Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Logan poprvé nafocena, s nízkou cenou spojí mnohem stylovější vzhled
12.2.2020 | Petr Prokopec
Nízká cena si se stylem obvykle moc netyká, Rumuni ale chtějí v případě nového Loganu dokázat opak. Vůz se má po vizuální stránce přiblíží kupé.
Pro většinu Evropy sice je nejlevnějším novým vozem v nabídce Dacia Sandero, na českém trhu je však rumunský hatchback překonán svým příbuzným s „batohem“ na zádech. Za Logan totiž dáte ještě o chlup méně, aktuální ceny startují na na velmi příznivých 169 900 Kč. I sedan přitom čeká mezigenerační obměna, které bychom se měli dočkat ještě letos. Zatím není jisté, zda se tak stane už na podzim v Paříži, na druhou stranu však premiéra nebyla potvrzena ještě ani u hatchbacku.
Zatímco Sandero jsme si mohli prohlédnout nedávno, nyní se špionážním fotografům připletl do hledáčku právě sedan. Také ten sice halí ochranná kamufláž od podlahy až po střechu, silueta je však již jasně patrná. A je na ní vidět, že Dacia půjde cestou splývavější zádě, než na jakou jsme u Loganu dosud byli zvyklí. Půjde nepochybně o posun k lepšímu, který rumunské značce dovolí s nízkou cenu spojit trochu stylovější vzhled.
Stejně jako Sandero se i Logan dočká modernější platformy CMF-B. Kromě odlišného vzhledu tedy můžeme očekávat také změnu proporcí, která přinese více místa na zadních sedadlech a v zavazadelníku. Nejspíše však půjde pouze o jednotky milimetrů a nějaké ty litry, i když možný je ve výsledku i opravdu diametrální posun, neboť na zmíněné architektuře stojí i Captur s rozvorem 2 630 mm, jímž je Logan překonán o více než 4 centimetry.
Do prostornější kabiny se mimo to nastěhuje také nová generace multimédií, která již přinese funkce Android Auto a Apple CarPlay. Nejasné je zatím použití digitálního přístrojového štítu, jakkoliv se blížíme době, kdy tento prvek bude levnější než analogové řešení. Zatím tomu však není a mateřský Renault nejspíše ještě nějaký ten čas bude preferovat výraznější odlišení mezi svými modely a vozy Dacie.
V krátkosti už jen nahlédneme pod kapotu, kde lze u základu očekávat atmosférický litrový tříválec produkující 75 koní. Kromě toho dorazí také výkonnější přeplňovaná verze, stejně jako 1,5litrový turbodiesel. Na vrchol nabídky pak nejspíše zamíří jedna-trojka vyvinutá ve spolupráci s Nissanem a Mercedesem, jenž by mohla poslat dopředu i 150 koní. Ty pak bude v rámci emisí negovat tříválcová jednotka uzpůsobená spalování CNG.






Špionážním fotografům se poprvé povedlo přistihnout novou Dacii Logan, zjevně bude více šik než stávající provedení
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Nejnovější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před hodinou
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 2 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 4 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 5 hodinami
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 12:57 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
