Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová auta se v Rusku prodávají stále lépe, i proto Hyundai a Kia dál odmítají tento trh opustit
6.10.2023 | Petr Prokopec
Některé automobilky Rusku zamávaly hned po začátku konfliktu na Ukrajině, dalším to trvalo rok a některé s tím nepočítají ani dnes. Vývoj na trhu tento postup podporuje, prodeje aut v zemi jsou znovu vysoké a dál rostou.
V srpnu se automobilový trh v Rusku odlepil ode dna, prodáno bylo tehdy 109 731 nových aut, 2,6násobně více než ve stejném období loňského roku. Lépe na tom byly v Evropě už jen Německo a Francie, v případě druhé zmíněné země to navíc bylo jen o prsa. Pokud tedy někdo doufal, že sankce zdecimují Rusy tak, že si nová auta kupovat už nebudou, mýlil se - akorát to místo Škod, Renaultů nebo Volkswagenů jsou Chery, Havaly, Geely nebo jiné čínské vozy.
Někteří při pohledu na srpnové prodeje uváděla, že jde pouze o výkyv, který koresponduje s očekávaným zdražováním. Jenže aktuálně jsou na stole data za září, která dokládají, že ruský trh je dál při síle. Za devátý letošní měsíc totiž bylo prodáno dokonce ještě více aut než za ten osmý, byť pouze o 0,6 procenta. Na druhou stranu však 110 358 registrací představuje 2,5násobek loňského odbytu. A mimo jiné jde o nejvyšší měsíční odbyt od ledna 2022.
Bank skutečně shrábli Číňané, pro které se Rusko po loňském únoru stalo největším exportním trhem. O zhruba dvě třetiny všech zářiových registrací se pak postaralo pouze pět značek, kdy na první příčce nepřekvapivě figuruje Lada s 34 991 „zářezy na pažbě“ a 32procentním podílem. Za ní se ovšem již sešikovali ti nejúspěšnější výrobci z Říše středu, tedy Chery (12 102 aut), Haval (11 080 aut), Geely (9 175 aut) a Changan (6 110 aut).
Zajímavý je také pohled na žebříček nejžádanějších modelů, ani v něm se čínská stopa neztrácí. První dvě příčky tedy uchvátily Lady Granta (19 365 ks) a Vesta (6 396 ks), přičemž ruská značka dále okupuje také čtvrté (Niva Travel - 5 009 ks) a šesté místo (Niva Legend - 4 137 ks), zbytek ale tvoří čínská liga. Z ní nejúspěšnější jsou třetí Haval Jolion (5 009 ks) a páté Cherry Tiggo 7 Pro Max páté (4 521 ks).
Zajímavý je pohled na značku Omoda, která taktéž pochází z Říše středu, letos však v Rusku teprve začíná. Start má ovšem nadmíru úspěšný, neboť celkově má za září na kontě 5 225 registrací, z čehož 4 070 připadá na SUV C5. Stejně tak může překvapit, že v žebříčku výrobců figurují i Kia a Toyota, přičemž na korejskou automobilku připadá osmá příčka a 2 378 prodaných aut, na tu japonskou pak deváté místo a 2 345 ks.
Právě postoj Kie a mateřského Hyundai ukazuje, že Rusko má perspektivu, které se automobilky nechtějí jen tak vzdát. I když se začaly šířit informace o tom, že obě korejské značky mají do konce roku z Ruska odejít, nic takového se nakonec nestane. Jejich přítomnost je omezená (u Hyundai ještě víc než u Kie) a ruská fabrika je na prodej, dealerská síť je ale dále provozována se veškerými záručními i pozáručními servisními službami. Zjevně aspoň někdo ještě doufá, že konflikt na Ukrajině bude brzy minulostí...














Tiggo 7 Pro Max vstoupilo na ruský trh teprve na počátku roku, v září už je ovšem pátým nejprodávanějším modelem. Od ledna se jej navíc prodalo již 28 565 kusů, což je o osm tisíc registrací více, než kolika se může pochlubit aktuálně druhá Lada Vesta. Aut se zkrátka v Rusku prodává hodně, i proot se Korejci tohoto trhu nechtějí jen tak vzdát. Foto: Chery
Zdroje: Avtostat, No Limits@Telegram
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před hodinouLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon