy již před rokem 2010 a při vývoji pracovala i s informacemi od zákazníků, kteří najíždí miliony kilometrů ročně, tam Němci chtěli mít vše co konkurence a pokud možno ihned. To ale snad ani nemohlo skončit dobře, protože každý komplexní softwarový systém v podstatě bez ohledu na množství nasazených prostředků vyžaduje roky ladění.

Že má VW Group ještě hodně co dohánět, dokládá i první test Škody Enyaq iV 80, ke kterému přistoupil německý Auto Bild. Ten hlásí spokojenost téměř na všech frontách, mezi výjimkami je nejhlasitěji zmiňována jedna. A pokud tipujete, že jde o softwarovou záležitost, máte pravdu. Displej multimediálního systému MIB3 totiž reaguje se značným zpožděním, menu je lehce zmatené a grafika nebyla kompletně dokončena. Otevřeně tak říkají, že auto má problém Volkswagenu Golf, který se dlouhodobě potýká s tímtéž.

A nepřehání. Nemusíte ani moc šátrat v paměti, abyste si vzpomněli, že příchod Golfu na trh byl odkládán právě kvůli softwaru, neboť s potížemi se majitelé potýkají dodnes. Ve stínu nedostatků nejnovější a nejdražší Škody je tak otázkou, jak moc se to vůbec podařilo, pokud se problematických multimédií dočkal další vůz. S potížemi je ostatně spojován i elektrický VW ID.3 a asi by nás nepřekvapilo, kdyby se s nimi potýkal i nový model ID.4.

Tato věc nejnovější Škodu zbytečně sráží, neboť nedovoluje plně ocenit zbylé kvality auta. A že jich v případě Enyaqu není málo, české SUV je prý velmi tiché i na elektromobil. Kromě toho tu máte chytré prvky Simply Clever, dostatek prostoru a slušnou jízdní dynamiku (stovku zvládá vůz za 8,6 sekundy), třebaže praktický dojezd ani v případě varianty iV 80 s 204 koňmi pod kapotou bůhvíjaký - baterie o kapacitě 82 kWh v autě o vysokém autě s hmotností 2,1 tuny těžko převedou zázraky. Až 1 710litrový zavazadelník je ale tradičně chválen, jen nad cenou vozu se lze pouze podivovat. Zvláště kvůli ní by auto mělo být v momentě uvedení na trh pokud možno perfektní, zjevně není.


Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 1 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 53Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 2 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 54Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 3 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 55Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 4 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 56Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 5 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 57Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 6 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 58Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 7 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 59Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 8 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 60Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 9 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 61Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 10 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 62Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 11 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 63Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 12 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 65Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 13 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 72Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 14 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 73Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 15 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 75
I se Škodou Enyaq jsou spojené stejné problémy jako několika dalšími koncernovými novinkami poslední doby, Golf VIII nevyjímaje. Nemá tedy vychytaný software, což zbytečně sráží její celkové vnímání. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.