Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
NextEV Nio EP9 je nový megawattový supersport, kariéru začíná rekordem Ringu
21.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuálně nepříliš úspěšný tým Formule E chystá svou silniční prvotinu. Arodynamiku prý překonává monoposty F1.
V poslední době se zdálo, že králem mezi elektromobily bude - alespoň stran jízdní dynamiky - chorvatský Rimac Concept-One. Aktuálně ovšem „elektrický Veyron“, jak je vozu často přezdíváno, dostal opravdu vážnou konkurenci. Za tou stojí společnost NextEV, která na první pohled není ničím jiným než čínským start-upem, jenž se snaží svést na vlně elektromobility a veškerého humbuku kolem ní. Druhý pohled nám ovšem již ukazuje mnohem zajímavější obrázek.
NextEV je jedním z osmi výrobců, kteří soupeří v šampionátu Formula E. Díky angažmá Nelsona Piqueta Jr. přitom tým již během debutové sezóny 2014/2015 získal dvě první místa, což mu v Poháru konstruktérů vyneslo čtvrtou příčku. V dalším ročníku ale již tak úspěšný nebyl a dobře rozjetou nemá ani letošní sezónu. Je přitom otázkou, zda za tím stojí nějaké rozptýlení stáje - zvláště pak to spojené s novým silničním elektromobilem EP9.
U příležitosti jeho odhalení společnost NextEV představila i novou značku Nio, pod jejímž emblémem bude elektrická novinka nabízena. Ještě před jejím příchodem ale máme čekat dostupnější model, který se ukáže již v příštím roce a s nímž se zpočátku počítá pouze pro čínský trh. Mluvčí automobilky ale uvedl, že v plánu je také expanze na americký a evropské trhy.
Chystaným vozem pro masy se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho setrváme u supersportovního EP9, jenž vznikne pouze v šesti exemplářích. O pohon každého se přitom stará čtveřice elektromotorů, z nichž každý dostal na starosti jedno kolo. Výkon ústrojí pracujícím s napětím 777 V má činit jeden megawatt, 1 360 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 2,7 s a na 200 km/h za 7,1 s.
Ve zrychlení na stovku tedy novinka sice zaostává za Teslou Model S P100D, nicméně ve všech ostatních ohledech má americký elektrický sedan porazit. Nejvyšší rychlost mý být 313 km/h, kromě toho se pak jedná o nejrychlejší elektromobil na okruzích Paul Ricard i Nürburgring. Zelené peklo EP9 zvládlo obkroužit 7 minut a 5 sekund, což je čas z říše nejrychlejších mezi rychlými.
Zásluhu na těchto výkonech kromě oné čtveřice elektromotorů nesou dva pakety lithium-iontových baterií, s nimiž je možné zvládnout 427 kilometrů na jedno nabití. To má zabrat 45 minut, běžná zásuvka na to ale pochopitelně stačit nebude. Podle firmy jsou akumulátory navrženy tak, abyste je bylo možno vyměnit za 8 minut celé.
Dále je třeba zmínit propracovanou aerodynamiku, která má nabízet dvojnásobný přítlak než Formule 1. Tiskové materiály přitom zmiňují 24 000 Newtonů, tedy zhruba dvě a půl tuny, jež mají tlačit vůz k zemi v rychlosti 240 km/h. V zatáčkách pak má Nio EP9 zvládnout přetížení 2,5 G, v přímém směru při brzdění pak dokonce 3,3 G.
Samotná karoserie ověnčená mohutným, automaticky výsuvným křídlem byla vyrobena z karbonu, stejně jako monokok, centrální tunel či dveřní panely. Z jednoho kusu uhlíkových vláken jsou také skořepiny v interiéru. Nicméně i přes tento exotický materiál váží elektrická novinka nemalých 1 735 kg, za čímž stojí hlavně duální akumulátory.
Ve finále můžeme zmínit kožené čalounění či kontrastní tyrkysové švy zdobící interiér, ve kterém sice téměř nenajdete tlačítko, ale hned čtyři velké displeje. Vše pak doplňuje volant ve tvaru monopostů F1 či výrobní náklady okolo 1,2 milionu USD (cca 30,54 mil. Kč). Prodejní cena ale zatím nezazněla.





NextEV Nio EP9 evidentně existuje minimálně jako funkční prototyp
Posloužit ovšem můžeme i sadou oficiálních fotek čínského elektrického rekordmana
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub