Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h
2.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Po letech čekání je tu nová generace TypeR. Hlavní fakta známe, k nim si přidejte stovku za 5,7 s.
Tip: Prohlédněte si také video s rekordním kolem nového Civicu Type-R na Nordschleife.
Honda se k nelibosti svých fanoušků už dlouho stává terčem na téma délky čekání na příchod nového Civicu Type R. Je ale možné, že to budou právě oni, kdo se bude smát naposled. Nové CTR míří rovnou na vrchol a ze specifikací to vypadá, že nestaví jen na hrubé síle. Ta jí ale nechybí, přeplňovaný benzínový dvoulitr krmí přední nápravu výkonem přesahujícím 300 koní. Jak ukázal Ford Focus RS, není to nezvládnutelná porce, ovšem stejně výkonné čtyřkolky vždy budou mít snazší práci s přenosem výkonu na silnici. Nový ostrý Civic si tak k rychlosti musí pomáhat jinými kouzly.
Na internetu se už při představení konceptu nového CTR objevily posměšky na téma jeho vzhledu, jenže ten není samoúčelný. Aerodynamika byla laděna ve větrném tunelu v Sakuře, kde jsou jinak vyvíjeny motory pro Formuli 1. Nic z toho, čím je auto ověšeno, tam není zbytečně. Nejviditelnějším prvkem je zadní křídlo, ovšem jeho výška i celkový tvar byly optimalizovány pro vytváření dostatečného přítlaku bez velkého vlivu na aerodynamický odpor. Spolu s křídlem pracuje na zádi velký difuzor navazující na plochý spodek karoserie. Také na přídi bylo zapracováno. Tvar nárazníku byl upraven tak, aby docházelo k nižším turbulencím okolo předních kol, současně jsou v něm větší odvory pro zvýšený přísun vzduchu k motoru. ten je odváděn výdechy nad a za předními koly.
Z pohledu aerodynamických úprav jde o opravdu extrémní auto, takto daleko v rámci hothatchů ještě nikdo nedošel. Výhrady je tak možno mít jen ke dvěma zdvojeným koncovkám výfuku. To už je přece jen trochu moc, ovšem i zde je nutno respektovat módní trendy, kdy více koncovek znamená více, hmmm, koncovek.
Křídla a spol přicházejí ke slovu až ve vyšších rychlostech, tam je ale auto potřeba nejdříve rozjet. V přímém směru budou hlavní roli hrát pneumatiky o rozměru 235/35 R19 vyrobené z lepivé směsi podpořené mechanickým samosvorným diferenciálem, v zatáčkách pak bude velkou roli hrát speciální konstrukce přední nápravy nazvané Dual Axis Strut, což lze přeložit jako dvouosá vzpěra. Základem je klasický MacPherson doplněný o dodatečný kloub, jehož úkolem je posunout osu otáčení kol. Ta se tak při zatáčení neotáčí okolo osy tlumiče, ale kolem osy procházející blíž jejich středu. To eliminuje „torque steer” (tahání za volant obvyklé při plném plynu u silných předokolek) a zvyšuje přednost řízení. Na opačném konci překvapivě zůstala torzní příčka s H průřezem. Ta je doplněna adaptivními tlumiči a tuhým stabilizátorem.
To vše ale jen podporuje srdce auta v podobě nového VTEC dvoulitrového benzínového turbomotoru s přímým vstřikem paliva. Jeho výkon vrcholí na 225 kW (310 k) při 6 500 1/min, točivý moment na 400 Nm při 2 500 1/min. Točit lze přitom do 7 000 1/min. Na motor navazuje výhradně šestistupňová manuální převodovka, s níž vůz dosahuje stokilometrové rychlosti za 5,7 sekundy a nelimitované maximálky 270 km/h. Výkonu a dynamice odpovídají i brzdy od Bremba vybavené čtyřpístkovými třmeny a 350 mm vrtanými kotouči.
Více podrobností zatím není známo, jisté je jen to, že Honda chce s novým CTR zaútočit na předokolkový rekord na Severní smyčce Nürburgringu. Jeho držitelem je dnes již poněkud obstarožní, byť stále vynikající Renault Mégane RS, na který si CTR asi opravdu může troufnout. Odolá ale i po příchodu nové generace? V tomto ohledu nás jistě čeká ještě mnoho zajímavého, již teď je ale možno říct, že Civic Type R ude svezením spíše pro staromilce. Už jen kvůli zástavbě výhradně manuální převodovky, nový Mégane RS bude spíše jen automatický.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
























Honda se v Ženevě nepochlubila do detailu jen novým Civicem Type-R, ale také jeho pohonnou jednotkou
Nový Civic Type-R možná není krasavec, respekt mezi konkurenty by si ale přesto mohl získat rychle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1