Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi
5.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford pokračuje ve zvláštní strategii. U dnešního Focusu okleštil nabídku, a tak i zvýšil jeho základní cenu.
V devadesátých letech minulého století i na počátku nového milénia platil modrý ovál na českém trhu za jednoho z největších importérů. Častokrát dokonce i vzal prvenství Volkswagenu. O této slávě si však Ford dnes může nechat pouze zdát, což souvisí hlavně se změnou globální strategie. Na jejím základě se totiž Evropa dostala na chvost priorit - nové, respektive dnes již tři roky staré Mondeo si totiž kromě Spojených států klidně koupíte i v Chile, Starý kontinent však má nadále smůlu.
Automobilka navíc momentálně přichází s dalším krokem, který bychom mohli přirovnat k pověstnému hřebíčku do rakve. Pokud totiž nepočítáme skladové vozy, pak nabídka Fordu Focus řádně prořídla. Sáhnout v ní totiž můžete pouze po modelech osazených motory 1,0 EcoBoost, 1,6 EcoBoost nebo 1,6 Duratorq TDCi. Ty lze navíc spojit pouze s pětistupňovou nebo šestistupňovou manuální převodovkou.
Padáka tedy dostal atmosférický benzinový motor 1,6 Duratec, stejně jako v nabídce již nezavadíte o automat PowerShift. Jelikož navíc tato převodovka byla jedinou volbou pro dvoulitrový diesel Duratorq TDCi, je logické, že v ceníku chybí i tato pohonná jednotka. Přičemž s ohledem na stávající downsizingový trend se do nabídky má navrátit pouze jeden motor, a atmosféra to rozhodně nebude.
Tím pádem se navýšila minimální částka, za kterou si Ford Focus můžete pořídit. Zatímco totiž za verzi osazenou atmosférickou Jedna-šestkou o výkonu 85 koní, pětistupňovým manuálem a výbavou Trend jste v minulosti dali 309 990 Kč, nově musíte za provedení 1,0 EcoBoost naladěné na 100 koní zaplatit o 30 tisíc korun více. Převodovka a výbava se přitom nemění.
Tato nabídka zůstane platná do podzimu, kdy dorazí faceliftovaný model. Ten pak přinese další snižování objemu, 1,6litrovou přeplňovanou jednotku totiž nahradí nový 1,5litrový EcoBoost produkující 150 a 180 koní. Doplnit jej má diesel stejného objemu, u kterého se dočkáme 95, 105 a 120 koní, vrcholem nabídky pak bude nový motor 2,0 TDCi naladěný na 150 koní.
Ford Focus Kombi jsme ještě před dvěma roky mohli otestovat s dvoulitrovým dieselem a automatem. Tento motor i převodovka však dnes v ceníku chybí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 53 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis