Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nenaplněná naděje Fiatu na návrat mezi elitu zkouší znovu zaujmout, jde s dobou
27.10.2020 | Petr Prokopec
Mělo jít o model, který vrátí Fiat na výsluní a dovolí mu znovu uspět v boji s Volskwagenem Golf a jeho souputníky. Přes jisté úspěchy se to nestalo, teď Tipo zkouší zaujmout znovu.
Stávající Fiat Tipo přišel na svět v roce 2015. Zpočátku byl v nabídce pouze sedan, nicméně jen o pár měsíců později Italové portfolio rozšířili také o hatchback a kombík. S tímto portfoliem a relativně nízkými cenami měl vůz našlápnuto k velkému úspěchu, jenže v mezičase začali zákazníci ve velkém inklinovat k SUV všeho druhu. A ti, co stále kupují klasické kompakty jako VW Golf, zjevně zůstali u svých oblíbených značek.
I když tedy Tipo mělo zavařit těm nejlepším, nezvládlo to. Vrcholem byl v jeho podání rok 2017, kdy si v Evropě našlo 123 762 zákazníků, pak už bylo jen hůř. A loni oslovilo pouze 84 789 kupců ve chvíli, kdy se Golf dále držel s podstatně vyššími cenami nad hranicí 400 tisíc prodaných vozů ročně.
Ve výsledku by nás tak vlastně nemělo překvapit, že Italové přistoupili k faceliftu, s nímž se snaží dostat Tipo zpět do hry. A co více, rozhodli se jít s dobou a v rámci modernizace vyrukovali s chybějícím střípkem skládačky v podobě nové varianty Cross. Ta vychází ze základního hatchbacku, oproti němu však narostla světlá výška o nemalé čtyři centimetry. Podvozek pak byl zároveň přenastaven, aby lépe zvládal i polní cesty, zatímco v případě karoserie lze počítat s ochrannými lemy. Počítat lze rovněž se specifickými litými koly i jinými pneumatikami.
Tím však rozdíly mezi variantou Cross a zbytkem nabídky končí. Novinku přitom stejně jako základní hatchback, kombík a sedan zdobí modifikovaná čelní maska, kterou již nezdobí logo automobilky, ale nápis Fiat. Dále pak dorazila modifikovaná LEDková světla či jemně upravený nárazník. Zmínit lze rovněž nové zadní lampy a 16- nebo 17palcová litá kola v novém designu. Facelift venku už nic dalšího nepřináší, tedy pomineme-li novinky spočívající v chromových dekoracích.
Přesunout se tedy můžeme pod kapotu, kam se nastěhoval nový litrový tříválec naladěný na 100 koní a 190 Nm točivého momentu. Tato pohonná jednotka přitom nahrazuje dosavadní atmosférickou jedna-čtyřku, s níž bylo spojeno 95 koní a 127 Nm. Logicky lze přitom očekávat působivější jízdní dynamiku, jakkoliv vše samozřejmě ovlivní zpřevodování manuálu. To ale bude spíše delší, neboť Fiat mluví o výrazném zlepšení v oblasti spotřeby a emisí.
Se změnami je poté spojena i vrcholná verze 1,6litrového turbodieselu, která dostala 10 koní navíc. Aktuálně jich tedy produkuje 130, kromě ní ovšem zákazníci mohou sáhnout také po úspornějším provedení s 95 koňmi. Tím je ovšem nabídka motorů u konce, pročež my už jen zamíříme do kabiny. Zde se ukazuje nový 7palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcová obrazovka multimédií UConnect. Nechybí pak i vylepšený volant.
Je samozřejmě otázkou, nakolik tyto změny vyprovokují zákazníky k opětovnému navýšení zájmu, minimálně nové provedení Cross by ovšem mohlo mít úspěch. Záviset to nicméně nebude ani na jeho ceně, ani na kvalitě. Rozhodující slovo aktuálně mají ve všem politici a jimi dirigovaný boj proti koronaviru. U nás to vypadá, že se rozhodli současně zredukovat zdraví i kupní sílu zákazníků na minimum.








































Fiat Tipo se dočkal modernizace, v jejímž rámci dorazila také zcela nová varianta Cross. Ta oproti zbytku nabídky disponuje zvýšeným podvozkem. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025Unikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
1.6.2025Další slavnou západní značku stíhá osud Škody, na největším trhu světa je na hranici úplného kolapsu
1.6.2025Aukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
1.6.2025Nový Ford Mondeo je až nečekaný prodejní hit, při ceně od 450 tisíc Kč se ale nakonec není čemu divit
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva