Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2013: další změny dostanou akceleraci z 0 na 100 km/h pod 2,7 s
8.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon i vzhled koní prý zůstanou nezměněné, Japonci však upraví převodovku. Díky tomu GT-R zrychlí z klidu na stovku za méně než 2,7 sekundy.
Podle nejnovějších informací začne již v listopadu v Japonsku prodej nového Nissanu GT-R. Slovo „nový“ bychom ovšem měli dávat do vícero uvozovek, neboť veškeré změny jsou podobné modernizaci, jakou japonská automobilka provedla v letech 2010 a 2011. I díky tomu vlastně není potřeba oficiálních fotografií, která značka hodlá představit až za čtyři týdny. Po stránce venkovní se totiž facelift omezil pouze na přepracování předního nárazníku.
Mnohem více změn se má objevit uvnitř, i když zásadní přestavbu architektury palubní desky či středové konzole neočekávejte. Nissan pouze přidá na kvalitě materiálů, které budou GT-R dále odlišovat od zbytku produkce automobilky. Pár novinek by se pak mohlo objevit v rámci příplatkové výbavy. Absence jakéhokoliv loga značky s výjimkou tří slavných písmen tak bude opět o něco oprávněnější.
Otázkou úprav je také motorový prostor. Podle všeho by Nissan GT-R měl v novém modelovém roce počítat nadále s 550 koňmi a 632 Nm točivého momentu, dle některých připomínek členů diskuzního fóra NAGTROC (North American GT-R Owners Club) ovšem v příštím roce dorazí nové Porsche Turbo. A díky tomu by GT-R minimálně ve verzi Black Edition měl nabídnout alespoň 600 koní.
Ať bude výsledek jakýkoliv, jisté je, že nový Nissan GT-R stoprocentně zrychlí. Automobilka totiž provedla několik úprav na převodovce, výsledkem čehož je sprint z klidu na stovku za pouhých 2,7 sekundy. Nejvyšší rychlost i spotřeba zřejmě zůstanou na dosavadních hodnotách.
Povyskočit by ovšem měla cena, a to o nějakých pětasedmdesát až sto tisíc korun. I tak by ale GT-R měl zůstat v poměru k rychlosti v podstatě levným zbožím.

První ilustrace Nissanu GT-R pro rok 2013 už dříve naznačila, že změny se odehrají opravdu jen v interiéru. Možná ale nakonec budeme překvapeni technickými parametry
Nissan GT-R modelového roku 2012 se od novinky příliš neliší, zvláště po stránce exteriérové
Zdroj: NAGTROC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva