Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2013 detailně: stovka za 2,7 s, Nordschleife zdolaná v čase 7:18
4.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+videa) Modernizace GT-R na rok 2013 nová světla ani nárazníky nepřináší, čas na Nürburgrigu se ale podařilo zlepšit skoro o tři vteřiny.
„Drobné“ změny Nissanu GT-R R35 pro příští rok už máme zmapované, pár bílých míst v technické topografii vozu nám ale přeci jenom zůstalo, tak bychom mohli odkrýt i ten zbytek. Navíc konečně máme k dispozici také více fotografií a nějaká tovární videa s popisem modifikací a vyjádřeními testovacích pilotů podílejících se na vývoji.
Vše dříve popsané odpovídá, Nissan se opravdu zaměřil především na motor a teď víme i přesněji, o co se jedná. Zmiňovaná úprava mazání spočívá v použití nové přepážky olejové vany, která redukuje víření oleje při vysokém zatížení a tím pomáhá stabilizaci tlaku v okruhu. Zcela nové vstřikovací jednotky u každého válce umožňují přesnější dávkování paliva a zlepšují odezvu ve středním a nejvyšším pásmu otáček.
Popisovali jsme rovněž modifikace na podvozku snižující těžiště a potvrzuje to i oficiální správa. Konstruktéři namontovali na přední zavěšení nové stavitelně šrouby upravující odklon kol, čímž - jak zpráva tvrdí - dosáhli zvýšení stability v zatáčkách a přesnější reakce řízení. Vylepšena byla také odolnost hnacích hřídelí v místě spojení s ložisky nábojů kol kvůli zvýšení spolehlivosti při extrémním namáhání.
Potvrzujeme rovněž použití dodatečných výztuh zpevňujících příčník mezi sloupky A, na který je uchycená palubní deska a přepracování komponentů zesilující sloupek řízení pod přístrojovým panelem, což byl úkol vedoucí ke zdokonalení torzní tuhosti karoserie.
Nominální výkon bi-turbo šestiválce VR38DETT se nezměnil, lepší průběh síly mezi 4 000 až 6 000 otáčkami za minutu vedl ke zkrácení času akcelerace na stovku o 0,1 vteřiny, takže GT-R modelového roku 2013 to teď zvládne za 2,7 sekundy. K tomu se asi patří dodat, že tyto čísla tak docela nesedí. Jednak Nissan už u současného vozu deklaroval čas zrychlení na 100 km/h za 2,72 s a zároveň se podle původní šeptandy mělo za to, že vyladěných 550 koní zvládne tuto disciplínu pod 2,7 s.
Jeden hodně důležitý parametr se ale zlepšit podařilo a to významně. Dosud zvládal Nissan GT-R Severní smyčku německého Nürburgringu za 7:24,22 min. ačkoli loni v listopadu se objevilo video, na kterém to japonský superstroj zvládl za 7:21 min. Podle automobilky však nejnovější GT-R 2013 dokáže zajet Zelené peklo za 7:18,60 min., a to by znamenalo, že Japonci zdolali Chevrolety Z06 i ZR1, lehounký Radical SR3 Turbo a dotáhli se na Porsche 911 GT2 RS, které má o 70 koní více a o 360 kg nižší hmotnost. Pozoruhodný výkon na to, že se vlastně nejedná ani o facelift v pravém slova smyslu.





































Evoluce GT-R modelového roku 2013 probíhala také na základě údajů posbíraných při čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
