Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pulsar zná první ceny, je levnější než dosluhující Ford Focus
4.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hatchback vám dodá 115 benzinových koní namísto 125koňového stáda modrého oválu. Stát by ovšem mohl jen 361 000 Kč.
O návratu Nissanu na pole kompaktních hatchbacků jsme se zmiňovali před pouhými dvěma dny, kdy viceprezident značky Andy Palmer popsal jeho jízdní vlastnosti i zaměření. Dočkat bychom se prý měli téhož charakteru, který je vlastní i modelu Qashqai, přičemž souběžně s tím údajně dorazí nejnižší hladina hluku a vibrací v daném segmentu. Zajímavé je, že tyto vlastnosti chce Nissan nabízet za nižší cenu, než za jakou si můžete pořídit dosluhující Ford Focus. Nový Pulsar totiž ve Velké Británii startuje na sumě 15 995 GBP (cca 528 000 Kč). To v absolutním měřítku pochopitelně není málo, za chvíli ale uvidíte, že i na základě této sumy se lze dopočítat k očekávání atraktivního českého ceníku.
Za zmíněnou částku v Británii dostáváte základní výbavu Visia, která zahrnuje 16palcová kola, tempomat, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, klimatizaci či multimediální systém s pětipalcovým dotykovým displejem a rozhráním Bluetooth. Zvolit ovšem budete moci také vyšší úroveň Acenta, která vychází na 17 645 GBP (582 500 Kč). Ve výbavě pak dostanete i autonomní brzdy, světelný a dešťový senzor či bezklíčový vstup.
Vrcholem nabídky budou dva modely, z nichž v České republice je známa pouze dražší úroveň Tekna. V Británii ovšem bude Pulsar k mání také s úrovní ntec, jenž zahrnuje 17palcová kola, LEDky pro denní svícení, zpětnou kameru či integraci audio systému a smartphonu. Stát přitom bude 18 995 liber (627 000 Kč), zatímco zmíněná Tekna z vašeho účtu odečte 20 345 GBP (671 500 Kč). Za to ovšem přihodí kožené čalounění či paket bezpečnostní techniky Nissan Safety Shield.
Zatímco minimálně tři stupně výbavy (Visia, Acenta, Tekna) budou s většími či menšími změnami nabízeny také na českém trhu, samotné ceny se výrazně změní. K jejich odhadu nám přitom může napomoci zmiňovaný Focus (nebo prakticky jakékoli další auto stejné třídy), který v kombinaci s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 125 koní vychází na tuzemském trhu na 364 990 Kč. V ostrovním království ovšem taková verze vychází na 16 095 liber, tedy 531 500 korun.
Pokud Nissan nebude „trhat partu” a Pulsar u nás nabídne podobně levněji jako konkurenti (a že mu asi nic jiného nezbude...), měl by základní japonský hatchback na českém trhu startovat na sumě okolo 361 000 Kč. Tím by sice byl nepatrně dražší než základní Focus s litrovým EcoBoostem naladěným na 100 koní, oproti výše uvedené potentnější verzi by ovšem představoval zajímavou alternativu.
Aktuálně ovšem nemůžeme potvrdit, že Nissan Pulsar skutečně bude v Česku tak levný, daný výhled tak berte pouze jako orientační. A když už jsme u srovnávání, pak je férové zmínit i fakt, že oproti modrému oválu bude japonská novinka také méně výkonná. Základní přeplňovaná jedna-dvojka totiž na přední kola pošle 115 benzinových koní, turbodiesel 1,5 dCi jich pak produkuje 110.




















Nový Nissan Pulsar bude ve Velké Británii startovat na v přepočtu 528 tisících Kč. Na českém trhu by ovšem mohl být k mání již za 361 500 korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
před 3 hodinamiTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
před 5 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
před 6 hodinamiBMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
před 8 hodinamiMercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.15. 21:46 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB