Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nevoní vám tříválce? Automobilka dovoluje nahradit ho osmiválcem, účtuje si za to skoro 9 milionů
10.7.2023 | Petr Prokopec
Nemít tříválec? K nezaplacení, řekli bychom po vzoru známé série reklam. Touto optikou se cena odpovídající asi „jen” čtrnácti novým Škodám Octavia zdá být vlastně docela přijatelná.
Také jste měli pocit, že Koenigsegg Gemera se již dávno vyrábí? A veškerá omezená produkce je již dávno vyprodána? Jsme na tom stejně, ostatně na premiéru této švédské stíhačky došlo již na počátku března roku 2020 na zrušené ženevské show. Následně se hojně mluvilo hlavně o hnacím ústrojí. Christian von Koenigsegg totiž před lety rozhodl, že Gemera dostane trojici elektromotorů, která bude kombinována s docela titěrným spalovacím motorem, a sice přeplňovaným dvoulitrovým tříválcem.
Tato koncepce ale nebyla tím jediným, co publikum udivilo. Agregát se totiž obešel bez hřídele, stejně jako bez klasické převodovky. Místo toho byl spárován se systémem KDD, který v podstatě přeposílá na všechna čtyři kola veškerý výkon, který ony čtyři jednotky vyprodukují. O malé stádo pak rozhodně nejde, neboť jen samotný tříválec produkuje 598 koní. Po dalších pěti stech pak přihazuje každý ze zadních elektromotorů, zatímco ten třetí byl naladěn na 400 koní. Celkově pak soustava disponuje 1 724 koňmi, je však zapotřebí ji „krmit“ biopalivem E85.
I takový tříválec je ale z podstaty problematický motor, který evidentně nebyl části klientely po chuti. Nově tak měl Koenigsegg přijít s tím, že zákazníci budou moci za příplatek sáhnout po poněkud příhodnější jednotce. Zajímavý je nejen samotný motor, ale rovněž částka, která vám jej dokoupí. Pokud totiž zákazníci zatouží po pětilitrovém osmiválci z modelu Jesko, budou muset na účet značky zaslat dalších 400 tisíc dolarů (cca 8,71 milionu korun). To je suma, za kterou byste mohli mít hned tři Tesly Model S Plaid. Nebo třeba čtrnáct Škod Octavia. V případě Koenigseggu vám ale dokoupí „jen“ motor naladěný na 1 600 koní výkonu a 1 500 Nm točivého momentu.
Je vskutku otázkou, jak se Švédům povedlo nahradit jeden motor druhým. Zvláště když padáka dostal v případě V8 i onen systém KDD a na jeho místo přichází klasická devítistupňová automatická převodovka. Na zodpovězení takových dotazů ale mají Švédové dostatek času, neboť výroba skutečně ještě ani neodstartovala, natož aby byla u konce. Značka totiž čeká na dokončení zcela nové továrny. V té pak montážní linky spustí v příštím roce, prvních aut se tedy zákazníci dočkají někdy na jaře 2025.
Kromě příplatkového hybridního pohonu, se kterým je spojeno neskutečných 2 332 koní, přitom Koenigsegg zákazníkům nabídne i doplňkový paket Ghost Package. Jeho součástí je jak zadní křídlo, tak výraznější čelní splitter a další aerodynamické doplňky. Vůz by tak měl fungovat lépe hlavně na okruzích. Je nicméně třeba dodat, že v tu chvíli přicházíte o přední zavazadelník. Gemera ale naštěstí disponuje vnitřní koncepcí 2+2, což znamená, že doma budete moci volit mezi dětmi a taškami.
Dost by nás zajímala data o jízdní dynamice, ať již s motorem V8, tak s oním paketem. Koenigsegg totiž dosud zmínili jen technické parametry v souvislosti s tříválcovým hybridním ústrojím. S ním má Gemera zvládnout zrychlit na stovku již za 1,9 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost čistě na elektrický režim činí 300 km/h, při zapojení dvoulitru pak narůstá na 400 km/h. S dodatečnými šesti stovkami koní navíc by ale měla být spojena ještě působivější data.
Na jejich odhalení si ale zjevně musíme ještě chvíli počkat, aktuálně tak už jen zmíníme poslední změnu. Zatímco totiž „ženevská“ Gemera disponovala kamerami namísto zpětných zrcátek, produkční verze se vrací ke klasice. Důvodem je nejen nesmyslnost digitálního řešení, ale také americká legislativa, která má s digitální modernou větší problém než ta evropská zatím. Toliko ale pro dnešek, zopakovat lze už jen to, že čtyřmístný Koenigsegg dorazí ve 300 kusech, z nichž každý startuje na 1,7 mil. USD (37,02 mil. Kč).






Gemera počítá se čtyřmi sedadly, které má v základu katapultovat na stovku již za 1,9 sekundy hybridní ústrojí tvořené kromě tří elektromotorů také tříválcovým dvoulitrem. Nově si ale zákazníci si budou moci připlatit za V8, dostanou ho za mrzkých 9 milionů korun. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Egg Registry
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 8 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 2 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 4 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 5 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 7 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva