Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová doba skutečně přináší snížení výkonu motorů, Leon Cupra přišel o něj i manuál
21.2.2020 | Petr Prokopec
A také o logo Seatu, chce se dodat, přesto není vše zlé. Vyšší verze se drží svého a navíc přibyla i verze, která má motory hned dva.
Šéfové Seatu loni naznačovali, že nová pravidla EU sníží výkony aut až o desítky procent a zjevně nelhali. V noci na dnešek byl odhalen nový Leon Cupra a je v základu tak slabý, jako roky nebyl. Když kdysi dorazila jeho předchozí generace, měla k dispozici nejméně 265 koní. I tato varianta ale brzy z nabídky vypadla a s méně jak 290 kobylami tohle auto koupit nešlo. Nová generace začíná na 245 koních, to je opravdu slušný sešup.
Vezměme to ale pěkně popořádku. Přes snížení výkonu najdeme v motorovém prostoru opět především přeplňovaný benzinový dvoulitr, který u základního modelu opravdu dává jen zmíněných 245 koní a k nim 370 Nm točivého momentu. Naštěstí to není jediná verze - u střední varianty produkuje 300 koní a 400 Nm. Standardem je přitom u obou modelů sedmistupňový dvouspojkový automat, který je spřažen s pohonem předních kol. Zákazníci si ovšem budou moci vybírat mezi hatchbackem a kombíkem.
V případě vrcholného provedení ovšem již bude možné sáhnout pouze po kombíku, který navíc bude disponovat pohonem všech kol. I tentokráte ovšem dostane 310 koní na starosti automatická převodovka, žádná varianta tedy ruční řazení k dispozici nemá. Vrcholné provedení pak nejspíše zvládne stovku za 4,8 sekundy a maximálku 250 km/h. Nejspíše proto, že to jsou jediná data o jízdní dynamice, které automobilka dala k dispozici, neupřesnila však již, se kterým modelem jsou spojena. Na nižší dva stupně to ale nevypadá.
Stran této trojice můžeme očekávat ještě plug-in hybridní provedení, které nepřekvapivě počítá s jedna-čtyřkou, elektromotorem, lithium-iontovou baterií o kapacitě 13 kWh, výkonem 245 koní a krouťákem 400 Nm. S ohledem na přidanou hmotnost je více než jisté, že po stránce dynamické nepůjde o rekordmana, vše by ale měla vyvážit možnost jízdy čistě na elektřinu, kdy dojezd činí 60 km. Baterii lze dobít za 3,5 hodiny při využití rychlodobíjecí nástěnné stanice.
Ještě než se přesuneme ke vzhledu, jen v rychlosti zmíníme, že o vyšší výkon než u základního Seatu Leon se postarají posílené brzdy Brembo. Dále nechybí sportovní podvozek, díky kterému světlá výška klesla o 25 milimetrů vpředu a 20 vzadu. Vybírat pak lze mezi jízdními režimy Comfort, Sport, Cupra a Individual, mimo to můžete standardní 18palcová litá kola nahradit 19palcovými - pro hybrid bude k dispozici i specifický design.
V případě exteriéru pak došlo na implementaci agresivnějšího bodykitu, který umocňuje použití bronzově lakovaných detailů. Ty se objevují rovněž uvnitř, kde jim společnost dělají sportovní sedadla nebo volant se zploštělou spodní částí. Cena pak sice ještě zmíněna nebyla, předobjednávky zatím Španělé spustili jen v případě závodní varianty TCR, a to už na konci roku 2019. V jejím případě začnou dodávky v dubnu, standardní Leon Cupra se začne prodávat až v listopadu.

Cupra Leon se jako hybrid ukázal naživo...













...i na oficiálních snímcích, kde jej doplnil ryze benzinový kombík. Ten bude nabízen s nejvyšším výkonem, 310 koní ovšem již zamíří na všechna čtyři kola
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejčtenější články
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
