Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo
15.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na světě je nová okruhová varianta GT-R. Stojí na hladkých gumách, zhubla a dostala další speciální výbavu. Naneštěstí nesmí na veřejné silnice.
Nissan nedávno při prezentaci modernizovaného GT-R opakovaně zdůrazňoval, že jeho auta testovaná na Nürburgringu jsou v sériové specifikaci a stejné stroje jsou následně používané také k oficiálnímu měření časů. Japonci tím nechtěli říci nic jiného, než to, že nezkreslují výsledky vylepšeným nastavením, a proto třeba kterýkoli prodaný vůz modelového roku 2013 musí být schopen akcelerovat na stovku za 2,7 sekundy a zajet jedno kolo Severní smyčky za 7:18,60 min. (asistence někoho, kdo skutečně umí točit volantem, se jaksi předpokládá).
Pokud tomu tak opravdu je, pak by nový Nissan GT-R Club Track měl být ještě o kus rychlejší. Tato speciální verze však nedostane espézetky a oficiálně proto nesmí na běžné silnice. Bude nabízena jen jako okruhový speciál pro klubové závodění a Japonsku se bude jeho cena pohybovat v přepočtu od 2,68 do 2,75 milionu korun. Závodní série GT-R nebude pouze jednobarevná - zákazník bude mít možnost vybrat si jeden z pěti odstínů.
Podle tabulky s technickými parametry zůstane vidlicový šestiválec VR38DETT na svých 550 koních a točivém momentu 632 newtonmetrů a nemění se ani šestistupňová dvouspojková převodovka. Konstrukční oddělení ovšem v zájmu vylepšení poměru výkonu ke hmotnosti vyhodilo z vozu všechny sedačky a místo nich dovnitř nainstalovalo jednu skořepinu Recaro, zmizelo čalounění stropu, ale také koberečky i s izolací podlahy. Navíc je tady pouze bezpečnostní rám a hasicí systém. Výsledná úspora váhy asi není nijak závratná, ale i úbytek 70 kg (na konečných 1 660 kg) jistě potěší.
Ve výbavě auta se dále objevily nové stavitelné tlumiče od firmy Bilstein, upínací pojistky na kapotě, tažná oka, přepracované potrubí přivádějící chladicí vzduch k brzdám, upravený přední spoiler společně s důslednějším zakrytováním podvozku a přední i zadní diferenciál dostal svůj vlastní chladič. Pomyslné seznam závodních třešniček doplňují kola značky Rays nazutá do slicků a závodní telemetrie.
Japonsko spouští objednávky od 7. prosince, přičemž první zákazníci dostanou svá auta někdy v březnu. Zdali se to týká i zbytku světa, zatím netušíme, ale objektivní důvody, proč by mělo GT-R Club Track zůstat jen na domácí půdě, asi neexistují.





Motor zůstal stejný, konstruktéři však alespoň snížili hmotnost o 70 kg
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 9 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 2 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 3 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 5 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 6 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB