Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Německý státní zástupce rozhodl ve věci jízdy českého miliardáře rychlostí 417 km/h v běžném provozu
23.4.2022 | Petr Miler
Snad žádný Čech ještě v Německu nezpůsobil takové pozdvižení jako Radim Passer, i když se podle nás nedopustil ničeho špatného. Němci to dlouho viděli jinak a případ jeho jízdy se dostal až ke státnímu zástupci s návrhem podat na něj žalobu, to se ale nestane.
Připusťme, že je provokativní vzít jedno z nejrychlejších a nejdražších aut všech dob na veřejnou dálnici, rozjet se s ním na 417 km/h, natočit se u toho na video a pak se s tím chlubit před celým světem. Je, ve stále více socialisticky uvažující Evropě posedlé bezpečností za všech okolností zkrátka je. A Radim Passer před pár měsíci přesně to udělal.
Nic to ale nemění na tom, že pokud něco takového uděláte právě s autem pro takové ježdění stvořeným na dálnici, kde neplatí omezená rychlost, která má skoro tolik pruhů jako kočka životů, která je prakticky rovná, uděláte to v létě v 4:50 ráno a na pomoc si přizvete lidi v dalších autech i na dálničních kříženích, není to nebezpečné. A také nebylo, dodnes dostupné video níže je dramatické v podstatě jen čísly, která se míhají na ukazateli rychlosti.
Přesto se proti Passerovi zvedla vlna odporu a situace zašla tak daleko, že jej za to policie začala stíhat a dokonce podala ke státnímu zastupitelství návrh na podání žaloby. To nám přijde naprosto absurdní v době, kdy dnes a denně přibývají na internetu videa s jízdami rychlostí přes 300 km/h v nesrovnatelně horších autech, na nesrovnatelně méně vhodných úsecích dálnic, v silnějším provozu a často s řidiči, kteří nemají tolik zkušeností s extrémně silnými auty. Ale stalo se a s ohledem na současné nálady ve společnosti jsme čekali, že případ skončí u německého soudu.
Jakkoli to zní absurdně, Němci teoreticky mají možnost podobné jednání trestat jako závod jednoho auta v běžném provozu. Prostě jet rychle na Autobahnu můžete, ale ne proto, abyste jeli rychle. Zní to celé trochu vágně, ale tím spíše se do toho dá napasovat i takové jednání. Pro méně svobodomyslné lidi to znělo jako spása, smůlou pro ně ale je, že by státní zástupce musel vyhodnotit Passerovo jednání jako nebezpečné. A to se nestalo.
Německý tisk informuje, že se státní zástupce rozhodl Passera nestíhat, neboť nešlo o zakázaný individuální závod. Aby tak jeho jednání mohlo být vyhodnoceno, dle zákona se řidič musí „bezohledně pohybovat nepřiměřenou rychlostí způsobem v hrubém rozporu s okolní provozem, aby dosáhl co nejvyšší rychlosti“. Podle státního zástupce ale něco takového nebylo ani technicky možné.
Argumenty jeho úřadu jsou v podstatě shodné s našimi - dálnice byla téměř prázdná, viditelnost a povětrnostní podmínky byly dobré. Mluvčí zastupitelství navíc konstatuje, že vůz, Bugatti Chiron, byl pro jízdu tak vysokou rychlostí navržen. Řidič tedy nemůže být obviněn z bezohledné jízdy, neboť si naopak vybral nejlepší auto, čas, počasí a stav vozovky.
Z pohledu státního zástupce tedy nikdo nebyl ohrožen a stíhat není koho a za co. Zdravý rozum zjevně ještě ani Německo zcela neopustil.



S Chironem v podobné konfiguraci se Radim Passer loni prohnal po Autobahnu rychlostí 417 km/h. Teď už nemůže být debat o tom, že tak učinili legálně, Němci ho za to stíhat nebudou. Ilustrační foto: Bugatti
Zdroj: Bild
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
dnesPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 6 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 7 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 9 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 10 hodinamiTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan