Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Noblesně pojatý konkurent Škody Karoq dorazil z Číny do Evropy, za podobnou cenu nabízí o hodně víc
2.1.2023 | Petr Prokopec
Číňané neustále šperkují své nabídky a s podobnou zarputilostí přistupují ke své expanzi mimo Čínu. Tohle auto se začíná prodávat v nejnovější verzi s přídomky Pro a Max, jeho standard je ale opravdu vysoký, i když cena se drží při zemi.
Vyznat se v nabídce čínských automobilek opravdu není jednoduché. Rovnou si tedy vezměte tužku a papír, posvítit si totiž hodláme na Chery Tiggo 7. Jeho první generace dorazila v roce 2016, přičemž k dispozici byla jak s atmosférickým dvoulitrem, tak s přeplňovanou jedna-pětkou. Mezi touto dvojicí pak klientela mohla vybírat i po roce 2018, kdy byl představen facelift. Zatímco ovšem ten je možné na některých trzích objednávat dodnes, originál je již definitivní minulostí.
Před dvěma lety Číňané přišli s druhou generací, i když ve své podstatě jde spíše jen o rozsáhlý facelift. Zachována byla totiž platforma T1X, nezměněn zůstal i rozvor 2 670 milimetrů. O novinkách si pak ve finále mohl nechat zdát i motorový prostor, neboť čtyřválec 1,5 turbo zůstal ve hře. Atmosférický dvoulitr se ovšem již musel pakovat. Chery se navíc rozhodlo, že osvědčenou krávu podojí daleko více, a proto značka vyrukovala s novou verzí Tiggo 7 Plus.
Ve srovnání s výchozím SUV je toto provedení luxusnější, přičemž disponuje také lehce odlišnými nárazníky. Jde o již třetí variaci, která zůstává v prodeji, což již začíná být poněkud matoucí. Zvláště když na zahraničních trzích je „plusko“ titulováno jako Tiggo 7 Pro. Číňané si navíc loni řekli, že již dlouho nepřistoupili k inovacím, a proto vyrukovali s dalším faceliftem. Ten nabízí znovu pod názvem Tiggo 7 Plus, a to přesto, že jeho originální varianta z nabídky nezmizela.
Ve své domovině tedy Chery nabízí Tiggo 7 a dvě různé verze Tiggo 7 Plus, jenž se navzájem liší hlavně čelní maskou. Tu novější s vertikálními lamelami však možná i poněkud překvapivě nevyfasovala nově odhalená varianta Tiggo 7 Pro Max, která se od 1. ledna začala poprvé prodávat v Evropě, nejprve skoro už tradičně v Rusku. Oproti dosud nabízenému provedení vyfasovala chromový rámeček čelní masky a jinak stylizované mlhovky, to je však v případě exteriéru vše.
Co se interiéru týče, nejviditelnější novinkou je příchod 12,3palcového digitálního přístrojového štítu a stejně velkého displeje multimédií. Kromě toho byla upravena i výbava, pročež základní stupeň Prestige zahrnuje 18palcová litá kola, čelní a zadní parkovací senzory, zpětnou kameru, panoramatické střešní okno, duální klimatizaci nebo třeba bezdrátové dobíjení mobilů. Cena pak startuje na 2 829 900 rublech (cca 874 000 Kč).
Jakkoli tato suma na první pohled nepřipomíná láci, je třeba připomenout, že rubl žije poslední rok trochu ve vakuu, a tak je třeba ceny vnímat v kontextu jiných nabídek. Třeba konkurenční, ovšem kratší Škoda Karoq (4 500 mm vs. 4 382 mm) je k dispozici od 2 716 000 RUB (839 000 Kč), přičemž její výbava a technika jsou vedle Tigga 7 Pro Max minimálně o třídu níž. To je navíc k mání i ve vyšší specifikaci, v případě stupně Ultimate za 2 979 900 RUB (920 000 Kč) lze počítat rovněž s navigací, hlasovým ovládáním či lepším odhlučněním.
Lze už jen dodat, že obě novinky jsou k mání s již zmiňovanou jedna-pětkou. Její výkon byl nicméně v Rusku odladěn na 147 koní, zatímco v Číně v mezičase došlo na jeho nárůst na 156 koní, respektive na 158, pokud je součástí hnacího ústrojí i 48voltový mild-hybridní systém. Ať je nicméně agregát naladěn jakkoli, vždy roztáčí pouze přední nápravu - v případě Ruska skrze sedmistupňový automat CVT. Ani ten u Karoqu ve standardu nenajdete.
Na ruský trh nově vstupuje Chery Tiggo 7 Pro Max. To přitom nedisponuje maskou s vertikálními lamelami jako loni omlazená čínská verze, nabízí však bohatou standardní výbavu. Foto: Chery
Zdroj: Chery
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 11 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.