Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo
15.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na světě je nová okruhová varianta GT-R. Stojí na hladkých gumách, zhubla a dostala další speciální výbavu. Naneštěstí nesmí na veřejné silnice.
Nissan nedávno při prezentaci modernizovaného GT-R opakovaně zdůrazňoval, že jeho auta testovaná na Nürburgringu jsou v sériové specifikaci a stejné stroje jsou následně používané také k oficiálnímu měření časů. Japonci tím nechtěli říci nic jiného, než to, že nezkreslují výsledky vylepšeným nastavením, a proto třeba kterýkoli prodaný vůz modelového roku 2013 musí být schopen akcelerovat na stovku za 2,7 sekundy a zajet jedno kolo Severní smyčky za 7:18,60 min. (asistence někoho, kdo skutečně umí točit volantem, se jaksi předpokládá).
Pokud tomu tak opravdu je, pak by nový Nissan GT-R Club Track měl být ještě o kus rychlejší. Tato speciální verze však nedostane espézetky a oficiálně proto nesmí na běžné silnice. Bude nabízena jen jako okruhový speciál pro klubové závodění a Japonsku se bude jeho cena pohybovat v přepočtu od 2,68 do 2,75 milionu korun. Závodní série GT-R nebude pouze jednobarevná - zákazník bude mít možnost vybrat si jeden z pěti odstínů.
Podle tabulky s technickými parametry zůstane vidlicový šestiválec VR38DETT na svých 550 koních a točivém momentu 632 newtonmetrů a nemění se ani šestistupňová dvouspojková převodovka. Konstrukční oddělení ovšem v zájmu vylepšení poměru výkonu ke hmotnosti vyhodilo z vozu všechny sedačky a místo nich dovnitř nainstalovalo jednu skořepinu Recaro, zmizelo čalounění stropu, ale také koberečky i s izolací podlahy. Navíc je tady pouze bezpečnostní rám a hasicí systém. Výsledná úspora váhy asi není nijak závratná, ale i úbytek 70 kg (na konečných 1 660 kg) jistě potěší.
Ve výbavě auta se dále objevily nové stavitelné tlumiče od firmy Bilstein, upínací pojistky na kapotě, tažná oka, přepracované potrubí přivádějící chladicí vzduch k brzdám, upravený přední spoiler společně s důslednějším zakrytováním podvozku a přední i zadní diferenciál dostal svůj vlastní chladič. Pomyslné seznam závodních třešniček doplňují kola značky Rays nazutá do slicků a závodní telemetrie.
Japonsko spouští objednávky od 7. prosince, přičemž první zákazníci dostanou svá auta někdy v březnu. Zdali se to týká i zbytku světa, zatím netušíme, ale objektivní důvody, proč by mělo GT-R Club Track zůstat jen na domácí půdě, asi neexistují.





Motor zůstal stejný, konstruktéři však alespoň snížili hmotnost o 70 kg
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 7 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
 Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 2 hodinami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 3 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 5 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
 - BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    