Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo
15.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na světě je nová okruhová varianta GT-R. Stojí na hladkých gumách, zhubla a dostala další speciální výbavu. Naneštěstí nesmí na veřejné silnice.
Nissan nedávno při prezentaci modernizovaného GT-R opakovaně zdůrazňoval, že jeho auta testovaná na Nürburgringu jsou v sériové specifikaci a stejné stroje jsou následně používané také k oficiálnímu měření časů. Japonci tím nechtěli říci nic jiného, než to, že nezkreslují výsledky vylepšeným nastavením, a proto třeba kterýkoli prodaný vůz modelového roku 2013 musí být schopen akcelerovat na stovku za 2,7 sekundy a zajet jedno kolo Severní smyčky za 7:18,60 min. (asistence někoho, kdo skutečně umí točit volantem, se jaksi předpokládá).
Pokud tomu tak opravdu je, pak by nový Nissan GT-R Club Track měl být ještě o kus rychlejší. Tato speciální verze však nedostane espézetky a oficiálně proto nesmí na běžné silnice. Bude nabízena jen jako okruhový speciál pro klubové závodění a Japonsku se bude jeho cena pohybovat v přepočtu od 2,68 do 2,75 milionu korun. Závodní série GT-R nebude pouze jednobarevná - zákazník bude mít možnost vybrat si jeden z pěti odstínů.
Podle tabulky s technickými parametry zůstane vidlicový šestiválec VR38DETT na svých 550 koních a točivém momentu 632 newtonmetrů a nemění se ani šestistupňová dvouspojková převodovka. Konstrukční oddělení ovšem v zájmu vylepšení poměru výkonu ke hmotnosti vyhodilo z vozu všechny sedačky a místo nich dovnitř nainstalovalo jednu skořepinu Recaro, zmizelo čalounění stropu, ale také koberečky i s izolací podlahy. Navíc je tady pouze bezpečnostní rám a hasicí systém. Výsledná úspora váhy asi není nijak závratná, ale i úbytek 70 kg (na konečných 1 660 kg) jistě potěší.
Ve výbavě auta se dále objevily nové stavitelné tlumiče od firmy Bilstein, upínací pojistky na kapotě, tažná oka, přepracované potrubí přivádějící chladicí vzduch k brzdám, upravený přední spoiler společně s důslednějším zakrytováním podvozku a přední i zadní diferenciál dostal svůj vlastní chladič. Pomyslné seznam závodních třešniček doplňují kola značky Rays nazutá do slicků a závodní telemetrie.
Japonsko spouští objednávky od 7. prosince, přičemž první zákazníci dostanou svá auta někdy v březnu. Zdali se to týká i zbytku světa, zatím netušíme, ale objektivní důvody, proč by mělo GT-R Club Track zůstat jen na domácí půdě, asi neexistují.





Motor zůstal stejný, konstruktéři však alespoň snížili hmotnost o 70 kg
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejčtenější články
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025S elektromobily na věčné časy a nikdy jinak! Prodejní šéf VW po všem opakuje matku všech klišé: „Budoucnost je elektrická.”
21.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 22:53 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch