Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke-R oficiálně: 500 koní v malém SUV realitou
4.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(video) Malý crossover s technikou Nissanu GT-R je skutečností. První detaily odhalují přestavbu karoserie a instalaci motoru včetně pohonu 4x4.
Aby se zamezilo zbytečnému hloubání ze strany veřejnosti, japonská značka předem upozorňuje, že se nedávno avizovaný „Super Juke” (dnes již oficiálně Juke-R) je výlučně prototypem a v žádném případě není plánována sériová produkce.
Na druhou stranu Nissan otevřeně přiznává, že zvažuje výrobu ostřejší verze modelu Juke a právě tohle má být lakmusový papírek na možnou klientelu. „Koncept má otestovat reakce zákazníků na seriozní sportovní variantu,“ potvrzuje Paul Wilcox, viceprezident pro prodej a marketing Nissan Europe. „Juke-R v tomto směru poskytne standardnímu vozu dokonalou podporu,“ dodává.
Dosud nejsilnější derivát Nissanu Juke má pod přední kapotou docela potentní přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 190 koní spřaženou se šestistupňovým manuálem anebo převodovkou s plynule měnitelným převodem a pohonem všech kol. Na stovku se dostane buď za rovných 8, případně 8,4 sekundy a zvládne 200 až 215 km/h.
S eRkem jsou to ale beztak nesrovnatelná čísla. Koncept zřejmě z politických důvodů nebude postaven na základech GT-R modelového roku 2011, ale má vycházet z R35 před posledním faceliftem. Tudíž místo 530koňového šestiválce o objemu 3,8 litru dostane předchozí verzi s „jen“ 485 koňmi. Jenže už před faceliftem byl Nissan GT-R s hmotností 1 680 kg schopen dostat se díky elektronicky řízenému pohonu všech kol na stovku kolem 4 sekund a jezdit maximální rychlostí 310 km/h. Juke-R bude určitě o něco lehčí a snadno se tak (minimálně schopností akcelerovat na 100 km/h) přiblíží aktuálnímu GT-R.
Přestože tu neustále mluvíme o Nissanu Juke-R jako o absolutním unikátu, ve skutečnosti mají vzniknout dva kusy. Jeden s volantem vpravo, druhý zase bude přizpůsobený kontinentálním silnicím s volantem vlevo. Oba stroje dostanou původní motor, sofistikovaný pohon všech kol, dvouspojkovou převodovku a také kompletní telemetrii modelu GT-R i s výstupem na LCD displeji. A i když mají být ve vozech ochranné klece závodní specifikace, dvojice sportovních skořepin a pětibodové bezpečnostní pásy, Juke-R bude oficiálně schválen pro provoz na běžných silnicích.
Za vývojem aut stojí Evropské technické centrum Nissanu v Cranfieldu v britském Bedfordshire a na motorsport specializovaná společnost RML. Juke-R je v této chvíli ve vývoji, ale s testováním se počítá už letos v listopadu.
















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
dnes
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
18.11.2025
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
18.11.2025
VW začal lákat na nové auto, které ještě dva roky nebude vyrábět, lidé tento krok přesto oslavují
19.11.2025
Absurdní čtyřválcový Mercedes C od AMG skutečně končí, déle jak tři roky se na trhu trápit nevydržel
19.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
