Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX prý byla hotová rychle, podívejte se na živé fotky a videa
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na japonskou novinku jsme sice čekali 10 let, vývoj však zabral pouze tři roky. Důvodem je ekonomická krize, jež vypukla v roce 2008.
Druhou generaci Hondy NSX jsme si včera představili opravdu důkladně. Jelikož jde ovšem o jeden z nejočekávanějších supersportů nejen letošního roku, ale posledních let, rozhodně neuškodí, když se na detroitské výstaviště Cobo ještě jednou vrátíme. K dispozici jsou totiž nejen živé fotografie a první videa, ale rovněž pár nových informací, kterými přítomné publikum oblažil šéf celého projektu Ted Klaus. Ten uvedl především tolik, že ačkoliv od vyrobení posledního exempláře první generace uběhlo již deset let, Honda v žádném případě při vývoji nástupce neotálela.
Japonská značka sice již v roce 2007 představila v Detroitu koncept Acura Advanced Sports Car, který měl dokonce pod kapotou desetiválcový motor, o nějakých osmnáct měsíců později však přišla globální ekonomická krize, kvůli které se Honda ocitla v nemalých nesnázích. Musely tak být přenastaveny priority, a tak se projekt supersportu ocitl mimo hlavní pozornost firmy. Ze stejného důvodu pak ostatně japonská automobilka opustila také šampionát Formule 1.
Ke vzkříšení vývoje druhé generace NSX došlo víceméně až někdy na sklonku roku 2011, a tak se v Detroitu 2012 ukázal zcela nový prototyp. Ten již dal vale motoru V10 a místo toho upřednostnil hybridní ústrojí, jehož konkrétní technické parametry budou upřesněny nejspíše až ve druhé půli letošního roku, kdy se odehrají první novinářské jízdy. Po nich pak novinka zamíří do prodeje, přičemž v Americe se očekává cena okolo 150 000 USD (cca 3,54 mil. Kč).
Ačkoliv si tedy na příchod novinky do showroomů ještě nějaký ten pátek počkáme, s ohledem na výše zmíněné můžeme konstatovat, že Japonci v čele s Američanem byli s vývojem rychle hotoví. Možná i proto již na internetu začínají zaznívat hlasy, že novinka oproti originálu nepřináší nic převratného a pouze parazituje na slavném jménu. Zvláště v porovnání třeba s takovým BMW i8, které má sice jen poloviční počet válců, ale operuje na stejném hřišti.
Hybridní sporťák z Mnichova však Klaus nebere za konkurenci, místo toho prý Honda měla v hledáčku modely jako Porsche 911 Turbo, Audi R8 V10 nebo Ferrari 458 Italia. Oproti nim sice logicky s ohledem na hybridní ústrojí nabídne i krátký dojezd čistě na elektřinu, tato vlastnost však při vývoji nebyla prioritou. Místo toho jsou tu elektromotory primárně od toho, aby dodaly více síly vidlicovému šestiválci.
Jak jsme však uvedli výše, přesný výkon celé soustavy se teprve dozvíme, pro dnešek tedy povídání o nové Hondě NSX představené v Detroitu pod logem luxusní divize Acura můžeme ukončit. Dodat přitom můžeme tolik, že prozatím bude k dispozici pouze verze s volantem na levé straně. V roce 2016 by však automobilka měla představit i model s pravostranným řízením.














































Nová Honda NSX se na autosalonu v Detroitu okamžitě stala středem zájmu, což je pochopitelné. Na její příchod jsme si totiž museli počkat deset let
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 2 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 5 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva