Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan ZEOD RC dostal tříválec DIG-T R, váží 40 kg a produkuje 400 koní
28.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní speciál bude profitovat z nového 1,5litrového tříválce, který unesete v náručí. Stíhačce pro Le Mans přesto umožní jet tempem přes 300 km/h.
O Nissanu ZEOD RC jsme se na stránkách Autoforum.cz dosud často nezmiňovali. A když už, pak vlastně víceméně jen v souvislosti s kauzou, v jejímž rámci byla japonská automobilka obviněna z plagiátorství. Tyto přenice ale nechme soudům, my se raději budeme věnovat modernizované pohonné jednotce DIG-T R, kterou značka představila. Z tří válců a 1,5 litru objemu totiž vydolovala 405 koní a 380 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou skromné hodnoty.
Výkon však není jedinou pozitivní stránkou nového agregátu, tou další je neuvěřitelně nízká hmotnost. Tříválec totiž váží pouze 40 kg, díky čemuž prý podle Nissanu nabízí více koní na kilo (10 k/kg) než motor Formule 1. Mimo to je točivý (7 500 ot./min) a velmi kompaktní, neboť na délku měří 400 milimetrů, na šířku 200 mm a na výšku 500 mm. Docela snadno byste jej tak přenesli v náručí z vozu do vozu.
Bohužel, kromě těchto základních informací Nissan příliš dat nezveřejnil. Nový motor totiž ještě čekají rozsáhlé testy, než bude naostro spuštěn během závodu 24 hodin Le Mans. Jízdní dynamiku bychom ovšem mohli odhadnout z předchozích dat - s původním 1,6litrovým přeplňovaným motorem, který modelu ZEOD RC V hybridním módu dával 300 koní, totiž vůz zvládal 300kilometrové tempo.
S vyšším výkonem bychom se tedy měli dočkat i vyšší rychlosti, zvláště když přenos má na starosti sedmistupňová převodovka namísto původní pětistupňové. Jedno kolo tak Nissan má zvládat rychleji než speciály z kategorie LM GTE. Oproti nim však ZEOD RC může daných 13,6 kilometru absolvovat čistě na elektřinu. Jsme tedy zvědavi, na jaké příčce se o červnovém víkendu (14. a 15. června 2014) umístí.






Z tří válců a 1,5litrového objemu nabízí nová pohonná jednotka 405 koní
Samotný Nissan ZEOD RC byl pro změnu modernizován již loni v říjnu, kdy dostal lehce pozměněnou aerodynamiku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
před 2 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 4 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 5 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 7 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.14. 13:45 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.13. 12:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.13. 12:02 - řidičBOB
- BMW Divize 06.12. 09:57 - Vrooom