Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Hi-Cross: takto má vypadat nový X-Trail
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Japonská polovina koncernu Renault-Nissan odhalila v Ženevě koncept crossoveru, který prezentuje příští designový jazyk a budoucí X-Trail.
Studie Nissan Hi-Cross, podobně jako v Detroitu vystavený nový Pathfinder, demonstruje snahu Japonců transformovat robustní a těžké SUV na svižněji vypadající a lépe jezdící crossovery. Na rovinu to značka neřekla, ale s vysokou pravděpodobností se teď díváme na novou generaci modelu X-Trail.
Tomu by odpovídaly také lehce zvětšené rozměry. Hi-Cross má na délku 4 660 mm (+ 30), šířku 1 850 mm (+ 65), výšku 1 670 mm (- 10) a oproti aktuálnímu modelu X-Trail výrazně delší rozvor náprav - 2 780 vs. 2 630 milimetrů. Jedenadvacetipalcová kola berte pouze jako autosalonovou extravaganci.
Že tato úvaha není lichá, potvrzují rovněž slova výkonného viceprezidenta Nissanu Andyho Palmera, který ve svém vyjádření postavil koncept Hi-Cross do kontextu s crossovery Juke, Qashqai a větším Muranem.
Sedmisedadlový koncept je poháněný hybridní jednotkou spojující zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, elektromotor čerpající energii z lithium-iontových akumulátorů a převodovku s plynule měnitelným převodem CVT nazvanou XTRONIC. Hi-Cross má poháněná pouze kola přední nápravy, nicméně Nissan uvádí, že se jedná o platformu s možností snadné úpravy na čtyřkolku.
Výkony ani jiné hodnoty Nissan neuvedl, tvrdí ovšem, že jen samotná bezestupňová převodovka snižuje oproti své předchůdkyni spotřebu o deset procent a kombinace obou motorů se má svými výkony vyrovnat 2,5litrovému zážehovému motoru. Pokud ale Japonci budou chtít uspět v Evropě, bez dieselových agregátů to navzdory atraktivnímu designu nepůjde.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012



















Hi Cross naživo na ženevském stánku Nissanu















Příští crossovery značky Nissan se budou držet designu nastíněného touto studií. Zdali jde také o koncept nového X-Trailu, není zcela zřejmé, ale je to dost pravděpodobné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejnovější články
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 7 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 9 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 10 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Šéf Fordu přiznal, že se automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to radši přestala snažit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
