Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX prý byla hotová rychle, podívejte se na živé fotky a videa
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na japonskou novinku jsme sice čekali 10 let, vývoj však zabral pouze tři roky. Důvodem je ekonomická krize, jež vypukla v roce 2008.
Druhou generaci Hondy NSX jsme si včera představili opravdu důkladně. Jelikož jde ovšem o jeden z nejočekávanějších supersportů nejen letošního roku, ale posledních let, rozhodně neuškodí, když se na detroitské výstaviště Cobo ještě jednou vrátíme. K dispozici jsou totiž nejen živé fotografie a první videa, ale rovněž pár nových informací, kterými přítomné publikum oblažil šéf celého projektu Ted Klaus. Ten uvedl především tolik, že ačkoliv od vyrobení posledního exempláře první generace uběhlo již deset let, Honda v žádném případě při vývoji nástupce neotálela.
Japonská značka sice již v roce 2007 představila v Detroitu koncept Acura Advanced Sports Car, který měl dokonce pod kapotou desetiválcový motor, o nějakých osmnáct měsíců později však přišla globální ekonomická krize, kvůli které se Honda ocitla v nemalých nesnázích. Musely tak být přenastaveny priority, a tak se projekt supersportu ocitl mimo hlavní pozornost firmy. Ze stejného důvodu pak ostatně japonská automobilka opustila také šampionát Formule 1.
Ke vzkříšení vývoje druhé generace NSX došlo víceméně až někdy na sklonku roku 2011, a tak se v Detroitu 2012 ukázal zcela nový prototyp. Ten již dal vale motoru V10 a místo toho upřednostnil hybridní ústrojí, jehož konkrétní technické parametry budou upřesněny nejspíše až ve druhé půli letošního roku, kdy se odehrají první novinářské jízdy. Po nich pak novinka zamíří do prodeje, přičemž v Americe se očekává cena okolo 150 000 USD (cca 3,54 mil. Kč).
Ačkoliv si tedy na příchod novinky do showroomů ještě nějaký ten pátek počkáme, s ohledem na výše zmíněné můžeme konstatovat, že Japonci v čele s Američanem byli s vývojem rychle hotoví. Možná i proto již na internetu začínají zaznívat hlasy, že novinka oproti originálu nepřináší nic převratného a pouze parazituje na slavném jménu. Zvláště v porovnání třeba s takovým BMW i8, které má sice jen poloviční počet válců, ale operuje na stejném hřišti.
Hybridní sporťák z Mnichova však Klaus nebere za konkurenci, místo toho prý Honda měla v hledáčku modely jako Porsche 911 Turbo, Audi R8 V10 nebo Ferrari 458 Italia. Oproti nim sice logicky s ohledem na hybridní ústrojí nabídne i krátký dojezd čistě na elektřinu, tato vlastnost však při vývoji nebyla prioritou. Místo toho jsou tu elektromotory primárně od toho, aby dodaly více síly vidlicovému šestiválci.
Jak jsme však uvedli výše, přesný výkon celé soustavy se teprve dozvíme, pro dnešek tedy povídání o nové Hondě NSX představené v Detroitu pod logem luxusní divize Acura můžeme ukončit. Dodat přitom můžeme tolik, že prozatím bude k dispozici pouze verze s volantem na levé straně. V roce 2016 by však automobilka měla představit i model s pravostranným řízením.
Nová Honda NSX se na autosalonu v Detroitu okamžitě stala středem zájmu, což je pochopitelné. Na její příchod jsme si totiž museli počkat deset let
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 7 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
dnes - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejspolehlivější a nejtrvanlivější moderní motor koncernu VW najíždí 500 000 km jako nic, říkají mu Kalašnikov
před 5 hodinami - Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli asi poslední pravověrné BMW. Má manuál, spoustu tlačítek, neváží tuny a ani není drahé
před 8 hodinami - Jeep rozjel dlouho nevídané slevy. Jeho cílem teď je prodávat milion aut ročně, to dosud nikdy nezvládl
před 10 hodinami - Poslední epizoda The Grand Tour má obrovský dopad, zájem o auta hvězd nakopl až skoro o 800 procent
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva