Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025 | Petr Prokopec
Ve své funkci nedožil ani řádných voleb a preference své strany poslal výrazně dolů. Jedním z důvodů bylo i soustavné popírání technické a ekonomické reality vnucováním elektrických aut, jaká je jeho reakce? No uděláme přece víc téhož, to je dnes to pravé ořechové.
Od pondělka znovu šéfuje Bílému domu Donald Trump. Ten již dopředu ohlašoval, že pokud bude do úřadu zvolen, narovná automobilový trh. Elektromobily proto ve Státech mají přijít o veškeré umělé výhody. Kromě toho znovuzvolený americký prezident již potvrdil, že USA odstupují od Pařížské klimatické dohody.
Něco takového je velká hrozba pro Evropu, pokud hodlá ve své zelené politice pokračovat. Jak nově velmi správně konstatoval jinak poněkud rozpolcený europoslanec Alexandr Vondra, starému kontinentu hrozí, že ve svém boji zůstane osamocen. Však kdo významný dnes lpí na tomtéž, co dělá Brusel? Prakticky nikdo.
Nebavme se o tom, kdo také onu dohodu podepsal, ale jak kdo fakticky jedná. Čína si dělá, co chce, stejně jako Indie či Brazílie, o Rusku ani nemluvě. A Argentina pro změnu zvažuje, že půjde stejnou cestou jako Spojené státy a od Pařížské dohody též odstoupí. V důsledku toho jim ale Evropa nebude moci konkurovat, místní firmy tak čeká složité rozhodování - buď setrvají na starokontinentálním písečku, kde se to jen hemží regulacemi a uměle drahými vstupy, nebo se zaměří na zbytek světa. A v takovém případě Evropu opustí, protože tady by s přijatelnými náklady nevyrobili nic.
Na zelenou politiku ovšem stále více nadávají i běžní lidé, hlavně proto, že vede k jejich chudnutí. Na základě toho se začínají měnit jejich preference, jak se stále častěji ukazuje i při volbách. Budíček by to měl být hlavně pro Německo, kde se loni na podzim rozpadla vládní koalice. Za pár týdnů tak zemi čekají předčasné volby, ve kterých by chtěl znovu uspět současný kancléř Olaf Scholz se svou sociálně-demokratickou stranou SPD. S čím? S tím samým, s čím doteď pohořel, akorát v bledě modrém. Tomu se říká sebereflexe.
V průzkumech si ostatně nevede dobře, náskok má pravice, Scholz však jako by něco takového neviděl a dal bojuje za to, aby mohl rozhazovat „peníze těch druhých”. A to znovu na podporu elektromobility, o kterou loni napříč celou Evropou meziročně poklesl zájem a ukazuje se být přesně tak nekonkurenceschopným řešením, jakým od začátku je. Peníze jejím směrem se navíc dnes za pomoci komplikovaných mechanismů EU rozhazují plnými hrstmi, co na to Scholz? Víc peněz, víc hrstí, akorát příměji.
Scholz tedy navrhuje, aby se do hry vrátily dotace. Nově však nemají mít národní charakter, nýbrž celoevropský. „Potřebujeme pragmatická řešení, nikoli ideologická,“ uvedl německý kancléř. Z těchto slov nám jen lezou oči navrch hlavy, neboť pokud s něčím lze spojit slovo „ideologie“, pak s elektromobilitou, která má dle evropských politiků vést právě ke konci klimatické krize. Že jen přelévají moře náprstkem, žádnému z nich ani po veškerém dosavadním vývoji nedochází.
„Jsem potěšen, že mohu oznámit, že předsedkyně Evropské komise můj návrh na harmonizovanou celoevropskou podporu elektromobilů přijala,“ uvedl Scholz. Jed pochopitelně o Ursulu von der Leyen, tedy strůjkyni neslavného Green Dealu. Ta přitom ještě loni před eurovolbami slibovala návrat zdravého rozumu. Jakmile však byla do své staré funkce znovu potvrzena, vrátila se k upřednostňování elektromobilů před vším možným, a to hlavně na úkor spalovacích aut.
Následně se začalo ve velkém mluvit o hrozivém propouštění a zavírání továren. Pokud totiž své produkty vyrábíte draze, vážně nemůžete uspět v boji s daleko levnější konkurencí. V mnoha politických hlavách je však stále duto, jak Scholz potvrzuje svými dalšími slovy. „Budoucností je elektromobilita, o tom není pochyb. A kdokoli si myslí opak, ten ohrožuje náš průmysl.“ Válka je mír, svoboda je otroctví, nevědomost... Už se nám to ani nechce opakovat, tohle je vážně k pláči.

Německý kancléř by velmi rád podpořil elektromobilitu z evropských peněz, jinými slovy tak hodlá obrat každého daňového poplatníka ze starého kontinentu. Že mu něco takového ve volbách nepomůže, ho zjevně nezajímá. Očividně nepochopil vůbec nic. Foto: SPD, CC0 Public Domain
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1