Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Corvette ohromuje i při prvních jízdách, nikdo o ní ale nesmí mluvit
3.10.2019 | Petr Prokopec
O hodně svéráznou situaci se zasadila sama automobilka. Horkou novinku půjčila prvním novinářům a dovolila jim zveřejnit videa, na jakákoli hodnocení ale uvalila embargo. A tak všichni mlčí.
Budeme se opakovat, ale i dnes je třeba zmínit, že Chevrolet stvořil nemalý zázrak. Osmá generace Corvette nabízí opravdu hodně muziky za velmi málo peněz. Osmiválcový supersport s takřka pěti stovkami koní v přepočtu startuje na 1,42 milionu korun, přičemž umožní překročit magickou třístovku. Současně nabízí veškerý nezbytný komfort v podobě duální klimatizace, digitálního přístrojového štítu či třeba koženého čalounění. A také automat, jakkoliv ten možná řada lidí bude považovat spíše za negativum.
Ať už je ale váš názor na jedinou nabízenou převodovku jakýkoliv, skutečností zůstává, že Corvette C8 je vozem, ze kterého se na zadek posadil celý svět. I renomovaná konkurence z Německa, Itálie či Velké Británie nechápe, jak se Američanům povedlo něco takového stvořit. Zvláště když je u toho navíc atmosférická pohonná jednotka velkého objemu, tedy motor, který z trhu mizí rychleji než světlo z oblohy po západu slunce.
Až dosud jsme měli k dispozici pouze materiály pocházející od Chevroletu, americká automobilka ale nyní pustila za volant první lidi, kteří s ní nemají nic společného a hned mohli zveřejnit svá videa. To zní jako šance dozvědět se o autu něco konkrétního, nic takového ale nečekejte - všichni vyvolení musí dodržovat zvláštní embargo na vlastní hodnocení čehokoli, které bude trvat až do 16. října. O autě tedy nikdo nesmí mluvit, a tak o něm ani nemluví.
I ona videa ale naznačují, jak si Corvette C8 v praxi povede. Jason Cammisa, který se proslavil u Motor Trendu a dnes pracuje na volné noze, zveřejnil video ukazující akceleraci z pohledu řidiče. Ta se na první pohled zdá pomalejší než by měla být, neboť sprint na stovku se odehraje za nějaké čtyři sekundy.
Ani to není žádný ostudný čas, nicméně Chevrolet uvádí mnohem kratší. Cammisa však naznačuje, že Corvette C8 by jí mohla zvládat - k testu totiž došlo v nadmořské výšce přes jeden kilometr, k rozjezdu nebyl použit Launch Control, převodovka byla v normálním režimu Tour a samotná silnice vedla do kopce a na palubě byli dva lidé. Proč Cammisa nezvolil lepší podmínky a lepší nastavení, netušíme, ale možná automobilka uvalila embargo i na takové věci.
Lepší prezentace, byť opět beze slov, se americké kupé dočkalo při jízdě po okruhu Thunderhill Raceway Park, kam zamířilo v rámci volby Sportovního auta roku magazínu Road & Track. Ani Mattu Farahovi, který se proslavil pro změnu v americkém Top Gearu, nebylo dovoleno auto okomentovat, to nám však ve výsledku vadit nemusí. Místo toho si totiž můžeme bez jakéhokoliv přerušování vychutnat jekot osmiválcového motoru, který ale již nezní jako typická americká jednotka, nýbrž spíše jako vysokootáčková italská. Patrná je i lehkost vozu při proplétání se šikanami, snadná ovladatelnost nebo rychlé reakce převodovky, zejména pak při řazení dolů.
Jak se tedy zdá, Corvette C8 dokáže ohromit nejen na papíře, ale také v reálném světě. Jsme tedy opravdu zvědavi, jaké recenze zaplaví internet za dva týdny. Dá se ale předpokládat, že u toho nebude nic jiného než nadšení. I kdyby totiž vůz zvládal stovku až za čtyři sekundy a na okruhu se nechoval dokonale, stále půjde při ceně 1,42 milionu korun o něco neskutečného, co v žádném jiného showroomu neseženete.
Na recenze Corvette C8 je zatím uvaleno embargo, vychutnat si tak můžeme pouze nekomentovanou akceleraci...
Zdroje: Jason Cammisa@Instagram, The Smoing Tire@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 18 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva