Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster dostala logo Renaultu, nabízí lepší motory i upravený interiér
15.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunské SUV si získalo popularitu prakticky po celém světě, ne všude ale znají značku Dacia. Těm mateřský Renault vůz nabídne se svým logem.
O druhé generaci Dacie Duster jsme se naposledy zmiňovali včera v souvislosti s prvními cenami. Ty se opětovně drží velmi nízko při zemi, možná i více, než se dalo očekávat. Tak či onak bude rumunské nadále prodáváno se čtyřmi maloobjemovými pohonnými jednotkami, ze kterých si někteří nebudou vybírat snadno. Zcela jiná situace bude ovšem panovat v Jižní Americe, kde se bude nový Duster - stejně jako na dalších místech světa, nevyjímaje třeba ani Rusko - prodávat s logem Renaultu.
Toto provedení si můžeme představit teprve nyní, tedy dva měsíce po debutu originálu. Vůči němu se Renault Duster liší odlišnou přední maskou, v jejímž středu trůní emblém francouzské značky. Jelikož zasahuje i do kapoty motoru, muselo dojít k jejímu přeprofilování, stejně tak se měnil i čelní nárazník. Ve zbytku už jsou obě verze stejné, vzadu se objevilo jen jiné logo, tvary zůstaly nedotčeny.
Uvnitř je změn rovněž jen pár, přičemž ta zásadní se týká nových výdechů klimatizace. Namísto tří otvorů se ve středu palubní desky objevují pouze dva podlouhlé. Povšimnout si můžeme rovněž volantu, který byl nejspíše převzat od Nissanu, v případě Renaultu Duster je přitom možné počítat s výškovým (o 40 mm) i podélným (o 60 mm) nastavením.
Stran toho automobilka zmiňuje, že oproti první generaci došlo k přepracování sedadel, jež mají nový rám a hustější pěnovou výplň pro zlepšení opory boků. Také mají o 20 mm prodloužený sedák, vše završuje selekce nového čalounění, v jehož případě je vrcholem titanově nebo béžově zbarvená kůže. Speciální pozornost pak byla věnována zlepšení odhlučnění.
Přesunout se můžeme k mechanice, kde se objevují ty největší rozdíly oproti evropské verzi. Renault Duster je v základu osazen 1,6litrovým benzinovým motorem SCe se 115 koňmi, lze k němu mít pohon předních či všech čtyř kol, stejně jako manuální převodovku či automatem CVT. Ten je ovšem určen jen pro variantu 4x2.
Vrchol benzinové řady je ovšem spojen s atmosférickým dvoulitrem o výkonu 145 koní, který v evropské nabídce Dacie budete hledat marně. Jeho výkon pak na všechna čtyři kola přenáší výlučně automatická převodovka. Nechybí ani diesel, který může být naladěn na 85, 90 či 110 koní. Pro slabší verze je určen jen pohon předních kol a manuál, vrchol ale může dostat i 4x4 či automat EDC - ovšem jen jako předokolka.
Součástí výbavy je v Jižní Americe i kompas a asistenty pro kontrolované sjezdy svahů a rozjezdů do kopce. Takto vybavený Renault Duster nezůstane jen v Jižní Americe, ale posléze zamíří také do Asie, zmiňovaného Ruska či na Ukrajinu.










S logem Renaultu páruje Duster mnohem širší nabídku motorizací, jenž vrcholí atmosférickým benzinovým dvoulitrem o výkonu 145 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
dnesBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením včera 20:00
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho včera 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením včera 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko včera 10:25
Nejnovější články
Ojetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
před 6 hodinamiNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
před 7 hodinamiProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
před 9 hodinamiDva podvodníci obrali důvěřivce o 1,2 miliardy Kč s pomocí nejlepších aut planety. Spadla ale klec a teď jdou do o dražby
před 10 hodinamiJak hluboko lze klesnout? Mercedes začal odhalovat nové GLC a tahle absurdita je jeho maska
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva