Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo RS 2015: od prosince s 218 koňmi a cenou 750 tisíc Kč
1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Král řady Juke dostane v Evropě motor 1,6 DIG-T o výkonu 218 koní. K dispozici budou verze 2WD s manuálním řazením a AWD s automatem.
Nejžhavějším tématem v souvislosti s Nissanem a jeho továrním úpravcem Nismo je v současné době asi připravovaný model Pulsar Nismo, který by chtěl ve verzi RS zaútočit na korunu krále ostrých hatchbacků s předním pohonem. Byla by však hloupost ignorovat to ostatní, co bude na stánku japonské automobilky stát v Paříži po jeho boku. Rozhodně už víme, že dalším zajímavým exponátem se stane nejsilnější podoba crossoveru Juke se zcela identickým názvem Nismo RS, a sice ve verzi pro evropský trh.
O velké překvapení se nejedná, protože už ho známe od března z autosalonu v Ženevě, na druhou stranu až dosud nebyly známé ceny, za které ho hodlá automobilka nabízet. Nyní už víme, že verzi 2WD s pohonem předních kol si u Nissanu cení na 27 450 Euro, což odpovídá částce 755 tisíc korun, a za čtyřkolku (AWD) žádají přesně 30 500 Euro - to odpovídá zhruba 839 tisícovkám. Peníze ale ještě nepřevádějte, protože prodeje odstartují na Starém kontinentu až v prosinci a ceny budou jednotlivá zastoupení ještě kosmeticky upravovat.
Kosmeticky je upraven také samotný Juke, který od Nisma dostal tužší podvozek s výkonnějšími brzdami, osmnáctipalcová kola, překalibrovaný posilovač řízení, xenonové světlomety, sadu bezpečnostních prvků zvanou Safety Shield a také čtveřici kamer monitorujících okolí vozu při parkování. Na výběr bude zřejmě jen omezené množství laků karoserie, přičemž počítat bychom měli s perleťově bílou, stříbrnou a černou. Uvnitř musí sportovce estéty potěšit zejména nekompromisní rudá sportovní sedadla Recaro a alcantarou potažený volant, zatímco řidiče bude zajímat hlavně motor.
Bez překvapení je použití oturbeného benzinového agregátu 1,6 DIG-T naladěného na výkon 218 koní při dosažení šesti tisíc otáček, zatímco točivý moment 280 Nm přichází ke slovu v pásmu 3 600 a 4 800 ot./min. Jen dodejme, že tyto parametry platí pro verzi s pohonem přední nápravy a za nárůstem potenciálu motoru je podepsán nový program řídicí jednotky a upravený výfukový systém.
Varianta s pohonem 4x4 bude standardně vybavena i systémem Torque Vectoring, jenomže bohužel nebude dostupná s manuálním šestikvaltem, ale pouze s automatickou převodovkou Xtronic obohacenou o pádla řazení na volantu - přes ta půjde v manuálním režimu volit dle libosti jeden z osmi stupňů. Je také dost dobře možné, že u čtyřkolky dojde k lehkému snížení výkonu a poklesu točivého momentu, nechceme však být posly špatných zpráv.
Jízdní dynamika není bohužel známa ani v jednom případě, s ohledem na výkony standardního Nissanu Juke Nismo se ovšem v případě předokolky dá očekávat zrychlení z klidu na stovku za přibližně 7,5 sekundy, zatímco verze s automatickou převodovkou by mohla jen těsně protnout osmisekundovou bariéru. Nejvyšší rychlost se zřejmě vyšplhá někam ke 220 km/h.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.













Po stránce vzhledu jistě vzbudí Nissan Juke Nismo RS pozornost. Výkonem 218 koní ale dech zřejmě nevyrazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 2 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub