Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi

(+ ilustrace) Alternativní modely spřáhnou benzinový čtyřválec s elektromotorem. Celkově nabídnou až 205 koní, do prodeje zamíří již příští rok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi

16.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ ilustrace) Alternativní modely spřáhnou benzinový čtyřválec s elektromotorem. Celkově nabídnou až 205 koní, do prodeje zamíří již příští rok.

Novou generaci modelu Optima jsme si již mohli představit opravdu podrobně, a to nikoliv pouze v zámořské verzi, ale rovněž v té evropské. Zatímco americké provedení ale dokáže nadchnout nejen vzhledem, nýbrž také pohonným ústrojím, na Starém kontinentu jízdní dynamika již tak působivá nebude. Výkon totiž končí na 163 koních, což u 1,5 tuny vážícího sedanu není zrovna enormní hodnota. Do budoucna ovšem Kia slibuje zlepšení, neboť také do Evropy má dorazit provedení GT disponující až 245 koňmi.

Mimo to značka chystá expanzi hybridních modelů, na které se zaměříme dnes. Ani v jejich případě sice nepůjde o krále sprintů, nicméně s lepší akcelerací z klidu na stovku počítat můžeme. V případě plug-in hybridu totiž dvoulitrovému benzinovému čtyřválci Nu GDI o výkonu 156 koní a točivém momentu 189 Nm a šestistupňové automatické převodovce bude asistovat elektromotor naladěný na 50 kW/68 koní.

Součástí soustavy, která celkově dává k dobru 205 koní v 6 000 otáčkách, jsou rovněž lithium-polymerové baterie o kapacitě 9,8 kWh. Ta je šestkrát vyšší než u dosluhujícího hybridu, přičemž dobití přes 240voltovou stanici zabere méně než tři hodiny. Spotřeba byla dle normovaného amerického cyklu vypočítána na 2,4 l/100 km, se skutečností ale toto číslo dozajista nebude mít mnoho společného. 43 km ryze na elektřinu by však Optima PHEV alespoň někdy zvládnout mohla.

Zároveň se plug-in hybrid pochlubí i voličem jízdních režimů, který vám umožní uchování elektrické energie na pozdější dobu či využití benzinového agregátu k dobíjení baterií za jízdy. Dané ovládání se bude nacházet na středovém tunelu vedle hlavice řadicí páky, kromě toho lze v interiéru počítat také s poupraveným palubním počítačem a přidanými funkcemi v menu multimediálního systému.

Zvenčí se novinka bude vůči standardním modelům bude lišit odlišnou čelní maskou, ve které nebudou chybět uzavíratelné lamely vylepšující aerodynamiku. Zároveň dorazí odlišné světlomety, přední i zadní nárazníky a také znaky na předních blatnících. Nejspíše se pak pozmění i design litých kol, který bude opětovně uzpůsoben snížení koeficientu odporu vzduchu.

Naši britští kolegové již zvládli vyzkoušet prototyp, přičemž dodávají, že při jízdě s vozem nelze spoléhat na zrovna rychlé odezvy či komunikativnost, což bude jistě dáno i regenerativním brzděním a sladěním obou motorů. Nicméně při jízdě ryze na elektřinu v rychlostech do 80 km/h je korejský sedan nadmíru tichý. Stát by přitom měl obdobně jako dieselové modely a do prodeje má dorazit v polovině příštího roku.

Kromě této silnější verze bude k dispozici standardní hybrid, který již zmiňovaný benzinový motor a automat spřáhne s elektromotorem o výkonu 38 kW/52 koní. Celkově bude produkovat 195 koní ve stejných 6 000 ot./min, baterie však budou mít sníženou kapacitu na 1,62 kWh. Uloženy jsou pod podlahou zavazadelníku, přičemž dělení sedadel v poměru 60:40 zůstane zachováno.

Tím ovšem expanze značky na trh s alternativním pohonem nekončí, neboť Kia koketuje také s palivovými články. Takový model by přitom měl dorazit v roce 2020, přičemž jeho vzhled bude výrazně podroben aerodynamice. Značka doufá, že ročně se jí povede prodat tisíc kusů, neboť trh s vodíkovými modely počítá se širším zájem veřejnosti.

My pak jen závěrem dodáme, že kromě čtydveřového sedanu by Optima měla být k dispozici také jako kombi. Kdy však to dorazí, je momentálně ve hvězdách. Jistý náznak jeho vzhledu nám ovšem přináší nové neoficiální ilustrace, které vycházejí z méně praktického modelu i konceptu Sportspace. Realita by přitom výrazně jiná být nemusela.


Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 1 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 01Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 2 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 02Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 3 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 03Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 4 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 04Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 5 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 05Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 6 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 06Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 7 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 07Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 8 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 08Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 9 - Kia Optima PHEV 2016 prvni sada 09
Kia Optima PHEV dorazí v příštím roce...

Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 10 - Kia Optima kombi novy render 01Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi - 11 - Kia Optima kombi novy render 02
...čekání na kombi však bude delší

Zdroje: Auto Express, Ilustrace: Theophilus Chin

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.