Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Optima dostala dvě hybridní verze, rýsuje se i kombi
16.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ ilustrace) Alternativní modely spřáhnou benzinový čtyřválec s elektromotorem. Celkově nabídnou až 205 koní, do prodeje zamíří již příští rok.
Novou generaci modelu Optima jsme si již mohli představit opravdu podrobně, a to nikoliv pouze v zámořské verzi, ale rovněž v té evropské. Zatímco americké provedení ale dokáže nadchnout nejen vzhledem, nýbrž také pohonným ústrojím, na Starém kontinentu jízdní dynamika již tak působivá nebude. Výkon totiž končí na 163 koních, což u 1,5 tuny vážícího sedanu není zrovna enormní hodnota. Do budoucna ovšem Kia slibuje zlepšení, neboť také do Evropy má dorazit provedení GT disponující až 245 koňmi.
Mimo to značka chystá expanzi hybridních modelů, na které se zaměříme dnes. Ani v jejich případě sice nepůjde o krále sprintů, nicméně s lepší akcelerací z klidu na stovku počítat můžeme. V případě plug-in hybridu totiž dvoulitrovému benzinovému čtyřválci Nu GDI o výkonu 156 koní a točivém momentu 189 Nm a šestistupňové automatické převodovce bude asistovat elektromotor naladěný na 50 kW/68 koní.
Součástí soustavy, která celkově dává k dobru 205 koní v 6 000 otáčkách, jsou rovněž lithium-polymerové baterie o kapacitě 9,8 kWh. Ta je šestkrát vyšší než u dosluhujícího hybridu, přičemž dobití přes 240voltovou stanici zabere méně než tři hodiny. Spotřeba byla dle normovaného amerického cyklu vypočítána na 2,4 l/100 km, se skutečností ale toto číslo dozajista nebude mít mnoho společného. 43 km ryze na elektřinu by však Optima PHEV alespoň někdy zvládnout mohla.
Zároveň se plug-in hybrid pochlubí i voličem jízdních režimů, který vám umožní uchování elektrické energie na pozdější dobu či využití benzinového agregátu k dobíjení baterií za jízdy. Dané ovládání se bude nacházet na středovém tunelu vedle hlavice řadicí páky, kromě toho lze v interiéru počítat také s poupraveným palubním počítačem a přidanými funkcemi v menu multimediálního systému.
Zvenčí se novinka bude vůči standardním modelům bude lišit odlišnou čelní maskou, ve které nebudou chybět uzavíratelné lamely vylepšující aerodynamiku. Zároveň dorazí odlišné světlomety, přední i zadní nárazníky a také znaky na předních blatnících. Nejspíše se pak pozmění i design litých kol, který bude opětovně uzpůsoben snížení koeficientu odporu vzduchu.
Naši britští kolegové již zvládli vyzkoušet prototyp, přičemž dodávají, že při jízdě s vozem nelze spoléhat na zrovna rychlé odezvy či komunikativnost, což bude jistě dáno i regenerativním brzděním a sladěním obou motorů. Nicméně při jízdě ryze na elektřinu v rychlostech do 80 km/h je korejský sedan nadmíru tichý. Stát by přitom měl obdobně jako dieselové modely a do prodeje má dorazit v polovině příštího roku.
Kromě této silnější verze bude k dispozici standardní hybrid, který již zmiňovaný benzinový motor a automat spřáhne s elektromotorem o výkonu 38 kW/52 koní. Celkově bude produkovat 195 koní ve stejných 6 000 ot./min, baterie však budou mít sníženou kapacitu na 1,62 kWh. Uloženy jsou pod podlahou zavazadelníku, přičemž dělení sedadel v poměru 60:40 zůstane zachováno.
Tím ovšem expanze značky na trh s alternativním pohonem nekončí, neboť Kia koketuje také s palivovými články. Takový model by přitom měl dorazit v roce 2020, přičemž jeho vzhled bude výrazně podroben aerodynamice. Značka doufá, že ročně se jí povede prodat tisíc kusů, neboť trh s vodíkovými modely počítá se širším zájem veřejnosti.
My pak jen závěrem dodáme, že kromě čtydveřového sedanu by Optima měla být k dispozici také jako kombi. Kdy však to dorazí, je momentálně ve hvězdách. Jistý náznak jeho vzhledu nám ovšem přináší nové neoficiální ilustrace, které vycházejí z méně praktického modelu i konceptu Sportspace. Realita by přitom výrazně jiná být nemusela.









Kia Optima PHEV dorazí v příštím roce...
...čekání na kombi však bude delší
Zdroje: Auto Express, Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
před 8 hodinamiRýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025
Nejčtenější články
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
5.5.2025Na tomto elektromobilu někdo za rok prodělal 1 milion Kč, i když ho ani pořádně nevybalil, nepřihlásil a skoro nic s ním nenajel
5.5.2025Nejnovější specialita Mercedesu působí opravdu zoufale, oslavuje neexistující tým Formule 1
5.5.2025„Západní” automobilový průmysl je z valné většiny ztracen a musí dostat pořádnou ránu, aby se konečně probral
5.5.2025Mechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
5.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva