Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Sandero se rýsuje. Na rozdíl od Dusteru bude opravdu nová, levná zůstane
16.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco Duster se drží spíše hesla „neměň, co není rozbité”, poněkud méně úspěšné Sandero přijde ve své nové generaci s více novinkami.
Debut druhé generace Dacie Duster již máme za sebou, a ačkoliv rumunské SUV ještě není v showroomech, dá se předpokládat, že půjde o bestseller. Do značné míry za tím samozřejmě stojí nízká cena, která je dána i letitou technikou. Vůz totiž stejně jako zbytek portfolia značky stojí na platformě B0, která byla světu představena v roce 2002. Přechod na novou modulární architekturu CMF se i přes očekávání opaku neodehrál.
Neznamená to ovšem, že by vozy Dacie zůstaly věrné aktuálně 15 let staré architektuře na doživotí. Modernizace se chystá i v tomto směru a spojena bude až s novými generacemi modelů Sandero a Logan. A také v jejich případě to dává smysl - Duster nemusí o zákazníky bojovat, a tak Rumuni zůstávají věrní tomu, co funguje. Sandero ani Logan dnes zase takové hity nejsou, a tak nabídku vylepší více, i když s cenou nahoru nepůjdou.
Obou nových modelů bychom se měli dočkat do konce roku 2019, přičemž hatchback i sedan mají přepřáhnout na platformu CMF-B. Rumunská továrna v Mioveni by pak měla být na změnu připravena do roku 2020. Vše tedy zapadá do sebe, ostatně premiéra v jednom roce nemusí nutně předznamenávat promptní spuštění výroby. Ač se tedy kupříkladu Sandero má ukázat v září 2019 ve Frankfurtu, do výroby klidně může zamířit až o pár měsíců později. Navíc, továrna v daný moment klidně již může být na novou architekturu připravena. Ať tedy nastane jakákoliv situace, platformu B0 nejspíše čeká pozvolný odchod ze scény.
Součástí přerodu bude také příchod nových motorů, ačkoliv v jejich případě lze mluvit pouze o evoluci. Litrová atmosférická jednotka by totiž měla produkovat 75 koní, 0,9litrový tříválec s turbem pak 95 koní. Ve srovnání se stávající generací jde tedy jen o velmi lehký nárůst, přičemž stejného se má dočkat i 1,5litrový turbodiesel. Také v jeho případě zamíří na přední kola přibližně 95 koní.
Spolu se základní variantou dorazí rovněž provedení Stepway, ani v jeho případě ovšem nečekejme systém 4x4. Důvodem je samozřejmě hlavně cena než technická náročnost daného řešení. Lepší průchodnost terénem tedy bude mít na starosti pouze vyšší světlá výška, mimo to Stepway dostane i ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu a také černé plastové lemy ve spodku karoserie.
Design jako celek se od současného provedení má též lišit více než naznačuje mezigenerační proměna Dusteru. Revoluci nečekejme, důslednější evoluci ale ano, což nastiňují i neoficiální ilustrace níže.
Tím jsou dostupné informace u konce, což by některé mohlo zklamat. Lehčí posun vpřed v motorovém prostoru sice je v pořádku, nicméně mimo očekávání nebyla ani latinskoamerická varianta RS. Tau pohání atmosférický benzinový dvoulitr naladěný na 150 koní. Jak tato jednotka pracuje, vám ukážou přiložená videa.
Je přitom otázkou, zda se toto provedení s novou generací vrátí či nikoliv. Platformu CMF totiž sice s atmosférickým dvoulitrem spárovat lze, ovšem na evropské půdě k takovému svazku dojde jen stěží. V případě brazilského trhu jsou možnosti již otevřenější, za pár let to tak ale nemusí být ani tam...


Nová Dacia Sandero se ukázala na neoficiálních ilustracích ve standardním provedení i jako varianta Stepway, která sáhne po vyšší světlé výšce a ochranných plastech karoserie. Další pohledy můžete vidět na videu Auto Bildu níže
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 4 hodinamiFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
před 2 hodinamiZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
před 3 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 4 hodinamiNissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
před 5 hodinamiFrancouzský prezident znovu vyměnil své auto, u elektromobilu vydržel pouhé dva měsíce
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva