Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová levná Honda ze slibované krásy moc nepobrala, i tak to při její ceně bude prodejní hit
5.12.2024 | Petr Prokopec
Je to až úsměvné připomenutí toho, jak mohou skončit designově slibné koncepty či jiné formy lákání na atraktivní vzhled pozdějšího sériového modelu, při pohledu na výbavu a cenu Hondy Amaze to ale nejspíš bude každému jedno.
Na dobu před rokem 1989 si vzpomínám velmi dobře. V automobilovém světě ji až nepříjemně intenzivně definovalo stáčení hlavy směrem na západ, případně na jih. Důvodem pochopitelně byla auta značek jako BMW, Porsche, Ferrari či Lamborghini, po kterých toužil nejeden mladý kluk. Výjimkou pochopitelně nebyli ani dospělí muži, jakkoli otcové od rodin se častěji viděli za volantem nějakého sedanu či kombíku od Audi, VW nebo Mercedesu. A ti odvážnější snili i o tehdy neobvyklých SUV a off-roadech typu Jeep Cherokee.
Součástí „západu” dnes jsme a všechna zmíněná - i mnohá další - auta si můžeme normálně koupit, stačí si na ně vydělat. Přesto podobné touhy nevymizely, jen se ony hlavy stáčí stále více na východ. Hlavně pak směrem k Číně nebo Indii, kde se dají koupit pozoruhodně dobrá auta za pozoruhodně nízké ceny. Ostatně zmínit můžeme třeba novou Škodu Kylaq, která by v Evropě byla tak obrovský hit, že by mladoboleslavská automobilka nemusela utratit jedinou korunu za inzerci či katalogy. Díky cenám startujícím na 223 tisících korun by lidé prodejcům doslova urvali ruce.
Nyní se země Gándhího může těšit na další zajímavý přírůstek, a sice třetí generaci Hondy Amaze. Ta si ponechala platformu svého předchůdce, pročež lze dále počítat s rozvorem 2 470 milimetrů. A pozměněna nebyla ani délka 3 995 mm, jakkoli nový je každý panel karoserie. V Indii totiž auta pod 4 metry spadají do nižší daňové skupiny, pročež jsou ještě levnější než ta delší. Potvrzuje to jak výše zmíněný Kylaq, tak i japonský sedan, který je díky tomu možné pořídit od 799 tisíc rupií, tedy od necelých 226 tisíc korun.
Zatím jedinou potvrzenou pohonnou jednotkou pro všechny úrovně výbavy je 1,2litrový atmosférický benzinový čtyřválec, jenž na přední kola posílá 90 koní skrze mírně modifikovaný pětistupňový manuál či automat CVT. Předchozí generace pak byla dostupná ještě s dieselovou jedna-pětkou produkující 80 či 100 koní, o jejím návratu však nepadlo ani slovo. Stejně jako zůstává nezodpovězenou otázku možnost příchodu verze na LPG, se kterou vyrukovala řada konkurentů.
Co je tedy vlastně nového? Jak jsme již zmiňovali, Amaze třetí generace profituje z nové karoserie. Protože nicméně byla zachována ona méně než čtyřmetrová délka, stejně jako výška 1 500 mm, vůz působí jako 4,5metrový sedan, jehož tvůrci se zalekli vyššího zdanění a proto do přídě a zádě kopali tak dlouho, až se dostali na požadovanou mez. Přitom se jim povedlo dosáhnout i prostorné kabiny. Je to trochu škoda, neboť zprvu publikované oficiálně ilustrace, které na vůz lákaly, naznačovaly příchod mnohem líbivějšího auta. Nestalo se.
Uvnitř sedan profituje ze zcela nové palubní desky, která sází na dnes módní minimalistický styl. Fyzická tlačítka pro nejužívanější funkce ovšem zůstala zachována. Kromě toho je možné počítat také se 7palcovým digitálním přístrojovým štítem a 8palcovou obrazovkou multimédií. Bezpečnost pak zajišťuje šest airbagů, stejně jako třeba adaptivní tempomat či asistent jízdních pruhů. Amaze je přitom nejlevnějším vozem v Indii, který má takové prvky již ve standardu.
Jakkoli zde tedy nemáme zrovna ten nejkrásnější vůz pod sluncem, má nakročeno k tomu stát se prodejním hitem. A znovu můžeme říci, že být k mání v Evropě, frčel by mezi pragmatickými zájemci o levné normální auto i tady, bizarnímu vzhledu navzdory. Znovu ale musíme říci, že podobná auta byla regulacemi fakticky vytlačena z trhu a individuální dovoz s nutností přesunout volantu nalevo Evropu jistě nespasí.












Amaze generace možná působí poněkud podivně, při nízké ceně to však japonskému sedanu snadno odpustíte. Foto: Honda
Oficiální upoutávky slibovaly „trochu” jiné auto. Ale není to poprvé a jistě ani naposledy, co přeháněly. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před hodinouJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 3 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha